رپرتاژ اگهی /

هفت گناه کبیره در بورس را بشناسید

هفت گناه کبیره در بورس را بشناسید
کدخبر : 16866

سرمایه گذاری در بورس و سایر بازارهای سرمایه نیاز به دانش و تخصص داشته و مهم تر از همه اینکه، فرد قبل از ورود به این حوزه باید با روانشناسی معامله گری آشنایی کافی داشته باشد.

در غیر این صورت با شکست های مالی پی در پی مواجه خواهد شد که اثرات آن در تمام جوانب زندگی نفوذ میکند. تحلیل نوین؛ برگزارکننده دوره های آموزش بورس در مشهد در ادامه هفت گناه کبیره در بورس اثر روث بارونز روزولت را معرفی خواهد نمود که اطلاع و عمل به آنها می تواند راهکاری مناسب برای قدم گذاشتن در مسیر درست را فراهم کند.

 

 

 

ououo

آموزش بورس در مشهد

 

معامله گری در بورس با ترس

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اغلب افراد در ابتدای راه قدم گذاشتن در بورس با آن مواجه میشوند، ترس از شروع معامله و سرمایه گذاری می باشد. عدم اعتماد به نفس اصلی ترین دلیل برای بوجود آمدن این ترس ها می باشد که ریشه در نداشتن تخصص و دانش کافی در زمینه بورس دارد. در واقع با آموزش بورس می توانید بر این ترس ها غلبه کرده و قدرت ریسک خود را آگاهانه تقویت کنید و به دلیل ترس از ضرر، شروع سرمایه گذاری را به تعویق نیندازید. علاوه براین، در شرایطی که با دانش و شناخت کافی در این مسیر قدم میگذارید، سرمایه گذاری های بزرگ را در ابتدای راه انجام نخواهید داد و به همین دلیل احتمال ضرر برای شما کمتر شده و به همین دلیل به مرور ترس نیز از شما دور خواهد شد.

 

بی گدار به آب زدن در بورس

از دیگر مشکلات بسیار رایج که اغلب مبتدیان این حوزه به آن دچار شده و در نهایت با ضررهای مالی مواجه میشوند، بی گدار به آب زدن می باشد. به عبارت دیگر، این گروه از افراد تصمیمات بی پایه و اساس گرفته و بدون هیچ تجزیه و تحلیل داده های واقعی نسبت به خرید و فروش سهم اقدام می کنند. توجه داشته باشید که برای شروع معامله در بورس لازم است تخصص و مهارت های زیادی را کسب نمایید و با ابزارهای تحلیلی و بررسی رفتار بازار آشنایی کافی داشته باشید. در سال های اخیر بسیاری از افراد و سرمایه گذاران مبتدی به دلیل مرتکب شدن به این اشتباه که در حکم یک گناه کبیره در بورس به شمار می رود، با ضررهای مالی بزرگی موجه شدند و نباید از آن غافل شد.

 

uyuyu

 

 

                                                            آموزش بورس

 

غرور در معامله گری

تفاوتی ندارد که به عنوان یک مبتدی در بورس سرمایه گذاری می کنید یا از فعالیت شما سالها گذشته است، در هر صورت باید مراقب غرور خود باشید. در بسیاری از مواقع مشاهده میشود که افراد با کسب سودهای زیاد و موفقیت های پی در پی به مرور دچار غرور شده و در نهایت تصمیم های عجولانه و بی پایه و اساس اتخاذ نموده که منجر به شکست خواهد شد.

 

معامله گری عجولانه

این اشتباه نیز تا حد زیادی ریشه در عدم پایبندی به استراتژی معاملاتی دارد و نمیتواند صبر کافی برای افزایش سود سهم به اندازه کافی داشته باشد. به همین دلیل یا زود سهم را میفروشد و یا بی پایه و اساس و بدون تجزیه و تحلیل و داده های واقعی نسبت به سرمایه گذاری اقدام می کند.

 

طمع در سرمایه گذاری بورس

یکی از اصول بسیار مهم که لازم است تمام معامله گران به آن توجه داشته باشند تا بتوانند به موفقیت های مالی دست پیدا کنند، تعریف استراتژی معاملاتی و تعیین حد سود و شرر و عمل به آن می باشد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها و آنالیزهای بدست آمده با تحلیل تکنیکال و سایر ابزارها، فرد باید بتواند استراتژی درستی را تعریف نموده و حداکثر سود و ضرر را نیز برای هر یک از سهم های خود تعیین کند. در شرایطی که ارزش سهم به حداکثر مقدار تعیین شده افزایش پیدا نمود، فرد باید بتواند بر حرص و طمع و زیاده خواهی خود غلبه نموده و نسبت به فروش آن اقدام کند. این مساله در شرایط ضرر نیز وجود دارد و مشاهده میشود که معامله گران به امید افزایش مجدد سهم های زیان ده از فروش آنها صرف نظر می کنند که در نهایت می تواند منجر به ضررهای بیشتر شود.

 

 

.l.l

 

تحلیل تکنیکال

 

کمال گرایی در سرمایه گذاری بورس

افراط و تفریط از جمله اشتباهاتی می باشد که نه تنها در سرمایه گذاری بلکه در تمام جوانب زندگی می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. کمال گرایی نوعی افراط می باشد که فرد سرمایه گذار ممکن است دچار آن شود و قصد رعایت تمام اصول و قوانین و قواعد را در تعریف استراتژی داشته باشد. باید به این مساله توجه داشت که رعایت و به کار بردن تمام اصول و قواعد و قوانین و تجزیه و تحلیل های ریزبینانه عملی نیست و کمی ریسک همیشه لازم است. در نتیجه باید بتوانید کمال گرایی را کنار بگذارید

 

خشونت و انتقام گیری در بورس

برای معامله و سرمایه گذاری در بورس افراد علاوه بر تجزیه و تحلیل هایی که خود انجام می دهند، ممکن است از سایر افراد نیز سیگنال هایی را دریافت نموده و بر همین اساس برای خرید و فروش تصمیم گیری کنند. این کاملا طبیعی است که ممکن است اطلاعاتی که سایر افراد به شما ارائه می دهند به دلایل مختلف صحیح نباشد و اگر به آنها اعتماد می کنید و دچار شکست میشوید، باید بتوانید بر خشم خود غلبه کنید. عدم کنترل خشم و داشتن حس انقام گیری در نهایت می تواند تمرکز فرد را برای تصمیم گیری های درست از بین ببرد.

 

آموزش بورس در مشهد تحلیل نوین

تسلط پیدا کردن بر ابزارهای تجزیه و تحلیل و آشنایی با روش های آنالیز داده ها و همچنین آشنایی بر اصول روانشناسی معامله گری از جمله مواردی می باشند که می توانند فرد را ارتکاب به این اشتباهات تا حد زیادی حفظ کنند. تحلیل نوین با برگزاری دوره های آموزش بورس در مشهد مسیرهای موفقیت در این مسیر را با استفاده از دانش و تجربه اساتید حرفه ای در این حوزه برای شما هموار می سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزش این مجموعه کافیست نام "تحلیل نوین" را جستجو نموده یا با شماره 38489315-051 تماس بگیرید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه