مرور بازار بورس در سال گذشته + جزئیات

مرور بازار بورس در سال گذشته + جزئیات
کدخبر : 7149

فیضی گفت: سرمایه گذاران در بازار بورس، سال گذشته سود‌های مناسبی کسب کردند.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران : امین فیضی کارشناس بورس ، در خصوص روند بازار بورس در سال ۹۸ اظهار کرد: سال گذشته بازار سرمایه روند صعودی داشت به طوریکه هرکس که در این بازار سرمایه گذاری کرد، سود قابل توجهی را به دست آورد.

 

وی ادامه داد: البته نفت تاثیر زیادی در معاملات بورسی داشت به حدی که ۹۰ درصد از کل نماد‌های بورسی در محدوده منفی معامله شدند. البته به نظر من این تاثیر موقتی است و بازار پتانسیل رشد دوباره را دارد.

 

فیضی بیان کرد: ما در طول سال‌های ۹۶ و ۹۷ شاهد رشد بازار‌های موازی بودیم به نوعی که دلار از ۳ هزار تومان به مرز ۱۸ و ۱۹ هزار تومان نزدیک شد، سکه به همین نسبت جهش قیمتی داشت، املاک و مستغلات نزدیک به ۳۰۰ درصد رشد را تجربه کرد. به همین دلیل، بازار سرمایه ابتدای سال یک جاماندگی خاصی داشت که عملا نیازمند یک حمایت و انگیزه برای جبران این عقب‌ماندگی بود.

 

 

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان گفت: بازار سرمایه در مهر ۹۸ و در پی شهادت سردار سلیمانی بازار واکنش شدیدی داشت و سرمایه گذاران و سهم داران از وقوع جنگ احتمالی می‌ترسیدند.اما در ادامه با آرام شدن اوضاع روند معمول خود را از سر گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه