• پایگاه خبری رصد اقتصادی
  • خودرو
  • دانشگاه ها و نخبگان کشور از همکاری با خودروسازان استقبال می کنند/ نخبگان آماده همکاری و ساخت قطعات استراتژیک خودرو هستند/ ضرورت تعریف پروژه های مشخص و عملیاتی در صنعت خودرو

ضرورت همکاری با دانش بنیان ها1 / رئیس دبیرخانه جذب نخبگان در دانشگاه ها در بنیاد ملی عنوان کرد:

دانشگاه ها و نخبگان کشور از همکاری با خودروسازان استقبال می کنند/ نخبگان آماده همکاری و ساخت قطعات استراتژیک خودرو هستند/ ضرورت تعریف پروژه های مشخص و عملیاتی در صنعت خودرو

دانشگاه ها و نخبگان کشور از همکاری با خودروسازان استقبال می کنند/ نخبگان آماده همکاری و ساخت قطعات استراتژیک خودرو هستند/ ضرورت تعریف پروژه های مشخص و عملیاتی در صنعت خودرو
کدخبر : 11060

رئیس دبیرخانه جذب نخبگان در دانشگاه ها در بنیاد ملی نخبگان گفت: دانشگاه ها و نخبگان با هدف توسعه صنعت خودرو و داخلی سازی قطعات، علاقه مند به همکاری با شرکت های خودروسازی هستند.

 سعید سهراب پور درباره همکاری دانشگاه ها و نخبگان با خودروسازان تصریح کرد: سال های متمادی است که دانشگاه ها خواهان همکاری با صنایع و به خصوص صنعت خودرو هستند، اما این مهم محقق نشده، این در شرایطی است که در صورت همکاری صنعت خودرو با نخبگان و دانش بنیان ها می توان به پیشرفت های خوبی دست یافت.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  سایپانیوز،وی با بیان اینکه برخی از پیشرفت ها که در صنعت اتفاق افتاده مدیون دانشگاه ها و نخبگان است، افزود: دانشگاه ها و نخبگان از هر گونه همکاری با خودروسازان و قطعه سازان استقبال می کنند و مراکز علمی به دنبال فرصت هستند تا سطح همکاری ها افزایش پیدا کند.

دانشگاه ها ایده های مناسبی دارند

رئیس دبیرخانه جذب نخبگان در دانشگاه ها در بنیاد ملی نخبگان گفت: دانشگاه ها ایده های مناسب و اقتصادی در طراحی خودرو، ساخت قطعات و سایر الزامات توسعه ای صنعت خودرو دارند، که امیدوارند در شرایطی که اخیرا به خودروسازان تکلیف شده، بتوانند به شرکت های خودروسازی ارایه دهند و همکاری مشترک داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان آماده همکاری و ساخت قطعات استراتژیک خودرو هستند و چنین امری را هم در سایر صنایع به سرانجام رساندند، لذا با تکیه بر توان جامعه دانشگاهی خیلی راحت تر می توان مشکلات به وجود آمده از تحریم ها را بی اثر کرد.

بی نیازی از واردات قطعات

سهراب پور با بیان اینکه همکاری با دانشگاه ها می تواند خودروسازان را از واردات قطعات حساس خودرو بی نیاز کند، افزود: اگر صنعت خودرو می خواهد از ایده ها و خلاقیت نخبگان و جامعه دانشگاهی بهره ببرد باید به سرعت به سمت تعریف پروژه های مشخص و عملیاتی حرکت کنیم.

وی گفت: همه به این موضوع باور و اعتقاد دارند که همکاری بین صنعت و دانشگاه باید تقویت شود ولی در عمل چنین اتفاقی نمی افتد، اما به نظر می رسد به جهت تحریم های صورت گرفته بتوان سطح همکاری ها را افزایش داد.

برای جبران گذشته همکاری کنیم

رئیس اسبق دانشگاه شریف افزود: به دلایل مختلف صنعت خودرو کشور نتوانسته است همپای پیشرفت های جهانی در این حوزه حرکت کند. برای جبران گذشته، بهترین راهکار این است که خودروسازان از جامعه دانشگاهی و نخبگان بهره بیشتری ببرند. ما دانشگاه های متعددی داریم که در حوزه خودرو پروژه های خوبی تعریف کردند، با بهره گیری از تجربه و دانش آنها می توان به نتایج خوبی دست یافت.

رئیس دبیرخانه جذب نخبگان در دانشگاه ها در بنیاد ملی نخبگان گفت: تنها خواسته ما این است که خودروسازان هم مانند جامعه دانشگاهی علاقه مند به همکاری مشترک شوند، برای موفقیت در این حوزه باید مذاکرات جدی صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه