پنجمین مرکز آموزشی مشترک ایساکو و دانشگاه فنی و حرفه‌ای افتتاح شد

پنجمین مرکز آموزشی مشترک ایساکو و دانشگاه فنی و حرفه‌ای افتتاح شد
کدخبر : 17200

پنجمین مرکز آموزشی مشترک ایساکو و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای تفاهم نامه همکاری دو جانبه و با هدف تمرکز زدایی آموزش فنی، در استان گیلان افتتاح شد.

به گزارش رصد اقتصادی ، شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو با هدف بسط و گسترش ارتباط حوزه علم و صنعت و آموزش عملی بر اساس نیازهای واقعی صنعت خودرو، در چهار سال اخیر با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای، چهار مرکز آموزشی را در استان‌های اصفهان، کرمان، فارس و  همدان، افتتاح کرده و در تازه‌ترین اقدام خود، آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید خدادادی بندر انزلی در استان گیلان را به مراکز آموزشی همکار خود افزوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، معاون مهندسی و کیفیت این شرکت گفت: مهم‌ترین هدف ایساکو از این اقدام، تمرکززدایی آموزش‌های فنی در حوزه خدمات پس از فروش خودرو از پایتخت و تسری آن به کارآموزان سراسر کشور بوده است.

امیرحسین مفید افزود: با راه‌اندازی مرکز بندر انزلی همچون سایر مراکز، دو گروه مهم از دانش‌پذیران در استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل منتفع خواهند شد؛ نخست کارکنان نمایندگی‌های مجاز ایران‌خودرو که دوره‌های آموزش و بازآموزی ضمن خدمت خود را بدون نیاز به حضور در مرکز آموزش فنی تهران، در بستر دانشگاه می‌گذرانند و دیگری دانشجویان صنعت خودرو در مقاطع کاردانی و کارشناسی که به صورت تجربی و عملی در خصوص مکانیک خودرو آموزش خواهند دید.

وی در ادامه گفت: اجرای طرح‌های پژوهشی با دانشگاه و برگزاری همایش‌ها و سمینارهای مشترک، تعلیم مربیان آموزشی منطقه‌ای، تهیه و تدوین اسناد و مدارک علمی و فنی و ... از دیگر چشم‌اندازهای این طرح بوده است.

معاون ایساکو در پایان گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شهرهای مشهد، اهواز و تبریز نیز به زودی وارد چرخه این آموزش‌ها خواهند شد و با تسهیل دسترسی دانشجویان علاقه‌مند و کارکنان نمایندگی‌های خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و گسترش آموزش‌های اتومکانیک به استان‌های مختلف، شاهد جهشی چشمگیر در این حوزه خواهیم بود. پیش‌بینی می‌شود با این اقدام، همه ساله بیش از دو هزار تکنیسین حرفه‌ای و دانشگاهی جذب بازار کار شوند.

 

ایکوپرس

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه