خبر مهم برای یک عرضه اولیه و پرسود در بورس + جزئیات

خبر مهم برای یک عرضه اولیه و پرسود در بورس + جزئیات
کدخبر : 9515

تعداد ۲۲۹میلیون و ۱۹۲ هزار سهم شرکت پلیمر آریا ساسول در دهمین روز خرداد امسال(چهارشنبه) با نماد معاملاتی "آریا" در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

تعداد ۲۲۹میلیون و ۱۹۲ هزار سهم معادل ۵ درصد سهام شرکت پلیمر آریا ساسول در دهمین روز خرداد امسال(چهارشنبه) به‌عنوان ششمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه، با نماد معاملاتی "آریا" در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

 

این میزان سهام در محدوده قیمتی ۶۵ هزار و ۱۱ تا ۶۵ هزار و ۱۱۹ریال برای هر سهم و با سهمیه ۱۰۰سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد. همچنین مدیر این عرضه شرکت کارگزاری آرمون بورس و متعهد خرید نیز شرکت‌ سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد به میزان ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه می‌باشند.

 

همچنین از این میزان سهام تعداد ۴۵میلیون و ۸۳۸ هزار و ۴۰۰سهم شرکت پلیر آریا ساسول در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد که بر این اساس سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام ۴۶۰سهم، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط ۲۵۰سهم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ۵ سهم می‌باشد.

 

گفتنی است بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با نرخ ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

 

شایان ذکر است از ابتدای امسال تا کنون تعداد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین در روز ۲۰ فروردین با نماد معاملاتی "صبا" در فرابورس ایران عرضه و با مشارکت یک میلیون و ۹۳۰ هزار و ۸۳۸ کد معاملاتی، هر سهم این شرکت ۱۲۰۰ تومان، تعداد ۸ میلیارد سهم شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در روز ۲۷ فروردین با نماد معاملاتی "شستا" در بورس تهران عرضه و با مشارکت ۲ میلیون و ۶۰ هزار کد معاملاتی هر سهم این شرکت ۸۶۰ تومان، تعداد ۳۴ میلیون سهم شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان در روز ۱۰ اردیبهشت با نماد معاملاتی "غگیلا" در فرابورس ایران عرضه و با مشارکت ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار کد معاملاتی هر سهم این شرکت ۱۲۵۰۷ ریال و تعداد ۵۱۰میلیون سهم شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد در روز ۳۱ اردیبهشت با نماد معاملاتی "پیزد" در فرابورس ایران و با مشارکت ۳ میلیون ۱۲۳ هزار و ۲۰۸ کد معاملاتی هر سهم این شرکت ۴۰۳۵۳ریال کشف نرخ شده است.

 

منبع / تسنیم 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه