بیمه معلم

تلاش بیمه معلم با اجرای برنامه‌های فناورمحور برای کسب درآمد و سوددهی

تلاش بیمه معلم با اجرای برنامه‌های فناورمحور برای کسب درآمد و سوددهی
کدخبر : 43053

شرکت بیمه معلم در راستای دستیابی به کسب درآمد بالا در حق بیمه تولیدی در کنار کسب رضایت مشتریان و تحقق سود بیشتر برای سهامداران خود، تلاشی در جهت اجرای برنامه‌های بر پایه فناوری و طرح‌های جدید بیمه‌ای را آغاز کرده است.

به گزارش رصد اقتصادی، درآمد حق بیمه ناخالص ۲۴ شرکت بیمه‌ای منتخب در نیمه نخست امسال با رشدی ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۲ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان رسیده که سهم بیمه معلم ۴.۶ درصد می‌باشد. بیمه معلم در آخرین رنکینگ شرکت‌های بیمه‌ای از حیث درآمد حق بیمه تولیدی ناخالص در رتبه ۸ جای دارد. این شرکت بیمه‌ای در راستای دستیابی به اهداف کلان مدیریتی برنامه‌های تحول‌آفرینی را در جهت افزایش حق بیمه تولیدی و کسب رضایت مشتریان در دست اقدام دارد تا از این رهگذر بتواند سود بالایی را برای سهامداران خود محقق کند.

بررسی‌های صورت گرفته از صورت‌های مالی و حساب سود و زیان نیمه نخست سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که شرکت‌ بیمه معلم  توانسته درآمد حق بیمه ناخالص خود را در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش دهد. سهم بیمه معلم از  در ۶ ماهه سال جاری، ۴.۶ درصد است که نشان می‌دهد این شرکت در حال تلاش برای به دست دادن بخشی از پرتفوی خود است.

بهینه سازی مدل کارمزد شبکه فروش بر اساس مدل سود و زیان، ایجاد تمایز بین نمایندگان با عملکرد مطلوب و نامطلوب از طریق پرداخت کارمزد تشویقی و ایجاد انگیزه در شبکه فروش جهت فعالیت در رشته های کم ریسک از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه توسط شرکت بیمه معلم می باشد.

همچنین با ارزیابی عملکرد نمایندگان و کارگزاران به صورت مستمر و در بازه های منظم ، اعلام نقاط قوت و قابل بهبود ایشان ، برنامه ریزی و اقدام جهت بهبود وضعیت شاخص های عملکرد نمایندگان، گام‌های مهمی را در این حوزه برداشته است تا با راه اندازی میزهای عملکردی ویژه نمایندگان رشته عمر در سال جدید،  قوت بیشتری در تحقق درآمد که ماحصل آن انتفاع سود برای سهامداران این شرکت بیمه‌ای است داشته باشد.

درجه بندی نمایندگان بر اساس سیستم ارزیابی عملکرد و افزایش قابل توجه صندوق اعتباری نمایندگان پس از چندین سال از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه می باشد. با افزایش حدود اختیارات نمایندگان نیز که اقدامی مهم در این حوزه به شمار می‌رود گام های اساسی در جهت تحول برنامه‌ای برداشته شده است. همچنین، به روزرسانی تضامین شبکه فروش اقدام کارا و بهینه ای است که کارنامه مطلوبی را در این زمینه از بیمه معلم بر جای گذاشته است.

مقایسه آماری رنکینگ نمایندگان بیمه معلم در 6 ماهه نخست سال 1401، نسبت به سال مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد، بر اساس درصد نمایندگان هر منطقه نمایندگان رنکینگ سبز از ۲۶.۶ درصد در شش ماهه اول ۱۴۰۰ به ۲۸.۴ درصد در شش ماهه اول ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

نمایندگان در رنکینگ زرد از ۳۹.۷ درصد در شش ماهه اول ۱۴۰۰ به ۳۶.۶ درصد در شش ماهه اول ۱۴۰۱ کاهش یافته و در رنکینگ قرمز از ۳۹.۷ درصد در شش ماهه اول ۱۴۰۰ به ۳۵درصد در شش ماهه اول ۱۴۰۱ کاهش داشته است. این آمار نشان دهنده افزایش قابل توجه نمایندگان متخصص و حرفه ای است.

آنچه که در کارنامه کاری بیمه معلم خودنمایی می کند، افزایش ۲۷ برابری پرتفوی شرکت از سال ۹۰ تا سال۱۴۰۰ است که در مقایسه با رشد ۱۳برابری صنعت، عدد قابل توجهی است. از طرف دیگر رشد ۴۶درصدی حق بیمه صادره ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان دهنده روند رو به رشد تولید حق بیمه دارد.

بیمه معلم علاوه بر تمرکز بر خرده فروشی با تربیت و به کارگیری شبکه فروش متخصص و متعهد ، قراردادهای بزرگ و سودآوری از جمله بزرگترین قرارداد بیمه ای با ناوگان حمل و نقل دریایی کشور (توسط بیمه معلم با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران )و انعقاد قرارداد با شرکت های تولیدکننده خودرو و تمدید قرارداد با سازمان ها و نهادهای بزرگ کشور... را ثبت کرده که به رشد پرتفوی و فروش شرکت کمک شایانی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه