تبدیل خطوط مونتاژ اکسل پراید به تیبا با صرفه جویی 50 میلیارد ریالی

تبدیل خطوط مونتاژ اکسل پراید به تیبا با صرفه جویی 50 میلیارد ریالی
کدخبر : 13486

با حضور قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا، تبدیل خطوط مونتاژ اکسل جلو و عقب پراید به تیبا در مگاموتور با موفقیت انجام شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  سایپانیوز، در راستای اهداف استراتژیک گروه سایپا مبنی بر تولید انبوه محصول تیبا در سال جاری و برابر با برنامه افزایش تولید خانواده اکسل تیبا در مگاموتور، طراحی و خطوط مونتاژ اکسل شامل خط اول مونتاژ اکسل جلو و خط سوم مونتاژ اکسل عقب پراید به تیبا با کمترین هزینه راه اندازی و به بهره برداری رسید.

بر این اساس و همزمان با اجرای این پروژه، ارتقاء و تجهیز خطوط مونتاژ نیز در برنامه قرار گرفت و پرس های اکسل جلو مجهز به لودسل و HMI جهت ثبت و نمایش نمودار، گراف شد و در خط اکسل عقب نیز فیسکچرهایی با قابلیت مونتاژپذیری آسان تر در جهت راحتی کارکرد اپراتور ساخته شد.

در این مراسم علی شیخ زاده قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، گفت: مگاموتور تولید کننده قوای محرکه و قلب تپنده محصولات گروه خودروسازی سایپا است و نقش کلیدی را در استراتژی گروه دارد.

وی افزود: در حال حاضر برنامه هایی که در مگاموتور سایپا در رابطه با توسعه محصولات از جمله خانواده محصول تیبا و خانواده شاهین در حال انجام است، به نحوی است که  خط دوم مونتاژ موتور و سرسیلندر محصول تیبا و خطوط مونتاژ اکسل تیبا با حداقل هزینه ها راه اندازی شده است.

قایم مقام مدیرعامل در امور تولید، کیفیت و توسعه محصول با تاکید بر اینکه مدیریت ارشد گروه به صورت ویژه پیگیر برنامه های توسعه ای و تولید قوای محرکه است گفت: مگاموتور تا دو سال آینده باید صاحب خانواده موتور خاص خودش باشد و گروه خودروسازی سایپا،  از موتور و گیربکس نسل جدید در محصولات جدید خود استفاده کند و همه اقدامات در این خصوص شروع شده است.

گفتنی است پروژه طراحی، ساخت، نصب تجهیزات و راه اندازی خطوط مونتاژ و تولید مجموعه اکسل جلو و عقب تیبا با توان تولید همزمان مجموعه اکسل برای هردو محصول X100 و X200 و با ظرفیت تولید 900 ست در روز ضمن افزایش توان علمی و تخصصی مگاموتور، صرفه جویی مالی بالغ بر50 میلیارد ریال را به همراه داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه