محسن علیزاده، عضو شورای عالی بورس در گفتگو با رصد اقتصادی:

تخفیف در نرخ خوراک شرکت‌ها و اختصاص ردیف اعتباری با هدف بهبود وضعیت بورس

تخفیف در نرخ خوراک شرکت‌ها و اختصاص ردیف اعتباری با هدف بهبود وضعیت بورس
کدخبر : 19021

عضو شورای عالی بورس گفت: وضعیت بورس با دو اقدام مانند تخفیف در نرخ خوراک و اختصاص ردیف بودجه‌ای شاید بهتر شود.

محسن علیزاده، عضو شورای عالی بورس در گفتگو با رصد اقتصادی درباره وضعیت بورس ابراز امیدواری کرد که شرایط نابسمان بورس با انجام یک سری اقدام قابل حل است و گفت: یکی از این اقدامات تخفیف در نرخ خوراک است که در حال پیگیری است که این مسئله امید بسیاری را در بازار سهام ایجاد می کند و همچنین وضعیت صنایع شرکت‌های لیدر بازار را به سمت و سوی مثبت سوق می‌دهد. 

وی افزود: راهکار دوم در خصوص تخصیص ردیف اعتباری برای بهبود وضعیت بورس توسط دولت است که این موضوع هم نیازمند مصوبه مجلس است، البته این موضوع توسط آقای حاجی دلیگانی پیشنهاد شده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اما بیش از هر چیزی برای بهبود وضعیت بازار سرمایه باید اخبار منفی به کل حذف یا به حداقل ممکن کاهش یابد؛ زیرا بازار سرمایه نیازمند اخبار مثبت و امیدآفرین است.

علیزاده درباره تأثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بهبود وضعیت بازار سرمایه گفت: من نمی‌توانم در این خصوص صحبتی کنم؛ چون قبلا ًدر این رابطه صحبت کردم و بانک مرکزی استدلال‌هایی را مطرح کرد. بنابراین بانک مرکزی باید در این خصوص نظرات خود را بیان کند چون هم کاهش و هم افزایش نرخ سود بانکی تأثیر مستقیمی بر ثبات بازار سرمایه دارد.

او درباره تأثیر حذف دامنه نوسان بر شرایط فعلی بازار سرمایه بیان داشت: حذف دامنه نوسان در شرایط کنونی بازار سرمایه اصلاً امری مطلوب نیست حتی ممکن است به زیان بازار هم باشد اما در بلند مدت اگر دامنه نوسان برداشته شود شاید بتواند کمکی به وضعیت بازار سرمایه ولی به طور کلی حذف دامنه نوسان نیازمند ثبات و عمق‌بخشی کاملاً واقعی در بازار سرمایه است.

 

سمیرا عسگری

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه