اختصاصی رصد اقتصادی/

بیمه ملت همچنان در تلاش برای کسب درآمد و سود بیشتر

کدخبر : 55043

شرکت بیمه ملت علیرغم صدرنشینی و داشتن رتبه بالاترین سرمایه ثبت شده در بین شرکت‌های بیمه‌گر خصوصی و سطح یک توانگری مالی با تدوین طرح‌های جدید بیمه‌ای در تلاش است تا چشم‌انداز آتی خود را برای کسب درآمد بیشتر در حق بیمه تولیدی و سود بالا برای سهامداران را بهبود ببخشد.

اصغر قلباربند-خبرنگار رصد اقتصادی؛ شرکت بیمه ملت با یک استراتژی بلندمدت و متناسب با چشم انداز آینده، با بالاترین سرمایه ثبت شده در بین شرکت های بیمه گر خصوصی و صدرنشینی از حیث سطح توانگری مالی، تلاش می‌کند تا در سطح بالاتر به رقابت در بازار بیمه ورود کند که انتفاعی دو سویه برای این شرکت بیمه‌ای، سهامداران و مشتریان را دربر دارد.

درآمد حق بیمه ناخالص ۲۴ شرکت بیمه‌ای منتخب در نیمه نخست امسال با رشدی ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۲ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان رسیده و سهم بیمه ملت ۳ درصد بود که براساس آخرین رنکینگ شرکت‌های بیمه‌ای از حیث درآمد حق بیمه تولیدی ناخالص، بیمه ملت همچنان در رتبه ۹ قرار دارد.

بررسی‌های صورت گرفته از صورت‌های مالی و حساب سود و زیان نیمه نخست سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که شرکت‌ بیمه ملت که طی یک سال اخیر با تحولاتی در سطوح مدیریتی مواجه شده در نیمه نخست سال جاری توانسته درآمد حق بیمه ناخالص خود را ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دهد. با این حال سهم این شرکت از کل درآمد حق بیمه ناخالص بیمه‌گران منتخب ۳ درصد در پایان تابستان امسال رسید.

بر اساس این گزارش، شرکت های بیمه در مهرماه 1401 موفق به فروش 7693.46 میلیارد تومان شدند که نسبت به مشابه سال قبل 54 درصد افزایش پیدا کرده که در این میان شرکت بیمه ملت ۱۰ درصد رشد نسبت به مشابه سال قبل را ثبت کرد.

شرکت بیمه ملت طی عملکرد ۱ماهه منتهی به پایان مهرماه ۱۴۰۱ از محل فروش حق بیمه ۴,۸۸۵,۹۹۶ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد یک‌ماهه مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته و شرکت در این ماه تراز مثبت ۲۵۲ درصد را ثبت نموده است.

ملت با سرمایه ثبت شده ۳۰,۶۵۷,۲۱۳ میلیون ریال طی عملکرد ۷ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ از محل فروش حق بیمه ۱۶,۹۱۸,۹۶۸ میلیون ریال درآمد کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است. شرکت طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت ۷۰ درصدی را ثبت نموده است.

یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های شرکت‌های بیمه، فارغ از رویکردهای سازمانی مختلف، گسترش شبکه فروش با هدف افزایش سهم خرده‌فروشی در پرتفوی شرکت است. چراکه جذب مشتریان خرد و افزایش سهم خرده‌فروشی، می‌تواند مشتریان وفاداری را برای شرکت‌های بیمه به ارمغان بیاورد و بزرگترین ثمره جذب چنین مشتریانی، داشتن پرتفویی ماندگار است.

بدون شک قرار گرفتن بیمه ملت در سطح بالای توانگری مالی، یک مزیت بالقوه است اما خالی نگه داشتن این ظرفیت و محافظه‌کاری به معنای از دست دادن فرصت‌ در بازار رقابتی بیمه است. از این جهت بیمه ملت به دلیل پرتفوی مناسب و بهینه بیمه‌گری با سرمایه برتر در بین دیگر بازیگران خصوصی صنعت بیمه، می‌تواند از مسیر بازار بیمه اتکایی با تکیه بر سطح توانگری بالا و سرمایه شرکت، به سمت اهداف بلندمدت و در اختیار گرفتن سهم بیشتر از بازار با مبنا قرار دادن سودسازی مستحکم و ثروت‌آفرینی گام بردارد.

سرمایه ۳۰ هزار و ۶۵۷ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال این شرکت، انتخاب به عنوان توانگرترین شرکت بیمه‌ای کشور با نسبت ۴۰۹ از سوی بیمه مرکزی و البته طیف وسیعی از محصولات بیمه‌ای به وضوح بیانگر این واقعیت است که این شرکت می‌تواند جایگاه خود را به عنوان کم‌ریسک‌ترین و البته پویاترین شرکت بیمه‌ای در ایفای تعهدات تثبیت و تقویت کند.

شرکت بیمه ملت یکی از ارزنده‌ترین شرکت‌های فعال در این صنعت است؛ به دلیل اینکه همیشه با رشد سودآوری بیش از میانگین صنعت و حجم دارایی‌های قابل توجهی روبه‌رو بوده که از مدیریت شرکت و نحوه سرمایه‌گذاری‌ها از محل ذخایر یا سایر منابع شرکت ناشی می‌شود.

تکرار رشد درآمد در حق بیمه تولیدی این شرکت نشان می‌دهد که بیمه ملت یکی از شرکت‌های کاملا مستعد برای رشد سودآوری در این صنعت است. علاوه‌بر این، حجم سرمایه‌گذاری‌های بیمه ملت از محل انواع ذخایری که شرکت‌های بیمه می‌توانند از محل آن سرمایه‌گذاری کنند، در مقایسه با سایر شرکت‌های رقیب، بسیار قابل قبول است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه