خودرو گران شد ( سه شنبه 20 ابان )

خودرو گران شد ( سه شنبه 20 ابان )
کدخبر : 15042

بازار خودرو از ابتدای هفته جاری متاثر از روند کاهشی قیمت ارز با کاهش قابل‌توجه قیمت‌ها در انواع مدل‌ها روبه‌رو شد البته فعالان این بازار روند کاهشی قیمت خودرو را ناشی از جو روانی بازار و متاثر از قیمت دلار عنوان می‌کنند. هم‌اکنون ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو دقیقه‌ای شده و فعالان بازار معتقدند هنوز جا برای کاهش بیشتر قیمت‌ها هم وجود دارد و حباب قیمتی در بازار خودرو نترکیده است.

قیمت خودرو در بازار نوسانات زیادی داشته است . قیمت خودرو که با افت دلار کاهشی شده بود دوباره روند صعودی به خود گرفته است . بازار خودرو راکد شده است و عده زیادی منتظر ثبات قیمت ها هستند . در ادامه به بررسی قیمت خودرو می پردازیم . 
 
 

خبرداغ : دارا حیایی از همسرش رونمایی کرد + عکس دونفره


 
 

گزارش درباره بازار خودرو رفته‌اند که بخش‌هایی از آن را اینجا گذاشته‌ایم:

 

در حال حاضر وضعیت به‌گونه‌ای است که خریداران برای خرید خودرو دست نگه داشته‌اند و عده‌ای هم از این بازار عقب‌نشینی کرده‌اند در عین حال آگهی‌های فروش خودرو نیز بیشتر شده که نشان از افزایش رفتارهای هیجانی برای فروش خودرو در بازار است هر چند هنوز اتفاق خاصی صورت نگرفته اما جو روانی همان‌طور که حباب قیمتی ایجاد کرده بود باعث کاهش قیمت‌ها نیز شده است.

 

این در حالی است که احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان گفت: با کاهش قیمت ارز بالطبع هزینه‌های تولید هم کاهش یافته و خودروساز ابتدا از زیان خارج شده و شاید به سود حداقلی دست پیدا کند اما این امر به معنی تغییر در قیمت کارخانه خودروها نیست.

 


خبرداغ : فیلم لورفته از ریحانه پارسا لب استخر بعد از برهنه شدن + فیلم جنجالی


 

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در این باره گفته: بررسی قیمت خودروهای داخلی و خارجی نشان می‌دهد که قیمت‌ها حدود ۲۰ تا ۲۵درصد کاهش داشته و در صورت رسیدن دلار به کانال ۲۰ هزار تومان شاهد کاهش ۱۵درصدی قیمت‌ها خواهیم بود.

 

امیرحسین کاکایی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در این باره معتقد است: هیچ اتفاق جدی برای تولید و صنعت خودرو در کشور رخ نداده و ریزش قیمت خودرو در چند روز گذشته تنها جنبه روانی داشته و اخبار سیاسی مربوط به انتخابات امریکا باعث افت قیمت‌ها شده است.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت معتقد است: افرادی که قصد فروش خودروی خود را دارند نباید عجله کنند و ممکن است ارزش دارایی‌شان تا چند روز بعد بیشتر شود و برعکس افرادی که قصد خرید خودرو دارند الان بهترین زمان برای خرید به نظر می‌رسد.

 

با این حال در چند روز گذشته قیمت خودرو روند نزولی به خود گرفته است.قیمت خودرو از انتخابات امریکا تاکنون تغییر چشمگیر داشته است به‌گونه‌ای که در حال حاضر قیمت پژو پارس از ۲۶۰ به ۲۴۰میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از۲۴۰ میلیون تومان به ۲۰۵ میلیون تومان، تیبا دو از ۱۶۰ میلیون تومان به ۱۴۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک از ۶۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است. همچنین قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۳۰ میلیون تومان به ۲۰۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۳۵۰ میلیون تومان به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است.

 

خبرجنجالی : عکس منشوری و +28 ریحانه پارسا لورفت + عکس نامتعارف

 

 

ساندرو نیز از ۶۰۰ میلیون به ۴۸۰ میلیون تومان و سانتافه از سه میلیارد و ۵۰۰ به دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت پژو ۲۰۰۸ از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان، سمند ال ایکس از ۲۴۰ میلیون به ۱۹۵ میلیون تومان، رسیده است. تیبا صندوق‌دار از ۱۴۵ میلیون تومان با هفت میلیون تومان کاهش به قیمت ۱۳۸ میلیون تومان رسیده است.کوئیک نیز از قیمت ۱۷۰ میلیون تومان با ۱۲ میلیون تومان کاهش به قیمت ۱۵۸ میلیون تومان رسید.

 

 

منبع : خبر انلاین 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • اقتصاد دان
    0

    دلاها دیگه مقاومت نکنید فایده ای نداره

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه