بورس مثبت می شود ؟

بورس مثبت می شود ؟
کدخبر : 18771

بازار سهام در جریان معاملات امروز (دوشنبه) روند نزولی خود را ادامه داد و همچنان تعداد زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند. به عقیده کارشناسان کاهش حجم و ارزش معاملات نیاز بازار به پول را افزایش می‌دهد.

بورس در شرایط نزولی و ریزشی قفل شده است و روز به روز با کاهش ارزش و حجم معاملات همراه است. در مقابل بسیاری از نمادها در صف فروش قفل هستند و روند فرسایشی گذشته خود را ادامه می‌دهند.

 

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز به خبر هفته گذشته مبنی بر تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی بازار اشاره کرد و توضیح داد: این خبر یک سیگنال مثبت برای بازار بود و تقریبا تمامی فعالان بازار را به آینده روند شاخص امیدوار کرد.

 

عصاری از قانون سازمان بورس در راستای بازگشایی گره معاملاتی گفت و ادامه داد: با توجه به جزئیات این خبر و قانون وضع شده، نشان می‌دهد که بازار ارزندگی لازم را ندارد و به دنبال کاهش قیمت سهم‌ها هستند. این قانون، قانون موثر و جالبی برای روند بازار نبود. واکنش‌های زیادی از طرف فعالان بازار سرمایه را به دنبال داشت و لغو آن پس از گذشت تنها یک روز از تصویب آن، عملکرد خوبی را از سمت سازمان بورس نشان نداد، بلکه عدم اقتدار در تصمیم‌گیری سازمان را نشان داد.

 

این کارشناس بازار سرمایه درباره اثرات این تصمیم‌گیری‌ها اینگونه توضیح می‌دهد که این نوع فعالیت سازمان بورس موجب ایجاد نگاه منفی در بین سهامداران شد.

 

او در ادامه به بی‌اثر بودن برگزاری جلسات مختلف اشاره کرد و توضیح داد: به نوعی بی‌اعتمادی به صحبت‌های مسئولین در بین سهامداران افزایش پیدا کرده است. سهامداران و بازار در شرایطی قرار دارد که بیش‌تر از آنکه به وعده‌های مختلف نیاز داشته باشد، نیاز به ورودی نقدینگی به بورس دارد.

 

بطور خلاصه از نگاه علی عصاری یکی از نیازها و عوامل اصلی تحرک بازار نقدینگی است. هرچه زمان نزول شاخص طولانی‌تر شود، نیاز بازار به پول برای تحرک مثبت افزایش می‌یابد.

 

بازار سرمایه با توجه کاهش روزانه حجم و ارزش معاملات، تنها به ورود پول نیاز دارد تا بتواند کمی از این شرایط موجود فاصله بگیرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه