بررسی مشکلات ۷ روستای جزیره با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

بررسی مشکلات ۷ روستای جزیره با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم
کدخبر : 12376

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه روند بازدیدهای مستمر خود از پروژه های عمرانی، اقتصادی، گردشگری و... در سطح جزیره روز پنجشنبه (۳۰ مردادماه) از هفت روستای جزیره قشم بازدید کرده و در جریان مشکلات و اولویت های آنها قرار گرفت.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در این بازدیدها که با حضور جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، برای رفع مسائل و مشکلات این روستاها براساس اولویت درخواست دهیاری ها دستورات لازم را صادر کرد.

دهیاران روستاهای منصورآباد، دوربنی، گوران، عایشه آباد، سریگ، دولاب، و گوری در بازدید مدیرعامل منطقه آزاد قشم از این روستاها درخواست های خود مربوط به توسعه و بهبود وضعیت راه های دسترسی به روستاها، ایجاد روشنایی و جدول سازی در معابر روستایی، احداث پارک و کمپ پارک در این روستاها، احداث مدرسه و... را به اطلاع ایشان رساندند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه بر لزوم همکاری دهیاری ها و شوراهای روستاهای جزیره قشم با نیروهای یگان های حفاظت از اراضی ملی و دولتی و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تاکید کرده و خواستار نظارت بیشتر و اجرای دقیق طرح هادی روستایی در این جزیره شد.

یکی از مهمترین مسائلی که حمیدرضا مومنی در این بازدیدها بر آن تاکید داشت، پیگیری وضعیت بهسازی آسفالت راه ها و معابر روستاهای قشم در راستای ایمن سازی دسترسی گردشگران و ساکنان روستاها با هدف ایجاد فعالیت های بهتر اقتصادی و تقویت حوزه اقتصاد جامع محلی بود.

در این بازدیدها تاکید شد که دهیاری ها پس از تهیه و امضای تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد قشم به صورت مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی، زیرسازی جاده های روستایی، جدول گذاری و آسفالت این روستاها همکاری داشته باشند.

گفتنی است، بیشتر روستاهای جزیره قشم خارج از محدوده 300 کیلومتر مربع منطقه آزاد قشم هستند اما براساس سیاست های رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و در راستای انجام مسوولیت اجتماعی این سازمان در این جزیره، با همکاری و مشارکت دهیاری ها در راستای اجرای تفاهم نامه های مشترک و با ارائه کمک های مختلف صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه در پایان بازدیدهای روز پنجشنبه (۳۰ مردادماه) از مراحل ساخت و پیشرفت مزرعه پرورش میگو متعلق به شرکت عظیم ساحل قشم دیدن کردند. همزمان با این بازدید رهاسازی لارو میگو در این مجموعه اجرایی شد. شرکت عظیم ساحل قشم، در مساحتی به وسعت 84 هکتار احداث شده و پس از اتمام فاز دوم آن 60 استخر پرورش میگو را به بهره برداری خواهد رساند و از این طریق برای 30 نفر نیروی بومی اشتغال ایجاد خواهد شد.

WhatsApp Image 2020-08-20 at 18.58.14 (2)

WhatsApp Image 2020-08-20 at 18.58.14

WhatsApp Image 2020-08-20 at 18.58.15 (1)

WhatsApp Image 2020-08-20 at 18.58.15

WhatsApp Image 2020-08-20 at 18.58.16 (1)

WhatsApp Image 2020-08-20 at 18.58.16

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه