رپرتاژ اگهی

سبدگردانی، پربازده ترین روش سرمایه گذاری در بورس

سبدگردانی، پربازده ترین روش سرمایه گذاری در بورس
کدخبر : 25394

سرمایه گذاری در بورس پربازده ترین روش سرمایه گذاری نسبت به سایر بازارها در بازه های چندین ساله مختلف است.

سرمایه گذاری مستقیم همواره مخاطرات زیادی داشته و زمان زیادی از افراد می گیرد، حال آنکه سرمایه گذاری غیر مستقیم در صندوق های سرمایه گذاری و یا سبدگردانی ها، سود بیشتر با مخاطرات کمتر را به همراه خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا روش سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس را بیشتر بررسی کنیم.

صندوق سرمایه گذاری چیست؟

صندوق های سرمایه گذاری از جمله ابزارهای موثر در بازار سرمایه هستند که می توانند نقش موثری در توسعه بازار و افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران داشته باشند. صندوق‌های سرمایه گذاری در اکثر بازارهای پیشرفته سهام در جهان در رده ابزارهای کم ریسک و قابل استفاده از سوی سرمایه‌گذاران کم تجربه یا افرادی که وقت کافی ندارند، برای مشارکت مستقیم در بازار است. اکثر سرمایه‌گذاران در کنار مشاغل مستقیم خود با هدف ایجاد سرمایه‌ای قابل توجه و برخورداری از نرخ بازدهی بیش از سپرده‌گذاری در بانک‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری در صندوق های سرمایه گذاری می‌نمایند. 

مزایای صندوق های سرمایه گذاری چیست؟

  • روشی آسان و مطمئن برای سرمایه گذاری
  • مشارکت در سرمایه گذاری های بزرگ با سرمایه اندک
  • مدیریت دارایی ها توسط متخصصین بازار سرمایه
  • بازدهی مناسب صندوق های سرمایه گذاری
  • کاهش و مدیریت ریسک سرمایه گذاران
  • ایجاد تنوع در دارایی های سرمایه گذاری شده
  • شفافیت اطلاعات بازار مالی
  • جایگزین برای خرید سهام
  • صرفه جویی نسبت به مقیاس
  • دارای ضمانت نقد شوندگی و جبران خسارت احتمالی مشتری

چگونه در صندوق ها سرمایه گذاری کنیم؟

خرید صندوق‌های ETF کارگزاری اقتصاد بیدار مانند صندوق با نمادهای "ارزش" و "سپر" ، نیازمند ثبت نام بورس و دریافت کد معاملاتی است چرا که خرید و فروش آن‌ها دقیقا مانند باقی سهم‌ها و در ساعت معاملات انجام می‌شود.

به منظور خرید واحدهای  صندوق های سرمایه گذاری می‌توانید به یکی از شعب صندوق مراجعه کرده و با ارائه مدارک شناسایی، فرم صدور واحد سرمایه گذاری را تکمیل نمایید. پس از واریز وجه صدور واحد سرمایه گذاری به یکی از حساب‌های صندوق، شما به میزان سرمایه گذاری در سود و زیان صندوق شریک هستید. 

صندوق سرمایه گذاری

انواع صندوق های سرمایه گذاری

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت

در این روش، سرمایه گذاران به میزان سرمایه خود، واحدهای مختلفی از صندوق را خریداری و به این ترتیب در سود و زیان صندوق شریک می‌شوند. همچنین آن‌ها می توانند هر زمان که به سرمایه خود نیاز پیدا می کنند، سرمایه گذاری خود را ابطال و آن را به وجه نقد تبدیل کنند. ریسک موجود در این نوع از سرمایه گذاری نزدیک به صفر است، زیرا سرمایه این افراد فقط در اوراق بهادار با درآمد ثابت مانند گواهی های سپرده شده توسط بانک ها، اوراق مشارکت، اوراق اجاره و اوراق بهادار رهنی سرمایه گذاری می شود. صندوق سرمایه‌گذاری سپر که توسط کارگزاری اقتصاد بیدار مدیریت می‌شود از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاری می‌باشد. صندوق سپر همواره از بازدهی بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل مورد استقبال سرمایه‌گذاران واقع شده است.

صندوق سرمایه گذاری در سهام

معمولا بین حداقل 70 الی حداکثر 95 درصد سرمایه این نوع از صندوق‌ها، در سهام و حق تقدم پذیرفته شده آن و حدود 5 الی 30 درصد باقی مانده با توجه به استراتژی مدیر صندوق در سایر اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود. با توجه به اینکه در این روش، بخش زیادی از سرمایه افراد در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه گذاری می شود، بنابراین ریسک این صندوق نسبت به سایر صندوق‌های سرمایه گذاری بیشتر است. در حقیقت سرمایه گذاری در این نوع صندوق‌ها، همانند سرمایه گذاری در اوراق شرکت‌های بورسی است با این تفاوت که چون سرمایه افراد علاوه بر سرمایه گذاری در سهام، بر روی اوراق با درآمد ثابت هم سرمایه گذاری می گردد، بنابراین ریسک سرمایه گذاری کمتر و متعادل تر می شود. صندوق سرمایه گذاری ارزش آفرین برای افرادی که تا حدودی ریسک پذیر هستند گزینه‌ی ایده‌آلی است.

صندوق سرمایه گذاری مختلط 

صندوق های مختلط نوعی از صندوق های سرمایه گذاری هستند که نسبت تقریبا یکسانی از سرمایه افراد را در سهام و اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری می کنند. البته میزان دارایی سهام و اوراق با درآمد ثابت در بستر زمان تغییر می یابد، اما عموما نسبت بین 40 تا 60 درصد سرمایه افراد در این نوع صندوق ها به سهام و مابقی به اوراق با درآمد ثابت اختصاص می یابد.

صندوق های سرمایه گذاری جسورانه

رویکرد صندوق سرمایه گذاری جسورانه به این صورت است که سرمایه‌گذاران بین حداقل 50 تا حداکثر 60 درصد دارایی‌های خود را در استارتاپ‌ها یا همان کسب و کارهای نوپا که دارای پتانسیل رشد بالایی هستند، سرمایه‌گذاری می کنند. در واقع صندوق جسورانه یک روش تامین مالی برای کارآفرینان کوچک و متوسط است که به دنبال جذب نقدینگی برای توسعه و افزایش سهم بازار ایده‌های نوآورانه خود هستند. از آنجایی که، این صندوق‌ها بر روی کسب و کارهای نوپا و دارای پتانسیل رشد، سرمایه گذاری می کنند، انتظار می‌رود که بازدهی بالایی داشته باشند.

صندوق بازارگردانی

صندوق های بازارگردانی برای دور نگه داشتن بازار سرمایه از نوسات و هیجانات شدید بوجود آمده اند. تا از ایجاد صف های خرید و فروش جلوگیری کنند. و در عین حال کمک کنند تا ضمن اینکه سهام را متعادل نگه میدارند، ارزش سهام را به ارزش ذاتی آن نزدیک کنند و به این صورت به روان شدن بازار سرمایه نیز کمک کنند.

صندوق سرمایه گذاری طلا

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر طلا، سرمایه‌های جمع‌آوری شده از مشتریان را در گواهی سپرده سکه و طلا پذیرفته شده در بورس، سرمایه‌گذاری می‌کنند. حداقل ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها در سکه، طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر طلا و مابقی در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود.

سبدگردانی چیست و چگونه انجام می شود؟

سبد گردان شخصی حقوقی است که سرمایه افراد را مدیریت می کند. با کمک تخصص و تجربه‌ای که اعضای تیم سبدگردانی دارند، می توانند پس از انتخاب سهم های مستعد رشد، در زمان مناسب اقدام به خرید کنند. در حقیقت سبدگردان مسئولیت انجام معاملات از طرف شخص را برعهده می گیرد و در حساب خود شخص خرید و فروش را انجام می دهد.

در سبدگران اختصاصی به دلیل بهره گیری از دانش چندین فرد متخصص برای تحلیل و بررسی سهام، میزان سود کسب شده قابل قبول و در عمده موارد بیش از بازده شاخص می باشد. سبدگردان ها با توجه به ویژگی های افرادی که به آن ها مراجعه می کنند تصمیم به سرمایه گذاری در سهم ها با ریسک های متفاوت می گیرند. این ویژگی ها شامل میزان سرمایه، ریسک پذیری و بازده مورد انتظار افراد است.

مزایای سبدگردانی

  • عدم نیاز به کسب دانش تخصصی در زمینه بازار سهام
  • عدم نیاز به صرف وقت زیاد برای تحلیل و معامله توسط فرد
  • ریسک کمتر به دلیل تخصص سبدگردان های دارای مجوز و درنتیجه آرامش بیشتر فرد
  • کسب سود مناسب نسبت به بازده شاخص
  • کسب سود در کنار شغل اصلی فرد بدون درگیری مستقیم شخص

جمع‌بندی

روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، برای آن دسته از افرادی که وقت یا مهارت لازم برای فعالیت مستقیم در بازار را ندارند، یک گزینه‌ی ایده‌آل است. مهم ترین و حساس ترین بخش سرمایه گذاری نزد سبدگردان ها، انتخاب یک شرکت سبدگردان متخصص، قابل اعتماد و باتجربه می باشد. شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار یکی از برترین شرکت‌های فعال در این حوزه است. کارگزاری اقتصاد بیدار با سال‌ها تجربه،‌ به اصول سرمایه گذاری متناسب با ویژگی های شخصی سرمایه گذاران مسلط است و دارایی سرمایه‌گذاران را به صورت تخصصی و حرفه‌ای مدیریت می کند. شما هم می‌توانید از طریق کارگزاری اقتصاد بیدار بدون نگرانی و دغدغه از سود بازار سرمایه بهره‌مند شوید.  

منبع:

https://ebidar.com/portfolio-management/

https://ebidar.com/register-in-bourse/

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه