رومینا راز تکان دهنده بهمن را قبل سلاخی شدن به پدرش گفت + فیلم دیده نشده

رومینا راز تکان دهنده بهمن را قبل سلاخی شدن به پدرش گفت + فیلم دیده نشده
کدخبر : 10272

پدر رومینا اشرفی دختر 13 ساله تالشی در اعترافاتش می گوید بعد از فرار دخترم متوجه شدم که رومینا با بهمن خاوری در ارتباط است.

رومینا دختر 13 ساله تالشی است که در خواب توسط پدرش به قتل رسید . رومینا در خواب توسط پدرش سربریده شد . رومینا عاشق پسری به نام بهمن بود . در ادامه به ابعاد تازه و جزئیات دقیق پرونده قتل رومینا می پردازیم : 

 

 

خبرداغ : سلاخی ریحانه عامری توسط پدرش با تبر و شباهتش با رومینا + فیلم خصوصی

 

 

 

 

 
 

 رومینا اشرفی دختر 13 ساله تالشی در نخستین روز خرداد ماه امسال به دست پدرش با ضربات داس در روستای سفید سنگان تالش به قتل رسید.

 

رومینا اشرفی که دلباخته پسر جوانی به نام بهمن خاوری شده بود از خانه فرار کرد و پس از 5 روز وقتی با شکایت پدرش به خانه بازگشت با ضربات داس به قتل رسید. / فردا نیوز 

 

عکس و اعترافات جدید پدر رومینا / قبل از مرگ رومینا راز بهمن را به پدرش گفت


اعترافات پدر رومینا اشرفی به قتل دختر 13 ساله اش

اولین بار چه زمانی متوجه رابطه دخترت با بهمن خاوری شدی؟

پدر رومینا اشرفی: یک نفر به من گفت ظرف ۲ تا ۳ روز دیگر رومینا فرار می‌کند؛ به خانه آمدم و گوشی دخترم را چک کردم متوجه شدم پیامی در این رابطه رد و بدل نشده است.

چه هنگام متوجه شدید رومینا اشرفی فرار کرده است و بعد از آن چه کردید؟

پدر رومینا اشرفی: یک هفته از شنیدن اینکه می‌خواهد فرار کند می‌گذشت؛ خرید کرده بودم، همسرم مریض احوال بود؛ شام گذاشتم و چهار نفری سر سفره نشستیم و شام خوردیم. بعد از آن هوس چای کردم؛ رومینا چای را حاضر کرد. هنگام خوردن چای متوجه شدم ماده سفید رنگی ته استکان است. شک کردم؛ چای دوم را که خوردم گفتم بی مزه است؛ بعد از خوردن چای سوم؛ در همان وضعیت خوابم برد و از ساعت ۱۰ و نیم تا سه صبح خوابیدم. خانمم بیدارم کرد و گفت رومینا کجاست؟ رومینا در خانه نیست. متوجه شدم رومینا در چای مواد خواب آور ریخته بود و از خانه رفته بود. تا ساعت هشت صبح گیج بودم که برادرم آمد و گفت آن پسر (بهمن خاوری) در اینستاگرام گفته است که ساعت ۱۲ شب با رومینا فرار کرده‌اند.

 

بعد از آن چه کردید؟

پدر رومینا اشرفی: قبل از ظهر به پاسگاه رفتم و در زمینه آدم ربایی شکایت کردم. دوباره بعد از ظهر برای پیگیری به پاسگاه رفتم، با آن پسر (بهمن خاوری) تماس گرفتم و گفتم دخترم را به تو می‌دهم. مقدمات کار را فراهم کن. آدرس خانه خواهرش را داد. به آنجا رفتم و دخترم را که دیدم تپش قلب داشتم. به اتاقی رفتیم و از او پرسیدم چند سال است با این پسر رابطه داری؟ گفت یک ماهی می‌شود با او تلفنی صحبت می‌کنم.

 

در این مدت مادر رومینا کجا بود؟

پدر رومینا اشرفی: بعد از آن، به آن‌ها (خانواده خاوری) گفتم مادرش بی تابی می‌کند و می‌خواهد رومینا را ببیند؛ با مادر رومینا قبلا هماهنگ کرده بودم و گفتم وقتی تماس گرفتم با مامور بیاید. ماموران آمدند و آن پسر را دستگیر کردند.

در خصوص این ادعا که در برخی رسانه‌ها گفته شد رومینا در بازپرسی و یا آگاهی گفته است که نزد خانواده‌اش امنیت ندارد توضیح دهید.

پدر رومینا اشرفی: من اصلا چیزی از جانب رومینا در این خصوص نشنیدم. آنجا فضا خیلی احساسی و عاطفی شد بر عکس این حرف‌ها را هم زد، زمانی که به خانه باجناقم رفتیم خیلی صمیمی‌تر شده بودیم زمانی که همدیگر را دیدیم.

 

عکس و اعترافات جدید پدر رومینا / قبل از مرگ رومینا راز بهمن را به پدرش گفت

خانه بهمن خاوری دوست پسر رومینا اشرفی

در خانه چه گذشت؟

پدر رومینا اشرفی: بعد از ناهار از خانه باجناقم به سمت خانه حرکت کردیم. در مسیر خیلی مهربان بودیم و خودش هم تشکر کرد، هنگامی که رسیدیم کمی بعد، رومینا و برادرش خوابیدند؛ با خودم گفتم کاش نمی‌خوابید و با هم صحبت می‌کردیم.

 

عکس و اعترافات جدید پدر رومینا / قبل از مرگ رومینا راز بهمن را به پدرش گفت

بهمن خاوری را می‌شناختی؟ مشکلت با او چه بود؟

پدر رومینا اشرفی: پارسال قبل از عید برای نزدیکانش بنایی کرده بودم. از همان اول از این پسر بدم می‌آمد. اصلا ادم خوبی نبود شما میتوانید از همه محل بپرسید به چه نام‌هایی مشهور بود اگر هم برای رومینا خواستگاری می‌آمد، مخالفت می‌کردم، اما بهمن اصلا خواستگاری نیامد.

 

چرا از بهمن خاوری خوشت نمی‌آمد؟

پدر رومینا اشرفی: از بهمن حرکاتی دیده بودم که تا به حال از کسی ندیده بودم. می‌دانستم با افرادی بد نام در ارتباط بوده است خودش هم شما بپرسید از همسایه‌ها که چه کاره است.

 

بهمن خاوری به شما گفته بود از کسی عکس یا فیلم تهیه کرده است؟

پدر رومینا اشرفی: دختری را می‌شناسم که قبل از ازدواج با او ارتباط داشت؛ اما من عکس یا فیلمی ندیدم. این‌ها را خاوری به من می‌گفت.

 

چه زمانی متوجه شدی بهمن خاوری با دخترت در ارتباط است؟

پدر رومینا اشرفی: بعد از اینکه با دخترم فرار کردند متوجه شدم با دخترم در ارتباط است.

 

شما از مذهب خانواده خاوری اطلاع داشتید؟

پدر رومینا اشرفی: بله اطلاع داشتم که اهل سنت هستند، اما برای من مهم نبود.

 

بهمن خاوری خانواده شما را تهدید کرده بود؟

پدر رومینا اشرفی: گفته بود اگر این دختر (رومینا) با من نرود، آبرویت را می‌برم و پدر و مادرت را می‌کشم. این موضوع را رومینا به همسرم گفته بود.

 

پشیمانی؟ اگر زمان به عقب برمی‌گشت باز هم همین کار را می‌کردی؟

پدر رومینا اشرفی: نه این کار را نمی‌کردم.

 

رومینا را با چند ضربه به قتل رساندی؟

پدر رومینا اشرفی: دو ضربه وارد کردم و بیرون رفتم.

 

روزی که تصویر دخترت را اینستاگرام، چه حالی شدی؟

پدر رومینا اشرفی: آن صحنه را که دیدم، اذیت شدم.

 

عکس و اعترافات جدید پدر رومینا / قبل از مرگ رومینا راز بهمن را به پدرش گفت

 

بهمن را چقدر مقصر می‌دانی؟

پدر رومینا اشرفی: دخترم را فریب داد. با ابروی خانواده ما در اینستاگرام بازی کرد آدمی که شرف و غیرت داشته باشد، این کار را نمی‌کند.

 

چه کسی مقصر است؟

پدر رومینا اشرفی: مقصر اصلی خودم هستم، چون من قتل را انجام دادم.

 

به صورت شفاف بگو که علت قتل چه بود؟

پدر رومینا اشرفی: چون رومینا با یک آدم ... فرار کرده بود از این موضوع ان موقع گذشتم، ولی بدتر این اقدام ان عکس‌ها را در اینستاگرام گذاشته بودند.

بهمن خاوری گفته چند روز پیش از این اتفاق، کسی را برای خواستگاری فرستاده بود.

 

پدر رومینا اشرفی: نه؛ کسی نبود و اگر هم کسی را فرستاده باشد، کسی نزد من نیامد و با من صحبت نکرد.

 

حرف آخر؟

پدر رومینا اشرفی: من نمی‌خواستم رومینا را تحت فشار بگذارم و می‌خواستم او آزاد باشد؛ من با حجابش مشکلی نداشتم اصراری نداشتم لباس خاصی بپوشد. هر لباسی می‌گفت دوست دارم همان را برایش می‌خریدم من رومینا را دوست داشتم، ولی عصبی شدم و الان زمان قابل بازگشت نیست.
بی‌پناهی رومینا و ظلم اشرافیت به آسیه

 

گاهی رخدادها به‌طور شفاف و صریح در مسیر انتشار علنی قرار می‌گیرند و وجدان جامعه را جریحه‌دار می‌سازند. این روزها دو واقعه ناگوار رخ عیان‌کرده و ما به دور از قضاوت‌های یک سویه و نشاندن این و آن بر صندلی اتهام فقط روایت‌گر نحوه واکنش افکارعمومی و بازتاب آن در جامعه‌ای هستیم که آزرده از وقوع چنین پیشامدهایی است؛ نخست؛ پدری متاثر از خشمی انباشته، داسِ مرگ بر گردن دختر می‌نشاند و اینگونه نام فرزند، «زود» و «بسیار زود» در فهرست اسامی قبرستان جای می‌گیرد.

 

رومینا اشرفی ۱۳- ۱۴ ساله به مرد جوانی که بیش از دوبرابر او سن داشته، دل‌می‌بازد و در یک تلاقی عاطفی از خانه می‌گریزد، سپس دستگیر و به نزد خانواده‌اش بازمی‌گردد و سرانجام به‌شکلی فجیع جان می‌سپارد، در نقطه مقابل «آسیه» قرار‌دارد، زنی که هیچ نداشت جز چهار دیوار و یک سقف و پس از آوارشدن خشت خشت دیوارهای خانه‌اش، در هراس آوارگی دق می‌کند. او را با اسپری فلفل از سرپناهش می‌رانند، آه و ناله می‌کند و خودش را در دهانه لودر می‌اندازد تا شاهد ویرانی آلونک‌اش نباشد و در انتها هستی‌اش را می‌بازد…

 

عکس و اعترافات جدید پدر رومینا / قبل از مرگ رومینا راز بهمن را به پدرش گفت

 

بستگان نزدیک رومینا اشرفی،درباره قتل رومینا توسط پدرش با برنامه پرونده ویژه شبکه سه صحبت کردند.

رومینا اشرفی دختر ۱۴ ساله که دو هفته پیش توسط پدرش با داس به قتل رسیده است. این فیلم توسط برنامه ویژه ای از شبکه سه پخش شده است
 
 

 

عکس های رومینا اشرفی

پدر رومینا با حضور در پاسگاه اعلام آدم ربایی می کند که رومینا اشرفی پس از 5 روز همراه بهمن خاوری دستگیر و به خانه بازگردانده می شود که رومینا در همان صحنه به ماموران اعلام می کند که من با پای خودم فرار کردم و هیچ آدم ربایی در کار نبوده است.عکس های رومینا اشرفی

 
 

پیش از اینکه در محل ملاقات با رضا اشرفی، پدری که دخترش را در روستای سفیدسنگان به طرز فجیعی به قتل رساند، حاضر شویم، به بررسی توصیف رسانه‌ها از عامل جنایت تالش پرداختیم.

 

 

در زندان در اتاقی منتظر انتقال پدر رومینا بودیم و در آن فرصت تصویر‌های گوناگون و ترسناکی را از او در ذهن ترسیم می‌کردیم تا اینکه صدای قدم‌های آهسته‌ای سکوت اتاق را شکست و لحظاتی بعد در اتاق باز شد.

مردی که وارد اتاق شد، لاغر اندام و در ظاهر آرام بود و در حالی که پاهایش را روی زمین سر می‌داد روی یک صندلی نشست و با صورت کشیده خود به زمین خیره شد. برای عضویت در کانال تلگرام نبض بازار کلیک کنید

 

 

عکس های رومینا اشرفی

ماجرا از این قرار بود که رومینا اشرفی دلباخته پسر جوانی به نام بهمن خاوری می شود که با توجه به مخالفت های پدر رومینا اشرقی به ازدواج آنها، دختر 13 ساله تالشی تصمیم به فرار می گیرد و به خانه خواهر بهمن خاوری می رود.

پدر رومینا با حضور در پاسگاه اعلام آدم ربایی می کند که رومینا اشرفی پس از 5 روز همراه بهمن خاوری دستگیر و به خانه بازگردانده می شود که رومینا در همان صحنه به ماموران اعلام می کند که من با پای خودم فرار کردم و هیچ آدم ربایی در کار نبوده است.

عکس های رومینا اشرفی

 

رومینا اشرفی (زادهٔ ۱۳۸۵ – درگذشتهٔ ۱ خرداد ۱۳۹۹ در روستای سفید سنگان لمیر، بخش حویق، شهرستان تالش) دختر نوجوان ۱۳ ساله تالشی بود که پدرش او را به قتل رساند.او پیش از مرگ به علّت مخالفت خانواده با ازدواجش، به همراه دوست‌پسرش از خانه گریخته بود، اما پلیس او را دستگیر کرد و به پدرش تحویل داد. قتل او واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. خبر قتل او، یکم خرداد در تعدادی از کانال‌های پیام‌رسانی محلی تالش منتشر شد. مراسم درگذشت رومینا روز دوشنبه ۵ خرداد در منزل پدربزرگش در روستای سفیدسنگان برگزار شد..

طبق گفته برخی منابع، پدر او پس از مشورت با دامادش که وکیل دادگستری است و با اطلاع از اینکه در قانون مجازات اسلامی ولی دم قصاص نمی‌شود، وی را با داس به قتل رساند..

شرح ماجرا
رومینا اَشرفی قبل از ۱۳ سالگی عاشق پسری ۲۸ ساله به نام بهمن شده بود. پدر رومینا (رضا اشرفی) ظاهراً به‌دلیل اختلاف فرهنگی (مذهبی) که بین دو خانواده وجود داشت، مخالف ازدواج آن‌ها بود. در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، رومینا به همراه بهمن خاوری فرار کرد اما یک روز بعد، خانواده اش شکایتی تحت عنوان «آدم‌ربایی» در دادسرا ثبت کردند که منجر به تعقیب قانونی و بازداشت آنها شد.به گفتهٔ خالهٔ رومینا، برای آنکه رومینا را راضی به بازگشت کنند، به او پیغام می‌رسانند که پدرش با ازدواجش موافق است. بر این اساس، خانوادهٔ خاوری سفرهٔ عقدی آماده می‌کنند، ولی در زمان مقرر، رضا اشرفی با پلیس در آن‌جا حاضر می‌شود.

به گفتهٔ افراد محلی، رومینا به علّت ترس از جانش و آشنایی با خلقیات پدرش، تمایلی به بازگشت به خانه نداشته‌ است امّا پلیس به‌ناچار و طبق قوانین، او را به پدرش تحویل داد.به گفتهٔ معاون دادگستری گیلان «پدر رومینا با ملاطفت و مهربانی که نشان داده بود اعتماد بازپرس را جلب کرده بود و با بررسی جمیع شرایط، علّتی برای تحویل ندادن دختر به خانواده‌اش در آن زمان وجود نداشته‌ است». آن‌ها شب را در منزل یکی از بستگان در آستارا به صبح رساندند و فردای آن روز راهی روستای‌شان شدند. در ۱ خرداد ۱۳۹۹ پدر ابتدا سعی کرد رومینا را خفه کند اما موفق نشد و پس از آن سر او را با داس برید.[۱۲] به گفتهٔ یکی از مقامات دادگستری گیلان پدر رومینا بلافاصله پس از قتل دختر، از کردهٔ خود پشیمان شد و از خانه بیرون آمد و تقاضای کمک کرد که بی‌فایده بود. اقوام رومینا (که چند دقیقه بعد از قتل، به محل حادثه رسیده بودند) می‌گویند: رضا اشرفی داس خونی و بخشی از موهای رومینا را بالا گرفته و گفته «غیرت من را ببینید که بچهٔ خودم را کشته‌ام». با شیون‌های مادر و بقیهٔ همسایه‌ها پلیس از راه رسید و قاتل را بازداشت کرد.

سایت میدان در گزارشی با دوست‌پسر رومینا اشرفی و همینطور عموی مقتول مصاحبه کرده‌ است، اما هر دو نفر، روایت متفاوتی از ماجرا تعریف کرده‌اند.

ماجرا از زبان بهمن خاوری
«چند سالی بود که عاشق هم بودیم و بالاخره تصمیم گرفتم تا یک نفر را بفرستم و او را از پدرش خواستگاری کنم. اما از آنجایی که مذهب ما یکی نبود، مخالفت کردند. به همین خاطر هم دختر به من گفت که پدرم رضایت نمی‌دهد و باید فراری‌اش بدهم. همین شد که باهم فرار کردیم و پنج روزی ناپدید شدیم. بعد از این ماجرا بود که پدرش در پاسگاه حویق از من به جرم آدم‌ربایی شکایت کرد. حتی به من تهمت زد که دخترش را بیهوش کردم و گاو و طلاهایش را هم دزدیدم. وقتی پاسگاه دختر را خواست و او هم به آن‌ها گفت که به خواسته خودش با من آمده‌است؛ ولی پدرش بیخیال نشد. در آگاهی آستارا هم از من شکایت کرد و چند روز بعد آگاهی با من تماس گرفت؛ ولی چند نفر از بستگان آمدند و خواستند که ما با هم صیغه کنیم تا ماجرا تمام شود؛ ولی آن مرد با پلیس هماهنگ کرده بود تا من را دستگیر کنند. موقع بازجویی من گفتم که آن دختر را دوست دارم و اجباری در کار نبوده و دختر هم در بازجویی این حرف‌ها را تأیید کرد. یک شب در بازداشتگاه ماندم اما در نهایت تبرئه شدم.»

«رومینا می‌گفت باباش کتکش می‌زده و موهاشو می‌کشیده. حتی به من گفته بود که پدرش معتاده و شیشه میکشه.»

از زبان اسفندیار اشرفی
آن پسر در این مدت بارها با من تماس گرفته و ما را تهدید کرده‌است. به ما فحاشی می‌کند. اگر از رومینا عکسی نمی‌فرستاد، این مسائل پیش نمی‌آمد. اصلاً کدام مردی وقتی بخواهد با یک دختر ازدواج کند، عکسش را در اینستاگرام می‌گذارد؟ کدام مردی عکس ناموسش را در دنیا پخش می‌کند؟

از زبان خواهر بهمن خاوری
«رومینا یه دختر پاک و معصوم بود. فکر نکردم با داداشم فرار کرده، برام مثل این بود که یه دختر بی‌کس رو پناه دادم. منم مثل دسته گل نگهش داشتم. حتی پسرم رو چند روز فرستادمش جای دیگه، گفتم این دختر امانته اینجا. به داداشمم گفتم هر وقت رسمی زنت شد بیا، غیرتم قبول نمی‌کرد باهم باشن»

خواهر بهمن در مصاحبه با روزنامه سازندگی، حرف‌هایی بیان می‌کند که به ادعای این روزنامه قابل انتشار نیست.

از دیدگاه حقوقی و قضایی


ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی
مطابق با ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی، پدر در جایگاه ولی دم در قتل فرزند قصاص نمی‌شود بلکه قصاص تبدیل به دیه و تعزیر می‌شود. در روزهای پس از مرگ رومینا، گزارش‌های مختلفی دربارهٔ جنون آنی پدرش و پشیمانی او از انجام قتل منتشر شد. این در حالیست که بر اساس گزارش نشریهٔ شهروند که در ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ منتشر شد، پدر رومینا یک ماه پیش از ارتکاب قتل، در مورد میزان مجازات احتمالی چنین جرمی تحقیق کرده‌بود. او در تماس تلفنی با دامادش (که وکیل دادگستری است) دریافته بود که طبق قوانین ایران، پدر ولی دم است و قصاص نمی‌شود.

لایحهٔ تأمینِ امنیتِ زنان در برابرِ خشونت
لایحهٔ تأمین امنیت زنان در ایران هفت سال در انتظار گرفتن تأیید از قوه قضاییه مانده‌است و هر بار به علل متفاوت از نوبت رسیدگی خارج می‌شود. این لایحه در صورتِ تصویب، جانِ زنان و دخترانِ آسیب دیده را تا حدودی محافظت خواهد کرد.

با تکیه بر لایحهٔ تأمینِ امنیتِ زنان و در شرایطی که خطر جانی برای زن یا دختر وجود داشته باشد:

پلیس موظّف خواهد شد با ایجادِ واحدهای ویژهٔ پیشگیری و مبارزه با خشونت در کلانتری‌ها، از استردادِ وی به خانواده جلوگیری کرده و در عوض، شرایطِ پناهِ وی را در سازمانِ بهزیستی فراهم کند.


همچنین سازمان بهزیستی کشور موظف خواهد شد در راستایِ تحققِ اهدافِ این قانون، با شناسایی، پذیرش و نگهداری و ارائهٔ خدماتِ تخصصی به زنانِ خشونت دیده یا در معرضِ خشونت -و در صورت لزوم فرزندانِ ایشان- شرایطِ مطلوب را فراهم نماید.


واکنش‌ها
محمدرضا زمانی علویجه حقوقدان:
«از آنجایی که قاتل خود ولی دم بوده‌است، دیگر حکم قصاص اینجا معنایی ندارد. اما حبس و دیه وجود دارد که بازهم تصمیم چند و چون آن با قاضی پرونده است. دیه هم ابتدا به مادر، سپس به خواهر و برادر تعلق می‌گیرد.»

 

— محمدرضا زمانی علویجه، روزنامه ایران
کیانوش عیاری کارگردان فیلم «خانه پدری»، به طعنه:
«این اتفاق‌ها در ایران رخ نمی‌دهد. من این شایعات را باور نمی‌کنم.»

 

— کیانوش عیاری
معصومه ابتکار، معاون امور زنان ریاست جمهوری:
قوانین محکم در قبال جنایات بازدارنده هستند. کاش تلاش دلسوزان زودتر نتیجه می‌داد. با پیگیری و درخواست دولت و مجلس لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در آخرین مراحل است.

 

— معصومه ابتکار، توییتر
رضا پهلوی انتشار پیامی نوشت:
«با پشتوانه قوانین واپس‌گرایانهٔ رژیم حاکم بر ایران انجام گرفته‌است. قوانینی که از خشونت خانگی و قتل ناموسی تا کودک‌آزاری و کودک‌همسری را مجاز می‌شمارد یا تسهیل می‌کند، متعلق به قرن بیست‌ویکم نیست. راه چاره، بازگشت به قوانین عرفی است.»

 

— رضا پهلوی، توییتر

امیرمهدی ژوله:
«چیزی نیست. فرزند گرامی آن «مرد»، نوه فلان «مرد»، خواهر فلان «مرد» وخواهرزاده فلان «مردان» کمی داسی شده‌است…»

 

پرویز پرستویی:
«همه ما در مرگ او مقصریم، در مرگ همه کودکان بی گناهی که قربانی تعصبات کورکورانه، تعصبات قومی و قبیله ای، اجتماعی ما شدند. هنگاهی که درک نکردیم چگونه در کنار نسل‌های بعد از خود قرار بگیریم و درکشان کنیم، نصیحتشان کنیم و آنها را رفیق بدانیم نه فقط جزئی از یک خانواده.»

 

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران:
در جلسه هیئت دولت «ضمن ابراز تاسف از خشونت خانگی در تالش، دستور تسریع در رسیدگی به لوایح منع خشونت را صادر کرد».

 

— حسن روحانی ، ایرنا

دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران (بدون اشاره مستقیم):
جامعه، هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی، باید با کسانی که تعدّی به زن را حقّ خودشان می‌دانند، برخورد سخت بکند؛ قانون هم باید در این زمینه مجازات‌های سختی را پیش‌بینی کند.

 

— صفحه ریحانه، توییتر

سید مصطفی محقق داماد فقیه و حقوقدان:
«به نظر می‌رسد که درمباحث مجازاتها، مادام که اجتهاد شیعی به شکل «منسدّ» ومتوقف باشد وهرگز بازاندیشی فقهی صورت نگیرد این گونه جنایات را، آنهم به نام «غیرت دینی» به نحو مکررمشاهده خواهیم کرد

 

— سید مصطفی محقق داماد، روزنامه ایران
ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه ایران:
«در ماجرایی که در یکی از شهرهای گیلان رخ داد، حتماً این جنایتی که انجام شد برخورد عبرت‌آموزی با آن خواهد شد؛ بدون تردید»

 

— ابراهیم رئیسی، خبرگزاری فارس

عکس های رومینا اشرفی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه