چگونه از طریق کارگزاری ها دارادوم بخریم ؟

چگونه از طریق کارگزاری ها دارادوم بخریم ؟
کدخبر : 12652

معاون بازار بورس تهران گفت: بعد از پایان معاملات بازار سرمایه، ۳ ساعت زمان برای پذیره‌نویسی نماد پالایش از طریق کارگزاری‌ها اختصاص می‌یابد.

دومین صندوق سرمایه گذاری ETF دولتی، صندوق دارادوم نام دارد که با هدف دسترسی اکثر مردم به بازار بورس و ارتقاء وضعیت اقتصادی خانواده‌ها از سوی دولت عرضه می‌گردد. تا کنون زمان دقیق پذیره نویسی آن مشخص نشده است. ثبت نام دارادوم برای عموم آزاد بوده و خریداران به مدت ۲ هفته پس از ابلاغ زمان دقیق پذیره نویسی برای خرید آن زمان دارند.

 


خبرداغ : علت سقوط بورس فاش شد + جزئیات


 

صندوق‌های سرمایه گذاری دارادوم دولتی با ۲۰% تخفیف ارائه می‌شود انتظار می‌رود که همچون صندوق دارا یکم با استقبال خوب مردم مواجه شود. برای خرید صندوق دارا دوم کافیست در بازه زمانی پذیره نویسی با مدارک شناسایی (کارت ملی) به بانک مراجعه نمایید البته افراد دارای کد بورسی نیاز نیست به بانک مراجعه نمایند. سرمایه گذاران بدانند که تا یک ماه امکان فروش آن را ندارند. حداقل مبلغ لازم برای خرید صندوق دارادوم ۱۰۰ هزار تومان می‌باشد.

 

 

 

 محمود گودرزی درباره دومین صندوق قابل معامله دولتی افزود: سهام پالایشی یکم با نماد پالایش از فردا ۵ شهریور تا ۱۹ شهریور ماه پذیره‌نویسی می‌شود و افراد می‌توانند با داشتن کد ملی، اقدام به خرید هر واحد این صندوق کنند.

 

وی ادامه داد: علاوه بر درگاه‌های بانکی، ۱۵ شعب منتخب بانکی هم پذیره‌نویسی این صندوق را انجام می‌دهند.

 

خبرمهم : عزاداری جالب امیر تتلو در محرم + فیلم دیده نشده

 

 

گودرزی با بیان اینکه افراد دارای کد بورسی می‌توانند از طریق کارگزاری اقدام به خرید سهام کنند، گفت: برای این افراد، قرار است بعد از ساعات معاملات، ۳ ساعت پذیره‌نویسی انجام شود.

 

وی درباره تغییر نام دومین صندوق قابل معامله دولتی افزود: براساس اینکه متولی تاسیس این صندوق کدام سازمان است نام صندوق مشخص می‌شود، بر این اساس در صندوق دارا یکم به دلیل اینکه متولی وزارت دارایی بود؛ نام صندوق «دارا یکم» و در این صندوق، چون متولی شرکت پالایش و پخش است به اسم «پالایشی یکم» با نماد «پالایش» نام‌گذاری شد.

 

مدیر بازار بورس تهران گفت: در این صندوق ۱۵ درصد از سهام ۴ پالایش بندر عباس، تهران، اصفهان و تبریز است و با ۲۰ درصد تخفیف انجام می‌شود.

 

منبع : مهر 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه