پیش بینی مهم بورس + جزئیات

پیش بینی مهم بورس + جزئیات
کدخبر : 17564

معاملات هفته گذشته با روند نزولی و خروج حقیقی‌ها از بازار سهام همراه بود و حالا هم محرک قدرتمندی برای بازگشت روند صعودی وجود ندارد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

  به عقیده کارشناسان بازار سهام در سراشیبی کند نزول افتاده و فعلا باز دارنده‌ای برای توقف روند نزولی وجود ندارد، اخباری نیز در رابطه با موافقت آمریکا با آزادسازی بخش کوچکی از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی به گوش می‌رسد که می‌تواند باعث کاهش قیمت ارز شود. اما بورس برای رشد و بهبود به چه چیزی نیاز دارد؟

 

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با احتمال ادامه حمابت‌ها از بازار سهام گفت: احتمالا حمایت‌ها مانند بازار سه‌شنبه و چهارشنبه ادامه داشته باشند اما ابنکه فشار فروش در بازار کاهش پیدا کند نیز مهم است. در جریان معاملات چهارشنبه حمایت‌ها شاخص را مثبت کرد اما دوباره عرضه پیروز شد.

 

این کارشناس در رابطه با نیازهای اساسی برای متعادل شدن روند بازار سهام گفت: عرضه در بازار سهام زیاد نیست بلکه تقاضا و خریدار موثر، کم است. مشکل اساسی بازار سهام در حال حاضر کمبود پول است و تزریق پول می‌تواند محرک خوبی برای تعادل روند بازار سهام باشد. از طرفی محرکی از سمت گزارش‌های شرکت‌ها نداریم و محرک سیاسی نیز فعلا محتمل نیست.

 

این کارشناس در رابطه با اقدام جدید بانک مرکزی در رابطه افزایش نرخ بهره اسناد خزانه اسلامی گفت: نرخ بهره اسنا خزانه اسلامی به بالای ۲۱ درصد رسیده است و یکی از عوامل خروج پول از بازار سهام هم این موضوع است. در حال حاضر پول به سمت بانک‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت حرکت کرده و سپرده‌گذاری به صرفه‌تر از بازار سهام با PE چهار و نیم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه