اختصاصی رصد اقتصادی/

شرکت بیمه تعاون، حامی و همراه تولید و اشتغال

شرکت بیمه تعاون، حامی و همراه تولید و اشتغال
کدخبر : 55040

بیمه تعاون به عنوان تنها شرکت بیمه ای بخش تعاون و اولین شرکت تعاونی حاضر در فرابورس است که همواره تلاش کرده تا خدمات خود را به فراتر از تعاونی ها ارائه کرده و در راستای اعتلای این نام خدمت رسان باشد. خدماتی که سبب شد تا اخیرا از طرف رئیس جمهور مورد تقدیر قرار بگیرد . در این مطلب سعی داریم تا نگاهی به عملکرد این شرکت بیمه‌ای در جهت دستیابی به این مهم بیاندازیم.

اصغر قلباربند-خبرنگار رصد اقتصادی؛ شرکت بیمه تعاون اولین شرکت تعاونی حاضر در بازار فرابورس کشور با اقدامات و خدمات ارزنده‌ای که تنها معطوف به بخش تعاونی کشور نبوده بلکه فراتر از آن عمل کرده، گام‌های مثبت را در مسیر تعریف شده خود در برنامه‌ها و اهداف آتی این شرکت در جهت استفاده حداکثری از طرح‌های جدید بیمه‌ای برداشته است. مسیری که بیمه تعاون برای خود تعریف کرده بر مبنای مسئولیت اجتماعی و برخورداری مشتریان خود از همه اقشار جامعه و خصوصا تعریف برنامه‌های پوشش بیمه‌ای از اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه متناسب با بودجه و هزینه آنان است.

شرکت بیمه تعاون، عنوان درآمدزاترین رشته بیمه را پس از «ثالث – اجباری»، رشته بیمه «درمان» کسب کرد و بر این اساس توانست بیشترین درآمد "وتعاون" را با مبلغی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان به نام خود ثبت کند، این شرکت بیمه‌ای از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه بیشترین درآمد را از رشته بیمه «ثالث – اجباری» با مبلغی بالغ‌بر ۲۳۲ میلیارد تومان حاصل کرد.

در شش ماهه نخست سال 1401، بیمه تعاون، سهم بیست درصدی از فروش را در رشته درمان و در بین شرکت های بیمه ای به خود اختصاص داد. این شرکت همچنین موفق شده است تا در شهریور ماه سال 1401، از سبد فروش محصولات خود، 12 درصد را در رشته درمان به ثبت رساند. گفتنی است که در مجموع، 16 شرکت بیمه در نیمه نخست سال بالغ بر 22 هزار و 921 میلیارد تومان بیمه درمان صادر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش و با نگاهی به عملکرد شرکت بیمه تعاون متوجه می‌شویم که این شرکت بیمه ای در راستای اهداف و مسئولیت‌های اجتماعی خود گام‌های مهمی را در راه رسیدن به سودآوری برداشته است. گزارش فعالیت ماهانه این شرکت بیمه ای در دوره منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که میزان درآمد حاصله «وتعاون» از فروش حق بیمه به بیمه‌شدگان تحت پوشش خود برابر با ۸۹ میلیارد تومان بود و همچنین از فروردین‌ماه تا آغاز نیمه دوم نخست سال مالی نیز مجموع درآمد‌های حاصل از فروش حق بیمه این شرکت بیمه‌ای ۷۲۴ میلیارد تومان بود.

خسارت پرداختی که "وتعاون" در مهرماه به مشتریان خود پرداخت کرد نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان بود و از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه نیز مجموع خسارت پرداخت‌شده این شرکت برابر با ۳۳۸ میلیارد تومان شناسایی شد. همچنین لازم به ذکر است که در مهرماه این شرکت تراز مثبت ۳۷ درصدی را از خود بر جای گذاشت.

درآمد ماهانه‌ای که شرکت "وتعاون" تا پایان مهرماه از فروش حق بیمه شناسایی کرد برابر با ۳۶۵ میلیارد تومان بود، این میزان درآمد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش را در پی داشت، درآمد تجمیعی این شرکت بیمه‌ای در هفتمین ماه از سال مالی نیز شاهد رشد ۲۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته بود.

در مهرماه سال جاری بیشترین میزان درآمدی که "وتعاون" از فروش حق بیمه به ثبت رساند متعلق به «ثالث – اجباری» با ۳۹ میلیارد تومان بود که در این دوره ۴۴ درصد از درآمد ماهانه را به خود اختصاص داد.

شرکت بیمه تعاون، از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه میزان درآمدی که از فروش حق بیمه به دست آورد برابر با ۷۲۴ میلیارد تومان بود که در این دوره به تراز تجمیعی مثبت ۱۱۴ درصدی رسید.

رئیس جمهور دولت سیزدهم، در آئین افتتاح طرح‌های تعاونی و تقدیر از تعاونی‌های برتر کشور، از یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون به عنوان یکی از تعاونی های برتر کشور تقدیر کرد. همچنین شرکت بیمه تعاون، در یازدهمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی ها، بیمه تعاون موفق به اخذ گواهی تعهد به تعالی 4 ستاره شد. این جایزه اهدافی نظیر «ایجاد فضایی رقابتی برای تعالی تعاونی ها؛ تشویق تعاونی‌ها برای انجام فرآیند خود ارزیابی تعالی و شناخت نقاط قوت و فرصت‌های قابل بهبود و ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربیات موفق تعاونی‌ها» را دنبال می‌کند.

گزارش عملکرد و فعالیت‌های شرکت بیمه تعاون که بیشتر در زمینه بیمه‌های افراد و پوشش‌های بیمه‌ای مختص اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه‌ و همچنین حمایت‌های پوشش بیمه‌ای از کسب‌و کارهای تعاونی که عمدتا به فعالیت‌های کوچک و در جهت درآمدزایی می‌باشد، نشان دهنده دلایل انتخاب و تقدیر صحیح از یک حامی تولید و اشتغال که دغدغه‌ اصلی خود را در کنار ایجاد ارزش افزوده، منوط به افزایش تولید بدون نگرانی در میان افراد جامعه کرده است.

گفتنی است؛ شرکت بیمه تعاون با هدف ورود بخش تعاونی به عرصه فعالیت بانک و بیمه و راهیابی به بازارهای پولی و مالی کشور و تحقق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ از سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرده و شکل عملیاتی به خود گرفته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه