با بررسی کارنامه بیمه آرمان مشخص شد

نمره قبولی از طرف سهامداران بیمه آرمان

نمره قبولی از طرف سهامداران بیمه آرمان
کدخبر : 43367

بررسی عملکرد و کارنامه فعالیت شرکت بیمه آرمان نمایانگر اقدامات بهینه ساز در جهت دستیابی به سود بالا برای سهامداران و ایجاد ارزش افزوده در پرتفوی این شرکت بیمه‌ای است. اقدامات و برنامه‌های تبیینی این شرکت با مدیریت تغییر در طرح‌های تدوین شده برای اقشار کم‌درآمد و سطوح مختلف جامعه سبب شده تا نمره قبولی را از طرف سهامداران خود دریافت کند.

به گزارش رصد اقتصادی، شرکت بیمه آرمان در راستای تدوین برنامه پنج‌ساله خود و در جهت رشد و توسعه پرتفوی و کسب جایگاه مناسب در صنعت بیمه، نوآوری در محصولات هوشمند در بیمه‌های زندگی با توجه به مزیت رقابتی آن در بازار بیمه کشور، تفکیک امور اجرایی و مدیریتی شرکت از امور سهامداری، معرفی نیروی انسانی کارآمد به منظور تکمیل سمت‌های کلیدی شرکت، اجرای مصوبه هیئت وزیران در خصوص افزایش سرمایه با یک برنامه مدیریت تغییر در صنعت بیمه این شرکت به طرح‌ها و اقداماتی دست یافت که توانست نظر مشتریان و سهامداران خود را جلب نماید.

افزایش پرتفوی ۸۶ درصدی براساس گزارش عملکرد ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل منجر به سود خالص قبل از مالیات ۱۵۵ میلیارد ریالی گردید و این در حالی است که عملیات مالی سال گذشته به زیان ۱۱۴ میلیارد ریالی منتهی شده بود.

طبق بررسی‌های به عمل آمده، درآمد حق بیمه ناخالص ۲۴ شرکت بیمه‌ای منتخب در نیمه نخست امسال با رشدی ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۲ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان رسیده که سهم بیمه آرمان ۵ دهم درصد برآورد شده و این شرکت را در آخرین رنکینگ شرکت‌های بیمه‌ای از حیث درآمد حق بیمه تولیدی ناخالص در جایگاه نوزدهم قرار داده است.

صورت‌های مالی و حساب سود و زیان نیمه نخست سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که در بین شرکت‌های بیمه جنرال منتخب بالاترین رشد درآمد حق بیمه ناخالص با جهش ۲۷۰ درصدی به شرکت بیمه آرمان اختصاص دارد. به گونه‌ای که سهم این شرکت از کل درآمد حق بیمه ناخالص شرکت‌های مورد گزارش از ۵ دهم درصد در پایان تابستان سال گذشته به ۱.۲ درصد در پایان تابستان امسال افزایش یافته است.

آخرین وضعیت شرکت بیمه آرمان نسبت به تغییرات انجام شده و همچنین افزایش سرمایه شرکت و پرداخت خسارات و معوقات و نیز توسعه طرح های فروش از جمله اقداماتی است که بیمه آرمان بر اساس اهداف تبیینی خود، گام‌هایی مثبت و مثمرثمر را در راستای افزایش بازدهی کسب درآمد از حق بیمه تولیدی و انتفاع سهامداران از سود بیشتر برداشته است. امری مهم که علاوه بر رضایت سهامداران و مشتریان از طرح‌های پوششی و سود دریافتی موجبات کسب سطح توانگری یک مالی را برای این شرکت بیمه‌ای فراهم آورد.

براساس گزارش عملکرد فروش و سود شرکتها در تابستان1401 و مقایسه آن با تابستان 1400، شرکت بیمه آرمان در تابستان سال جاری سود ۲۵ ریالی را برای سهامداران خود محقق کرد که ۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

همچنین در آخرین مجمع این شرکت مصوب شد تا سرمایه این شرکت از2.500 میلیارد ریال به مبلغ 3.000 میلیارد ریال (معادل 20 درصد) از محل آورده نقدی سهامداران به مبلغ 500 میلیارد ریال افزایش یابد.

توانایی کافی جهت ایفای تعهدات در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها، یکی از اقدامات فنی در راستای حفظ و توسعه توانگری مالی یک شرکت بیمه است که شرکت بیمه آرمان برای سومین سال متوالی توانست به این مهم دست پیدا کند. طبق ارزیابی و کنترل انجام شده  صورت های مالی سال ۱۴۰۰، بیمه آرمان با کسب نسبت ۲۵۳ درصد در سطح یک توانگری مالی برای سال ۱۴۰۱ و وضعیت مطلوب قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه