بیمه سرمد

کارنامه درخشان و شفاف شرکت بیمه سرمد

کارنامه درخشان و شفاف شرکت بیمه سرمد
کدخبر : 42698

بیمه سرمد با آرامش و برنامه‌ریزی های صحیح، گام‌های باثبات و سودآوری را بر‌می‌دارد که گواه این موضوع، کارنامه درخشان و شفاف این شرکت بیمه ای در نیمه نخست سال است. رشد حق بیمه خالص ۷۷ درصد، رشد درآمدهای بیمه‌ای ۶۹ درصد، جهش ۱۵۸ درصدی سود عملیاتی و افزایش ۱۴۷ درصدی سود خالص و تلاش برای رسیدن به سهم ۲ درصدی از بازار بیمه، در ۶ماهه منتهی به پایان شهریورماه ۱۴۰۱ نشان‌ از کارنامه‌ای درخشان و شفاف برای داشتن اهدافی والا در جهت دستیابی به موفقیت‌های بیشتر بیمه سرمد در صنعت بیمه است.

به گزارش رصد اقتصادی، بیمه سرمد از سال ۱۳۹۲ با پشتوانه بانک صادرات ایران، فعالیت بیمه‌ای خود را آغاز کرده و تا امروز سهم خود را از بازار بیمه کشور به بیش از ۱.۵ درصد رسانده است. افزایش قابل توجه حق بیمه صادره بیمه سرمد، ورود بیمه‌گذاران جدید، کاهش و کنترل هزینه‌های اداری و عمومی شرکت و آرامش و همدلی و برنامه‌ریزی دقیق و معطوف به هدف مشخص از جمله موارد حائز اهمیتی است که شرکت بیمه سرمد با رعایت و برنامه‌ریزی براساس آن این شرکت را به جایگاهی مثبت در درآمد و افزایش حق بیمه تولیدی رسانده است.

شرکت بیمه سرمد، با استفاده از روش‌های نوین در طراحی محصولات جدید بیمه ای برای تمامی سطوح اقشار مختلف با درنظر گرفتن بودجه‌های مشتریان خود برای رفع نیازهای مرتبط و همچنین استفاده از کارکنان متخصص توانسته همچنان روند سودآوری و افزایش درآمد خود را در این صنعت حفظ نماید.

بیمه سرمد از نظر رضایت مشتریان در میان دیگر شرکت‌های بیمه دارای رتبه بالایی قرار دارد. این شرکت بیمه‌ای خدماتی چون اپلیکیشن همراه بیمه سرمد و باشگاه مشتریان را ارائه می‌دهد که بستری برای رفع نیازهای مشتریان است. کامل‌ترین بیمه عمر این شرکت، بیمه عمر سپهر سرمد است که سرمایه‌گذاری را در کنار پوشش‌های بیمه‌ای ارائه می‌کند.

سهامداران می‌دانند که سهام سرمد ارزنده‌ است و آینده این شرکت روشن؛ انتظارشان البته شفافیت مالی و ثبات مدیریتی برای استمرار روند سودسازی است. آنها باید به زودی یک تصمیم درست و به موقع بگیرند و با حمایت خود از هیات مدیره اجازه دهند تا سرمایه سرمد افزایش یابد.البته قرار است به زودی مرحله دوم افزایش سرمایه ثبتی‌اش به ۶۷۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نهایی شود.

بیمه سرمد در آستانه ثبت مرحله دوم افزایش سرمایه خود از مبلغ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۷,۱۵۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها، برای افزایش ظرفیت نگهداری مجاز شرکت، ثروت‌سازی برای سهامداران و نیز افزایش ظرفیت شرکت برای خرید دارایی‌های ثابت، قرار دارد.

صورت‌های مالی منتشر شده از شرکت بیمه سرمد بر روی سامانه کدال طی دوره ۶ ماهه نخست سال جاری نمایانگر افزایش حق بیمه تولیدی این شرکت بیمه است که در نتیجه آن درآمد این شرکت از مرز ۱۲ هزار میلیارد ریال هم عبور کرد. دلایل دستیابی به این مهم از منظر فعالان صنعت بیمه بسیار مورد توجه قرار دارد، موضوعاتی که با به‌کارگیری کارکنان متخصص و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فناوری در طراحی محصولات جدید بیمه‌ای سبب شد تا بیمه سرمد عضو باشگاه هزار میلیاردی‌های صنعت بیمه شود.

براساس گزارش صورت‌های مالی دوره منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ این شرکت، حق بیمه تولیدی این شرکت در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۲.۱۷۴.۵۵۲ ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این شرکت که با ثبت رشد ۶۵ درصدی در دهم شهریور ماه، وارد باشگاه هزار میلیاردی‌های صنعت بیمه شده بود، در پایان شهریور ماه، نرخ رشد حق بیمه تولیدی خود را به ۷۰ درصد رسانده و حق بیمه‌ای بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را محقق کرده است.

یعقوب رشنوادی، مدیرعامل شرکت بیمه سرمد با شفاف‌سازی نسبت به تغییرات در صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۱ این شرکت، در خصوص راز سودسازی سرمد در نامه‌ای به شرکت فرابورس ایران می‌نویسد:«علت اصلی رشد ۴۱۵ درصدی سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای ناشی از قرارداد با بیمه‌گذاران بزرگ از جمله بانک صادرات، سازمان تامین اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است. علاوه بر ورود بیمه‌گذاران جدید نظیر سازمان تامین اجتماعی به جمع مشتریان شرکت، دلیل رشد ۱۵۸ درصدی سود عملیاتی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش درآمدهای سرمایه‌گذاری ناشی از آزادسازی و برگشت زیان کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.»

تغییر دیگر در بیمه سرمد، کاهش میزان استقراض مالی است به گونه‌ای که این شرکت در پایان سال گذشته ۱۲۷ میلیارد و ۹۱۹ میلیون ریال به شبکه بانکی بدهکار بود و در فصل بهار امسال این رقم به ۷۰ میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال و در پایان تابستان به ۳۳ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال رسید. البته استقراض مالی در شرایط تنگنا و بروز یک حادثه و خسارت بزرگ همواره در صنعت بیمه مشاهده می‌ش

ود، اما مهم این است که یک شرکت بتواند به تعهدات خود عمل و در صدد تسویه حساب برآید و این اتفاق در بیمه سرمد رخ داده و انتظار می‌رود با استمرار اصلاحات مالی و انضباط در هزینه‌ها، روند سودسازی این شرکت ادامه یابد.

درگاه اینترنتی بیمه سرمد، استراتژی، محیط تعاملی با مشتریان را به صورت برخط با هدف اطمینان‌بخش بودن و سرعت انجام در کار را دنبال می‌کند. پایدار سازی جریان ارزش اقتصادی شرکت، توسعه سرمایه های انسانی، ارتقاء کیفیت از طریق بهبود میزان تطابق عملکرد شرکت با انتظارات مشتریان، ایجاد ترکیب پرتفوی متعادل و متوازن پرتفوی و خرده فروشی با تمرکز بر بیمه های زندگی با هدف سود آوری به جای پرتفوی محوری صرف از جمله اهداف کلان و استراتژی شرکت بیمه سرمد است که برای دستیابی به این مهم تلاش‌ها و برنامه‌هایی از طرف مدیران و کارکنان شعب این شرکت در حال اجرا و به‌روزرسانی می باشد.

گفتنی است که سهامداران اصلی بیمه سرمد بانک صادرات، بانک شهر، شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی و موسسه همیاری غدیر (کارکنان بانک صادرات) هستند. همچنین این شرکت در زمینه انواع بیمه‌نامه‌ها مانند بیمه شخص ثالث بیمه بدنه، بیمه درمان، بیمه باربری، بیمه عمر و ... خدمات ارائه می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه