سبدگردان هدف بهترین گزینه برای سرمایه گذاری کارمندان در بورس

سبدگردان هدف بهترین گزینه برای سرمایه گذاری کارمندان در بورس
کدخبر : 11420

جذابیت بورس در سال جاری باعث شده است تعداد زیادی کد بورسی جدید صادر شود که بسیاری از این تازه واردان بورسی را کارمندان ادارات دولتی و خصوصی تشکیل می دهند.

برخی از این کارمندان به بازار بورس به عنوان شغل دوم خود نگاه می کنند و حتی در بعضی موارد اهمیت بورس برای آن ها به مراتب بیشتر از شغل اصلی آن ها است. این کارمندان مدت زیادی از ساعت کاری خود را به رصد بازار بورس اختصاص می دهند و این موضوع باعث شده راندمان کاری آن ها به شدت کم شود. به نظر می رسد این موضوع روز به روز نگران کننده تر می شود تا جایی که برخی کارمندان ترجیح می دهند بعد از ساعت کاری بورس در محل کار خود حاضر شوند و یا حتی از شغل اصلی خود استعفا دهند و تمام وقت خود را به معامله در بورس بگذرانند. برای حل این مشکل چه باید کرد؟

 

مشکلات سرمایه گذاری مستقیم کارمندان در بورس

همان طور که گفته شد بورس بازی کارمندان راندمان کاری آن ها را کاهش داده، باعث معطل شدن ارباب رجوع می شود و آسیب هایی نیز به خود بازار سرمایه می زند. افراد در ادارات به راحتی تحت تاثیر شایعات قرار می گیرند و اقدام به خرید و فروش های بدون تحلیل می کنند. ریشه این مشکل را می توان در ناکافی بودن حقوق کارمندان برای اداره زندگی، بالا بودن تورم، امکان ورود به بورس با سرمایه اندک و بدون نیاز به هیچ پیش شرط خاصی دانست. کارمندان وقتی می بینند با صرف زمان کمتر می توانند درآمد بیشتری نسبت به شغل اصلی خود داشته باشند انگیزه های درون سازمانی خود را از دست می دهند و با خود می گویند چرا باید تنها به شغل اصلی خود اکتفا کنند.

 

علاوه بر این ورود مستقیم مردم به بورس از طریق کارگزاری ها و امکان معامله آنلاین در بورس برای همه به سادگی فراهم شده است. این رویه نگاه کوتاه مدت به سرمایه گذاری در بورس را ترویج می دهد و می تواند برای بازار سرمایه عواقب ناخوشایندی به همراه داشته باشد به عنوان مثال این افراد که بیشتر آن ها سهامداران خرد بازار سرمایه هستند و فقط به سودآوری کوتاه مدت فکر می کنند با کمی اصلاح در بازار سرمایه اقدام به فروش سهام خود کرده و سرمایه شان را از بورس خارج می کنند و باعث به هم زدن تعادل بازار بورس می شوند.

 

معاملات کارمندان در بورس در ساعت اداری نه تنها به راندمان اقتصادی کشور لطمه می زند و باعث پایمال شدن حق ارباب رجوع می شود می تواند برای خود کارمندان نیز گران تمام شود تا جایی که گفته شده فعالیت در بورس در ساعات اداری تخلف است و متخلفان تحت پیگرد قرار می گیرند با توجه به اینکه بازار بورس ممکن است همیشه به این اندازه سودآور نباشد از دست دادان شغل اصلی برای فعالیت در بورس منطقی به نظر نمی رسد. راه حل چیست؟

 

 

سرمایه گذاری کارمندان در بورس از طریق سبدگردان ها

سرمایه گذاری در بورس می تواند از طریق مشاوران سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت های سبدگردان انجام شود. یک شرکت سبدگردان واسطه شخص سرمایه گذار و بازار سرمایه است. سرمایه گذاری در بورس برای کارمندان از طریق شرکت های سبدگردانی مزایای زیر را به همراه دارد:

 

  • سبدگردان ها از افراد آشنا و آگاه به بازار بورس برخوردار هستند و افرادی که دانش کافی ندارند و تازه واردان بورس می توانند به این افراد اعتماد کنند زیرا سود آن ها در گرو سود مشتری است.
  • کارمندانی که وقت کافی برای رصد و مدیریت سرمایه های خود در بورس ندارند می توانند با تشکیل سبد در یک سبدگردان مدیریت دارایی های خود را به افراد متخصص در بورس بسپارند و بدون نگرانی به فعالیت های خود در محل کار بپردازند.
  • با این کار نگاه بلند مدت به سرمایه گذاری ترویج می شود و بازار سرمایه از رفتارهای هیجانی تازه واردان به دور خواهد بود.
  • سرمایه گذاری در سبدگردان ها باعث کاهش فشار بر هسته معاملات خواهد شد و تا حد زیادی بار معاملاتی هسته را کاهش خواهد داد.
  • با این روش ریسک سرمایه گذاری کم می شود و کارمندان می توانند بدون دغدغه به کارهای روزمره خود بپردازند.
  • سودآوری این روش می تواند بسیار بیشتر و تضمین شده تر از سرمایه گذاری مستقیم در بورس باشد زیرا توسط متخصصین آشنا به عوامل تاثیر گذار بر بازار بورس و سرمایه انجام می شود.

 

 سبدگردانی برای کارمندان در بورس به صورت اختصاصی در سبدگردان هدف کلیک کنید .. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه