​مرکز پاسخگویی 24 ساعته کارگزاری فارابی راه‌اندازی شد

​مرکز پاسخگویی 24 ساعته کارگزاری فارابی راه‌اندازی شد
کدخبر : 10306

مرکز پاسخگویی 24 ساعته کارگزاری فارابی با هدف ارتقاء و بهبود خدمات رسانی به سرمایه گذاران در بازار سرمایه و با درک ظرفیت‌های رو به توسعه صنعت فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از شمانیوز، ‌مرکز پاسخگویی کارگزاری فارابی روز گذشته با حضور صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران، بابازاده مدیر عامل کارگزاری فارابی، طباطبایی مدیر مرکز پاسخگویی «تماس» و دیگر مسئولان و فعالان این حوزه روز گذشته (25 خردادماه) فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

 

20

 

در ابتدای این مراسم، بابازاده مدیرعامل شرکت فارابی اظهارداشت: در دو سال اخیر در بازار سرمایه اتفاقات بزرگی رخ داده است به طوری که امروز با یک بازار چند میلیون نفری روبرو هستیم و چنانچه این روند تداوم یابد با بازار چند ده میلیونی روبرو خواهیم بود.

وی افزود: وجه مثبت گسترده شدن بازار سرمایه را می توان اینگونه معنا کرد که عمق بازار سرمایه و تاثیر آن بر اقتصاد، لزوم کارکردهای دقیق و علمی را می‌طلبد.

 

بابازاده تصریح کرد: بر همین اساس کارگزاری فارابی از آغاز فعالیت، رویکرد خود را بر رعایت «فسلفه لبخند» بنا کرد. لبخند حاصل عالی‌ترین واکنش انسان به درجه بالایی از رضایت است، اگر فردی در مواجهه با اتفاقات لبخند بر لب می‌آورد، به این معنی است که از آن موضوع رضایتمند است.

 

اگر بتوانیم بازار سرمایه را به بازار لبخند تبدیل کنیم و رضایتمندی مشتری به میزانی جلب شود که شاهد لبخند بر لبان مشتریان باشیم، بدون شک به هدف اصلی خود دست یافته‌ایم.

وی افزود: تغییراتی که کارگزاری فارابی در بازار سرمایه ایجاد کرد، باعث تغییرات وسیع درصنعت کارگزاری شد، این مهم در خصوص ارائه خدمات آنلاین توسط این کارگزاری به خوبی مشهود بود.

 

مدیرعامل کارگزاری فارابی با اشاره به راه‌اندازی مرکز پاسخگویی «تماس» ادامه داد: «تماس» اولین و مجهزترین ارتباط بی‌نقص بازار سرمایه در صنعت کارگزای خواهد شد. برهمین اساس این کارگزاری نخستین کارگزاری 24 ساعته در تمام ایام هفته خواهد شد.

 

بابازاده اضافه کرد: در این مسیر در کنار پاسخگویی اپراتور از همه ابزارهای هوش مصنوعی و رباتیک استفاده می‌شود تا پاسخگویی به بهترین شکل ممکن انجام شود، چرا‌که پاسخگویی به 40 میلیون سهام‌دار عدالت نمی‌تواند فقط از طریق اپراتور تلفنی میسر شود.

 

وی با بیان اینکه در 24 خرداد ماه و در نخستین روزهای راه‌اندازی این مرکز تماس شاهد 30 هزار تماس بودیم، اضافه کرد: این تعداد تماس از ناحیه افراد دارای سهام عدالت بود که از این تعداد فقط 700 تماس منجر به برقراری تماس تلفنی شد.

 

مدیرعامل کارگزاری فارابی پاسخگویی و آموزش به مشتریان را حائز اهمیت دانست و گفت: تلاش است حداکثر سرمایه‌گذاری را برای گسترش بازار سرمایه‌گذاری صرف کنیم. تا‌کنون 40 درصد سهامدارن عدالت از طریق سامانه سعدی کارگزاری فارابی موفق شدند سرمایه خود را مدیریت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم برای سهامدارن که حدود دو میلیون نفر در سامانه مستقر شده‌اند، برنامه‌های متعددی را برای آشنایی و آموزش با بازار سرمایه پیش‌بینی کنیم.

 

23

 

در ادامه این مراسم صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران، ‌گفت: بازار سرمایه در مقایسه با سال‌های گذشته تغییر جهت اساسی داده است که بر این اساس قابل توجه جامعه قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: در ابتدای سال 98 روزی 350هزار فعال بازار سرمایه وجود داشت، اما امروز این عدد به بیش از 850 هزار نفر رسیده است که متناسب با این امر، جمعیتی بالغ بر 46 و نیم میلیون نفر دارندگان سهام عدالت به خیل فعالان بازار اضافه می شود.

 

وی تصریح کرد: این مهم موجب شد همکاران ما در راستای ارائه خدمات بهینه و مطلوب‌تر برنامه‌هایی را پیش‌بینی کنند که از جمله می‌توان به راه‌اندازی سیستم پاسخگویی فارابی اشاره کرد که به صورت هوشمندانه اقدام به سرویس‌دهی به فعالان بازار سرمایه کرده‌اند.

 

صحرایی افزود: با توجه به افزایش روزافزون فعالان بازار سرمایه نیاز است با استفاده از زیرساخت‌های تکنولوژی خدمات بهتری را به منظور بهره‌مندی مناسب فعالان از بازار سرمایه ارائه شود.

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به فعالان بازار سرمایه تاکید کرد و بیان داشت: از جمله معضلاتی که در این بازار برای فعالان آن وجود داشت، مسئله عدم آگاهی و آموزش لازم از فرآیندهای معاملاتی بود که کارگزاری فارابی این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

 

مدیرعامل سازمان بورس  تاکید کرد: افزایش دانایی و دانش بازیگران بازارسرمایه بسیار حائز اهمیت است، بر همین اساس لازم است از مسئولان کارگزاری فارابی که توجه ویژه‌ای را به این مقوله داشته‌اند قدردانی کنم و انتظار می‌رود سایر ارائه‌دهندگان خدمات در صنعت کارگزاری در این مسیر حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امید است همان‌طور که دست اندرکاران کارگزاری فارابی در تلاش هستند با ایجاد لبخند رضایت خاطری را برای بازیگران بازار سرمایه به ارمغان آورند‌، از طریق تکنولوژی و ایجاد لبخند مجازی، فضای بازار سرمایه داغ نگاه داشته شود.

 

همچنین طباطبایی مدیر مرکز پاسخگویی «تماس» کارگزاری فارابی گفت: در مرحله نخست در تلاش هستیم مشکلات را به صورت ویژه شناسایی و بررسی کنیم.

وی ادامه داد: با شناسایی دلایل تماس‌ها و مشکلات رایج مباحثو مسائل را اولویت‌بندی می‌کنیم تا معضلات مرتفع شوند، از این طریق تعداد تماس‌های تکراری برای موضوعات متداول کمتر می‌شود.

 

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی در حال راه‌اندازی مرکز پاسخگویی 24 ساعته کارگزاری فارابی هستیم. این مرکز به صورت دیجیتال فعالیت خود را تداوم بخشیده است.

 

 

طباطبایی یادآور شد: استفاده از تکنولوژی و هوشمندسازی، ‌بهره‌مندی از ابزاری مانند روبات‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای پاسخگویی با نیاز فعالان بازار سرمایه در کارگزاری فارابی مورد توجه قرار گرفته است. با هوشمندسازی درصدد افزایش بهینه نیروی انسانی هستیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه