قیمت بلیت سینما نیم بها شد

 قیمت بلیت سینما نیم بها شد
کدخبر : 9846

در حالی که اعلام شده بود بلیت تمام سانس‌های اول سینماها نیم‌بها خواهد بود، فیلم‌های نوروزی در همه سانس‌ها با سقف قیمت همان سینما به مخاطبان فروخته می‌شوند.

 پس از افزایش قیمت بلیت سینماها شورای صنفی نمایش اعلام کرد که سانس ابتدایی فیلم ها نیم بها است و حتی پیشنهاد اولیه شورای صنفی نیم بها شدن دو سانس اول بود که مراجعه به سایت های فروش بلیت نشان می دهد همان نیم بها شدن سانس اول هم حذف شده است.

در این باره قاصد اشرفی - رییس انجمن سینماداران - با تایید این موضوع گفت: تصمیم اولیه نیم بها شدن بلیت سانس های اول برای زمانی بود که پیشنهاد بلیت ۵۰ هزار تومانی مطرح شد ولی وقتی وزارت ارشاد بلیت ۴۵ هزار تومانی - در واقع ۴۰ هزار تومان به اضافه ارزش افزوده - را مصوب کرد، نیم بها شدن بلیت سانس های اول منتفی شد.

او تاکید کرد: قیمت بلیت خیلی پایین اعلام شده چون با هزینه های سینما هیچ همخوانی ندارد. وقتی درآمد با هزینه متناسب نیست، سینمادار چطور باید سینمایش را اداره کند؟ اقتصاد معادله دارد و برای رونق چرخ اقتصادی سینما باید همه چیز را در این معادله درنظر گرفت. این در حالی است که باید ابتدا یک بررسی کارشناسی می شد تا ببینند هزینه یک روز سینما چقدر است و قیمت بلیت چقدر است!

او با ابراز امیدواری از این که سینماها با فیلم های نوروزی رونق بگیرند، تاکید کرد: اگر تصمیم عاجلی برای وضعیت سینماها گرفته نشود، بسیاری از سالن ها با مشکل روبه رو می شوند و با متناسب نبودن دخل و خرج مجبور به تعطیلی می شوند.

با وجود این که سانس ابتدایی سینماها نیم بها نیست ولی روزهای سه شنبه همچنان بلیت ها نیم بها فروخته می شوند.

در حال حاضر فیلم های «گل به خودی»، «قدغن» و «موقعیت مهدی» از فیلم های نوروزی در حال اکران هستند و چهار فیلم «روز صفر»، «مرد بازنده»، «شادروان» و «سگ بند» از چهارشنبه ۲۵ اسفند روی پرده می روند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه