عرضه اولیه شرکت های بزرگی مانند سیتا سبب تعادل و عمق بخشی بازار سرمایه می شود

عرضه اولیه شرکت های بزرگی مانند سیتا سبب تعادل و عمق بخشی بازار سرمایه می شود
کدخبر : 11022

معاون توسعه شرکت بورس تاکید کرد: عرضه اولیه شرکت های بزرگی مانند شستا و یا سیتا که ارزش پرتفویی بیش از 20 هزار میلیارد تومان دارد سبب تعادل و عمق بخشی بازار سرمایه می شود.

در شرایط فعلی بازار که تقاضا فشار زیادی دارد با توجه به گسترش بازار سرمایه در سطح کشور و زیرساخت هایی از قبیل تالارهای منطقه ای، آموزش ها و اطلاع رسانی در سطح کشور و هجوم گسترده به بازار یکی از راهکارهای پاسخگویی به این فشار عرضه اولیه است.

عرضه اولیه شرکت های بزرگی مانند شستا و یا سیتا که ارزش پرتفویی بیش از 20 هزار میلیارد تومان دارد سبب تعادل و عمق بخشی بازار سرمایه می شود.

خوشبختانه اکنون تعداد قابل توجهی عرضه در حال انجام است. با توجه به اینکه هر چه تعداد عرضه ها بیشتر باشد سرمایه گذاران گزینه بیشتری برای انتخاب خواهند داشت این امر به عمق بخشی به بازار سرمایه کمک شایانی خواهد کرد.

از طرفی یکی از نکات قابل توجه در بازار سرمایه شفاف سازی است. شفافیت اطلاعات شرکت ها بر تصمیم گیری سرمایه گذاران اثرگذار است. شرکت ها باید اطلاعات خود را به طور کامل در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند. از آنجا که وظیفه اصلی ارکان بورس نظارت بر افشای اطلاعات چه درهنگام، چه بعد و چه در تداوم پذیرش در بورس است.

با توجه به پیگیری نهادهای نظارتی برای افشاسازی اطلاعات شرکت ها و شفاف سازی عملکرد آنها برای سرمایه گذاران امکان فرار مالیاتی بسیار کم می شود یا به صفر می رسد.

توصیه اکید به سرمایه گذاران این است که سعی کنند آگاهی کافی درباره شرکت ها را از طریق اطلاعیه ها به دست آورند و براساس آن تصمیم به سرمایه گذاری بگیرند.

 

علی عباس کریمی

معاون توسعه شرکت بورس

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه