با توجه به رشد ۴۵ درصدی سهم دی

مانده سپرده‌های بانک دی ۴۰ هزار میلیارد تومانی شد

مانده سپرده‌های بانک دی ۴۰ هزار میلیارد تومانی شد
کدخبر : 57943

بانک دی که در عملکرد سال گذشته خود موفق به ثبت کاهش ۲۲ درصدی زیان این مجموعه شد، در مدت ۴ ماهه نخست امسال توانست ۱۸۸ هزار میلیارد تومان افزایش مانده سپرده را به دست آورده تا سهمی با رشدی ۴۵ درصدی را برای سهامداران دی به ارمغان بیاورد.

زهرا قلباربند-خبرنگار رصد اقتصادی، بر اساس گزارش عملکرد ماهانه 13 بانک‌ که بر روی کدال منتشر می‌شود، طی 4ماهه نخست امسال بیش از 188 همت به مانده سپرده‌های آنها افزوده شده است. طبق آخرین گزارش‌ها، مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک دی در پایان تیر ماه امسال در سطح ۴۰ همت قرار گرفته است.

این در حالی است که بانک دی در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ موفق شد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲% کاهش زیان را به ثبت برساند. دی، طی این دوره، مبلغ ۵۵,۹۹۷,۵۷۶ میلیون ریال زیان شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰% افت زیان نشان می‌دهد.

بانک دی که در سال گذشته با کسب درآمد ۲۸۱۷ میلیارد تومان، عملکردی موفق و رشد قابل توجهی را به ثبت رساند، برای سال ۱۴۰۲، یک برنامه‌ریزی گسترده را برای کسب دستاوردهای چشمگیر در نظام بانکداری آغاز کرده است. نماد بانک دی در بازار سرمایه این روزها مورد توجه ویژه سهامداران خرد و بزرگ یا همان حقیقی و حقوقی قرار گرفته است.

یکی از دلایل توجه فعالان بازار سرمایه به سهم «دی» به عملکرد این بانک در سال جاری و برنامه‌ریزی دقیق و منسجم مدیریتی در جهت درآمد بیشتر ناشی از جذب سپرده‌گذاران و افزایش سود برای سهامداران می‌باشد که انتظار می رود سود قابل‌توجهی را محقق کند.

مطابق با آخرین بررسی عملکرد سهم دی، این بانک با سرمایه ثبت شده ۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال با رشد ۴۵ درصدی از سطوح معرفی شده بالای تارگت اول خود قرار گرفته است.

بر این اساس «دی» پس از رسیدن به محدوده معمول برای شاخه F (سطوح ۸۶ تومانی) در قالب تکمیل آخرین موج اصلاحی از دیامتریک تا حمایت ۷۲ تومانی اصلاح کرد. حالا با خاتمه روند اصلاحی بلند مدت انتظار می‌رود که سهم دی در مسیر جدید خود تا هدف ۱۳۰ تومانی افزایش قیمت را تجربه کند.

این سهم حرکت پساالگویی خود را به شکل بی‌نقصی دنبال می‌کند و از طرف دیگر شاهد تداوم تقاضا و نفوذ قیمت به مقاومت ۱۴۰ تومانی هستیم. لذا با توجه به موارد مطروحه و همچنین رفتار معمول قیمت پس از یک دیامتریک، انتظار می‌رود شاهد رشد قیمت تا سطوح ۱۸۰ تومانی و در صورت پیشروی بیشتر، محدوده ۲۳۰ تومانی باشیم.

بانک دی با تمرکز بر مشتری‌مداری و بهره‌وری برنامه‌ها توانسته است عملکرد خود را بهبود بخشیده و برای رسیدن به جایگاه برتر به عنوان بانک پیشرو و موفق نزدیک‌تر شود. عملکرد بانک دی در زمینه تسهیلات فرزندآوری و ازدواج از ابتدای سال رضایت‌بخش به ثبت رسیده است، اما مدیریت این بانک همچنان معتقد است که باید با تسهیل فرایندها مانند اخذ یک ضامن و بدون ایجاد صف انتظار، اعطای این نوع تسهیلات به 10 روز کاهش یابد.

بانک دی در حوزه تولید و اشتغال کارهای بسیاری خوبی در سال گذشته به انجام رسانیده است به طوری که بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال در سال گذشته تسهیلات در این بخش پرداخت شده است. برای سال ۱۴۰۲ بانک دی بنا دارد تا برنامه‌های استراتژیک خود را حول محور تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم با ایجاد کارگروه دنبال کند که ماحصل انجام اقدامات آن در حمایت‌های مالی از جامعه‌های هدف این بانک تعریف شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه