مدیرعامل شرکت مدبران اقتصاد تاکید کرد:

آثار مثبت ورود غول‌ها به بازار سرمایه بر اقتصاد

آثار مثبت ورود غول‌ها به بازار سرمایه بر اقتصاد
کدخبر : 7927

حتما لازم نیست ورود سرمایه گذاران جدید به بازار سرمایه با خرید عرضه های اولیه رقم بخورد و معتقدم سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری می تواند گزینه مناسب تری برای سهامداران کم تجربه باشد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  بورس نیوز ، بازار سرمایه فردا میزبان یکی از بزرگترین عرضه های اولیه تاریخ بورس تهران است. شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی فردا بورسی می شود و آریا ساسول هم احتمالا هفته آینده چراغ فرابورس را روشن می کند.

ضمنا وزارت اقتصاد وعده داده امسال ۲۰ درصد از دارایی های دولت هم در چرخه اقتصاد قرار خواهند گرفت. ورود شرکت های بزرگ به بازار سرمایه کشور، نقطه عطفی در این بازار است تا سرمایه گذاری در سهام شرکت ها کم کم جای سوداگری در بازارهای غیر مولد را بگیرد و نقدینگی به جای افزایش تورم، صرف توسعه بنگاه های اقتصادی گردد. عرضه های اولیه، شیرین ترین خرید فعالان بازار سرمایه بوده و انتظار می رود با افزایش عرضه ها، عطش خریداران مشتاق، برطرف شود.

جواد عشقی‌نژاد مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد در گفت‌وگو با  بورس نیوز  در خصوص تاثیر عرضه شرکت های بزرگ بر وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: قطعا ورود شرکت های بزرگ به بازار سرمایه، اتفاق مثبتی برای این بازار محسوب می شود و اثر بلندمدتی هم بر اقتصاد و بازار سرمایه کشور بر جای خواهد گذاشت. ضمن اینکه یکی از دلایل رفتارهای هیجانی در شرایط فعلی، عدم تناسب بین حجم نقدینگی ورودی به بازار سرمایه و پاسخ به تقاضای این بازار است و بهترین راهکار برای این قضیه، پاسخ به تقاضای بازار سرمایه از طریق عرضه های اولیه بزرگ است تا این بازار با روند منطقی تری پیش رود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در برخی سهم ها، رفتار منطقی مشاهده نمی شود و با عرضه های اولیه این مشکل برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا نگهداری سهم های عرضه اولیه برای بلندمدت، توصیه می شود؟" گفت: نگهداری بلندمدت سهم های عرضه اولیه منطقی تر از آن است که سهم های عرضه اولیه شده را به محض رسیدن به قیمت مورد انتظار، عرضه کنند و فشار فروش ایجاد کنند. به هر حال، نمیتوان گفت تمام عرضه های اولیه برای نگهداری ارزنده هستند و سهامداران می بایست با تکیه بر تحلیل، سهم های مناسب را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. عدم آشنایی سهامداران با دانش بازار، می تواند موجب ضرر و زیان آنها شود. حتما لازم نیست ورود سرمایه گذاران جدید به بازار سرمایه با خرید عرضه های اولیه رقم بخورد و معتقدم سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری می تواند گزینه مناسب تری برای سهامداران کم تجربه باشد.

عشقی نژاد در خاتمه تصریح کرد: بجز برخی تک سهم ها یا گروه های کوچکی که نسبت به بازدهی شرکت، رشد غیر منطقی داشته اند، سایر سهم های بازار را برای سرمایه گذاری مناسب ارزیابی میکنم و هر سرمایه گذاری با توجه به بازدهی مورد انتظار می تواند گزینه مناسب را انتخاب کند. اما به سهامداران اکیدا توصیه می شود رفتارهای سرمایه گذاری شان مبتنی بر نظرات کارشناسی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه