رصد اقتصادی گزارش می‌دهد؛

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بیمه و بانک در کُنج بی‌رغبتی

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بیمه و بانک در کُنج بی‌رغبتی
کدخبر : 20328

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بیمه و بانک بعد از وقفه دو ساله با بی‌رغبتی بیشتر بانک‌ها، شرکت‌های بورسی و بیمه مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار رصد اقتصادی، سیزدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه از روز 18 خرداد ماه سال جاری آغاز به کار کرده و تا 21 خرداد ماه دایر خواهد بود. هرچند این نمایشگاه فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت‌های فعال، دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این عرصه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این عرصه، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را معرفی کنند، اما متأسفانه این دوره از نمایشگاه بعد از وقفه دو ساله با بی‌رغبتی بیشتر بانک‌ها، شرکت‌های بورسی و بیمه مواجه شده و موجب تعجب بسیاری از فعالان بازار سرمایه، بازار بیمه و نیز تحلیلگران عرصه اقتصادی شده است.

نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه بیش از یک دهه است که در ایران برگزار می‌شود و این رویداد به عنوان مهمترین و معتبرترین رویداد مالی کشور در سطح منطقه شناخته می‌شود که تا قبل از شیوع ویروس کرونا با مشارکت گسترده فعالان، کارشناسان  و متخصصان بازار مالی مواجه می‌شد و انتظار می‌رفت که بعد از تعطیلی دو ساله به خاطر اپیدمی کرونا، پس از بازگشایی دوباره با استقبال شرکت‌های بورسی، بیمه‌ای و بانکی مواجه شود. 

افزایش ارتباط و آگاهی مردم از بازار مالی و خدمات آن ، بالا بردن سواد مالی، ارائه توانمندی‌های داخلی در هر سه حوزه بورس، بانک و بیمه از طریق آموزش و فرهنگسازی، برپایی غرفه ویژه کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همچنین فرآهم آوردن زمینه مناسب جهت تعاملات بین‌الملل با توجه به پیشرفت اخیر بین‌المللی در حوزه مالی و استقبال سرمایه‌گذاران خارجی به همراه فضای مذاکرات B2B، برگزاری رویداد استارتاپ حوزه مالی و .... از اهم اهداف نمایشگاه بورس، بیمه و بانک هستند.

مشاهدات میدانی خبرنگار رصداقتصادی نشان می‌دهد که مشارکت و استقبال شرکت‌ها از این نمایشگاه به حدی ناچیز بوده که حضور تمام این شرکت‌ها در سالن 38 خلاصه شده است و بضاعت بازار پولی و بانکی کشور را به نمایش درآورده‌اند! متأسفانه در میان خیل عظیمی از بانک‌های کشور تنها دو بانک ملت و بانک توسعه و تعاون حضور فعال داشتند و نیز از میان شرکت‌های بیمه‌ای هم بیمه آرمان حضور داشت و یک شرکت سبدگردان هم تنها نماینده شرکت‌های بورسی در این نمایشگاه محسوب می‌شود.

قطعاً عدم مشارکت و عدم استقبال از سیزدهمین نمایشگاه بورس، بیمه و بانک به نفع فعالان این حوزه نیست و جای تعجب و تأمل بسیاری دارد که چرا از این فرصت به نحو احسن استفاده نشده است. مگر چه شده است که از این نمایشگاه استقبال گسترده به عمل نیامده؟ مطمئناً این خود شرکت‌های غایب هستند که به خاطر از دست دادن چنین فرصت ویژه در معرفی خدماتشان، متضرر خواهند شد. امیدواریم عقلانیت به صنعت بیمه، بورس و بانکی کشور بازگردد.

 

سمیرا عسگری

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه