رپرتاژ اگهی /

راهنمای کامل جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو در سال 1400

راهنمای کامل جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو در سال 1400
کدخبر : 21406

افزایش قیمت بیمه شخص ثالث با جریمه دیرکرد

 وقتی صحبت از خرید یا تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث می‌شود، عوامل زیادی را باید درنظر گرفت. بیمه شخص ثالث از نظر قانونی اجباری است و فقط خسارات شخص ثالث را پوشش می‌دهد. این بدان معناست که هرگونه خسارت یا صدمه ناشی از تصادف بیمه شده با شخص یا اموال دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد. طبق قانون، رانندگی با ماشین و موتور بدون داشتن بیمه شخص ثالث غیرقانونی است. این کار مجازات خاص خود نظیر توقیف وسیله نقلیه توسط پلیس را در پی دارد. از طرف دیگر، اگر برای تمدید بیمه شخص ثالث خود تعلل کنید و این پرداخت به تعویق بیفتد، می‌بایست جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را نیز پرداخت کنید! برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی این مهم در ادامه ما را دنبال کنید.

 

ghjk

 

بهتر است ابتدا درباره‌ی بیمه شخص ثالث کمی با شما صحبت کنیم:

 

بیمه شخص ثالث؛ حامی خسارات  مالی و جانی شما

اگر خودرو یا وسیله نقلیه موتوری در جاده و شهرها استفاده شود، یک شرط قانونی برای آن وجود دارد که باید بیمه شخص ثالث داشته باشد.

بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است).

تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند.

 

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث دقیقا چیست؟!

براساس قانون، همه خودروها حتی اگر در پارکینگ نیز متوقف شده باشند، باید دارای بیمه شخص ثالث باشند. این قانون برای تمامی وسایل نقلیه اعم از موتور نیز پابرجاست. به همین علت، اگر به تاریخ شروع بیمه‌نامه خودروهای صفر نگاهی بیندازید.تاریخ آن با تاریخ خروج خودرو از کارخانه برابری می‌کند (البته این موضوع برای خودروهای داخلی صدق می‌کند)

لازم است بدانید که بیمه‌ شخص ثالث به صورت کوتاه مدت بین ۵ روز تا ۲۷۰ روز صادر شده اما به طور معمول می‌توانند یک ساله باشند.

 

بیمه شخص ثالث کوتاه مدت، راهگشای رانندگانی که  می‌خواهند خودروی خود را بفروشند

جریمه دیرکرد بیمه ثالث بعد از اتمام بیمه خودرو محاسبه می‌شود.این‌که شما بعد از انقضای اعتبار بیمه خود در سطح شهر تردد داشته یا نداشته باشید، تفاوتی را در محاسبه جریمه دیرکرد ایجاد نمی‌کند. در واقع، در هر صورتی این جریمه می‌بایست پرداخت شود. فقط در صورتی این جریمه راه دیگری را در پیش می‌‌‌گیرد که بخشوده شود که شرایط بخشودگی را به شرح زیر اعلام می‌کنیم:

اگر نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث وسیله خود اقدام نکرده و آن را به تعویق بیندازید مجبور خواهید شد جریمه دیرکرد را نیز پرداخت نمایید. این جریمه به صورت روزانه محاسبه می‌شود. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هرساله جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را تصویب و به شرکت‌های بیمه ابلاغ خواهد کرد. در ادامه، به نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ می‌پردازیم.

بهتر است قبل از محاسبه شرایط تعیین هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را بدانید:

 

شرایط تعیین هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

جالب است بدانید که جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا مدت یک سال به صورت روزانه حساب می‌شود. فرد تابع این قانون باید در زمان تمدید بیمه‌نامه خودرو و صدور بیمه جدید جریمه دیرکرد بیمه را به شرکت بیمه‌گر پرداخت کند.

<< حق بیمه بدون تخفیف تقسیم بر ۳۶۵ روز خواهد بود. عدم تمدید یک سال به بالا به صورت ثابت محاسبه خواهد شد.>>

 

tyuuukbg

 

همچنین عوامل زیادی وجود دارند که مقدار جریمه دیرکرد شخص ثالث را تعیین می‌کنند:

  • نوع خودرو
  • تعداد سیلندر
  • ظرفیت بار ماشین
  • از همه مهم‌تر شرکت بیمه‌گر !

جریمه دیرکرد برای ماشین‌های سواری در سال ۱۴۰۰ بسته به نوع خودرو و شرکت بیمه‌ای روزانه بین ۳.۸۰۰ تا ۶.۰۰۰ هزار تومان می‌باشد. در ادامه جدول جریمه روزانه خودرو‌های سواری در سال ۱۴۰۰ را مشاهده کنید:

 

نوع وسیله نقلیه

جریمه روزانه در سال 1400

سواری کمتر از ۴ سیلندر

5308 تومان

سواری، پراید، پیکان، سپند

6285تومان

سواری سایر ۴ سیلندرها

7389 تومان

سواری بیش از ۴ سیلندر

2690 تومان

موتور سیکلت گازی

1318 تومان

بارکش بیش از 1 تن تا 3 تن

7830 تومان

بارکش بیش از 3 تن تا 5 تن

9911 تومان

بارکش بیش از 5 تن تا 10 تن

12698 تومان

بارکش بیش از 10 تن تا 20 تن

14776 تومان

بارکش بیش از 20 تن

15660 تومان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می‌شود؟

خیلی از افراد این سوال را دارند که آیا امکان بخشش جریمه دیرکرد بیمه وجود دارد؟ در جواب پاسخ خوشحال کننده‌ای داریم. بله! اگر خودوری شما در پارکینگ پلیس باشد و بیمه آن تمام شود، با ارائه نامه پارکینگ می‌توانید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را پرداخت نکنید. ممکن است در طرح‌های مختلف شرکت‌های بیمه‌ای جایی برای بخشش این جریمه‌ها وجود داشته باشد!مثلا شرکت بیمه به مناسب سالروز تاسیسش یا مناسبت‌های مرتبط طرح بخشودگی این جرایم را ارائه دهد.

 

یادآور بیمه: خدمت بیمه دات کام برای پیشگیری از جریمه دیرکرد

همانطور که گفتیم، اگر این بیمه‌نامه را در وقت تعیین شده تمدید نکنید، جریمه می‌شوید! اما نیازی به نگرانی برای فراموشی این موضوع نیست. می‌توانید از یادآور بیمه در وب سایت بیمه دات کام استفاده کنید.

 

یادآور بیمه برای به خاطر داشتن تاریخ تمدید بیمه‌نامه

با استفاده از این آپشن یک هفته مانده به مدت اعتبار از کارشناسان بیمه دات کام پیامک و یا تماس یادآوری دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید اگر تا به حال بیمه شخص ثالث را خریداری نکردید در این وب سایت به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث مراجعه کرده و اطلاعات را تکمیل کنید. پس از خرید اینترنتی بیمه ثالث، بیمه‌نامه به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد.

ماخذ مطلب: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com/)  

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه