افزایش سود سهام عدالت مشخص شد + مبلغ جدید سود سهام عدالت

افزایش سود سهام عدالت مشخص شد + مبلغ جدید سود سهام عدالت
کدخبر : 13468

سود واریزی به حساب مشمولان سهام عدالت در مرداد ۹۹ نسبت به سود واریزی در سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

  وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی، از آزادسازی سهام عدالت حدود ۴۹ میلیون نفر از مشمولان به دو روش مستقیم و غیرمستقیم خبر داد. براساس این گزارش حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم و ۳۰ میلیون نفر نیز روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

 

در روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت و سهامداری، مالکیت و مدیریت سهام عدالت بدون هیچگونه واسطه به خود فرد سهام‌دار منتقل می‌شود. یعنی در این روش مستقیم مسئولیت مدیریت، حفظ و نگهداری از سهام بر عهده خود سهام‌دار است.

 

در روش غیرمستقیم نیز مدیریت سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. با توجه به اینکه اکثر سهامداران، روش غیرمستقیم آزادسازی را انتخاب کردند، ورود شرکت‌های استانی به بورس از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی اولین شرکتی بود که وارد بورس شد و شرکت‌های بعدی نیز به مرور وارد بورس خواهند شد.

 


بیشتر بخوانید : پیش بینی مهم بورس فردا چهارشنبه 2 مهر | 99/7/2


 

همچنین در این گزارش با اشاره به واریز سود سهام عدالت برای بیش از ۴۱ میلیون نفر تصریح شده که طی سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ معادل ۱۸.۵ درصد از ارزش کل واگذاری‌های انجام شده مربوط به سهام عدالت بوده است. سود مالی سال ۹۷ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مبلغی به ارزش ۴۷ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال بوده که به حساب ۴۱ میلیون نفر از مشمولان واریز شده است.

 

مقایسه سود واریزی شرکت‌های موجود در پرتفوی سهام عدالت نیز حاکی از رشد ۱۶ درصدی در سال ۹۷ نسبت به سال ماقبل آن است. سود واریزی سال مالی ۹۷ که در مردادماه سال ۹۹ واریز شده است ۴۷ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سود واریزی در مرداد ماه سال ۹۸ که ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده ۱۶ درصد رشد داشته است.

 

منبع : اقتصادنیوز 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه