فروش سهام عدالت ممنوع شد

فروش سهام عدالت ممنوع شد
کدخبر : 13531

موج اعتراض‌ها به تاخیر در فروش سهام عدالت دوباره بالا گرفته و تقریبا سهامداران از همه کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی گله‌مند هستند، علت به فروش نرفتن سهام عدالت طی هفته‌های اخیر چیست؟

سهام عدالت در این روز ها دغدغه سهام داران شده است . سوالات زیادی برای مردم درمورد سهام عدالت پیش می اید . خبر جدیدی از ممنوعیت فروش سهام عدالت در بورس ذهن مردم را مشغول کرده است . در این بسته خبری به جزئیات فروش سهام عدالت می پردازیم : 

 

حتما ببینید : شیطونی نامتعارف رامبد جوان و نگار جواهریان + فیلم خصوصی

 

 

 

فروش سهام عدالت از زمان افت شاخص بورس در مرداد ماه کند شد و مدیران کارگزاری‌ها علت را در محدودیت‌هایی لحاظ شده توسط نهادهای نظارتی عنوان کردند.

 


بیشتر بخوانید : ارزش سهام عدالت جمعه 4 مهر / مردم منتظر واریز چقدر پول باشند ؟


 

مدیر عامل کارگزاری فارابی که با سامانه سعدی اقدام به فروش سهام عدالت می‌کند در گفتگو با تجارت‌نیوز از عدم فروش سهام عدالت طی هفته‌های اخیر خبر داد.

 

رحمان بابازاده در توضیح فرایند فروش سهام عدالت در طی بیش از یک ماه اخیر گفت: متاسفانه سازمان بورس و نهادهای نظارتی اجازه فروش سهام عدالت را به خاطر شرایط بازار نمی‌دهند، در یک ماه اخیر در برابر حجم درخواست‌های فروشی که برای ما ارسال می‌شود و همچنین با توجه به این که نمادهای سهام عدالت باید بعداز ظهر و توسط حقوقی‌ها خریداری شود فروش سهام عدالت در مقادیر بسیار ناچیز انجام شده است.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی درخواست فروش در سامانه سعدی هست که اجازه فروش آن داده نمی‌شود، حجم اندکی هم که فروخته شده توسط صندوق‌ها و حقوقی‌ها خریداری شده اما به دلیل این که سامانه سعدی بزرگترین و پراستقبال‌ترین سامانه در فروش سهام عدالت است، بیشترین حجم تقاضا فروش هم برای این سامانه ارسال می‌شود و این حجم زیاد را صندوق‌ها نمی‌توانند بخرند.

 

به گفته مدیر عامل کارگزاری فارابی، فروش‌های خردی که انجام می‌شود به صورت روزانه پول آن واریز می‌شود، وی در این خصوص افزود: چند روز قبل هم فروش داشتیم که حتما در این هفته به حساب سهامداران واریز خواهد شد، اما رقم آن خیلی بااهمیت نیست.

 

وی معتقد است: نهادهای نظارتی باید یک تصمیم جدی برای این موضوع بگیرند، چون از یک طرف ثبت درخواست فروش را برای سهامداران باز گذاشته‌اند اما از طرف دیگر با نیت حمایت از بازار محدودیت بالایی برای فروش سهام عدالت در بازار را تعریف کرده‌اند و باید برای این موضوع فکر کرد، ما هم مرتب در حال مذاکره و ارتباط با مدیران مربوطه هستیم ولی تاکنون به نتیجه مساعدی نرسیده‌ایم.

 

بابازاده با اشاره به شرایطی که برای فروش سهام عدالت ایجاد شده، اظهار کرد: بیش از ده سال بود که سهامداران حق فروش سهام عدالت را نداشتند، امسال فروش این سهام را آزاد کردند و سهامداران به آن امید بستند اما الان از فروش آن به دلیل حمایت از بازار جلوگیری می‌کنند، اما از سوی دیگر این محدودیت‌ها دلخواسته نیست و به خاطر آسیبی بود که به بازار وارد شد.

 

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر درخواست فروش بیش از 2500 میلیارد تومان سهام عدالت نزد سامانه سعدی وجود دارد که امکان فروش آن نیست.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه