برترین مشاوران پذیرش فرابورس معرفی شدند:

تغییر دستورالعمل ارزیابی مشاوران در سال 1400

تغییر دستورالعمل ارزیابی مشاوران در سال 1400
کدخبر : 21084

حجت اسماعیل‌زاده، معاون پذیرش فرابورس از انتشار فهرست رتبه‌بندی مشاوران پذیرش در وب‌سایت فرابورس ایران خبر داد.

به گزارش رصداقتصادی و به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، وی به شرکت‌ها توصیه کرد برای بهبود و تسریع روند پذیرش در انتخاب مشاوران پذیرش، نتایج این ارزیابی را مدنظر قرار دهند.وی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی مشاوران پذیرش هم از نظر هیئت پذیرش و هم از نظر کارشناسان پذیرش ارزیابی شده است، افزود: فهرست مشاوران پذیرش که به دو صورت کمی و کیفی در سال 1399 درجه‌بندی شده‌اند در سایت فرابورس ایران قسمت پذیرش قابل مشاهده است.

اسماعیل‌زاده در ادامه اظهار داشت: بر اساس تبصره دو ماده 23 مکرر 1 دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، فرابورس موظف است گزارش عملکرد مشاوران پذیرش را تهیه و این گزارش را برای سازمان بورس ارسال کند.

معاون پذیرش فرابورس با اشاره به اینکه طبق رویه سال‌های گذشته افشای این اطلاعات در سایت فرابورس نیز انجام می‌شود، گفت: در ماده 23 مکرر و 23 مکرر 1 دستورالعمل، وظایف مشاور پذیرش به‌طور کامل ذکرشده است و مبنای ارزیابی مشاوران پذیرش، مسئولیت‌های ذکر شده در این دستورالعمل و کیفیت اجرای آن توسط مشاوران است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه برای سال 1399، ارزیابی مشاوران پذیرش آماده و در وب‌سایت فرابورس افشا شده است، گفت: به‌این‌ترتیب مشاوران پذیرش و شرکت‌هایی که قصد استفاده از خدمات مشاوران پذیرش را دارند می‌توانند به سایت فرابورس ایران قسمت پذیرش مراجعه کنند.

وی با اعلام این خبر که برای سال 1400 دستورالعمل ارزیابی مشاوران پذیرش تغییر می‌کند، اظهار داشت: تلاش بر این است که در دستورالعمل جدید علاوه بر معیارها و روش‌های ارزیابی، از رویکرد سیستماتیک و مستمر برای ارزیابی‌ها استفاده شود و مشاوران پذیرش بصورت مستمر در جریان نتایج ارزیابی‌ها و بازخوردهای فرابورس قرار بگیرند تا بهبود مستمر در فرایندهای مشاوران پذیرش صورت گیرد.

به گفته وی سازمان بورس مجوز مشاور پذیرش را صادر می‌کند و نتایج ارزیابی‌ها و رتبه‌بندی‌های فرابورس به عنوان یکی از متغیرهای مؤثر در اعطا و تمدید مجوز مشاوران پذیرش است.

وی در پایان تأکید کرد: تغییر دستورالعمل ارزیابی مشاوران پذیرش و سیستماتیک شدن ارزیابی، برنامه سال جاری است که تا شهریورماه اجرایی خواهد شد.

لازم به ذکر است در آخرین رتبه‌بندی مشاوران پذیرش شرکت‌های پردازش اطلاعات نوآوران امین، تأمین سرمایه نوین و تأمین سرمایه ملت ازلحاظ درجه‌بندی کیفی مشاوران پذیرش در سال 1399، رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین کارگزاری بورس بهگزین، تأمین سرمایه نوین و پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین ازلحاظ درجه‌بندی کمی در سال 1399 رتبه اول تا سوم را به دست آوردند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه