افزایش تولید و تنوع در محصولات سایپا عملیاتی شد/ اقدامات مناسب سایپا در حوزه تحقیق و توسعه

کدخبر : 18787

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گروه خودروسازی سایپا با افزایش و رشد تولید و ایجاد تنوع در محصولات خود توانست گام های بلندتری را نسبت به رقبای داخلی خود بردارد، لذا این امیدواری وجود دارد که در سال جاری روند توسعه ای و پیشرفت شتاب بیشتری بگیرد.

سیداحسان خاندوزی در بازدید از خط تولید خودروی شاهین و فعالیت های علمی و توسعه ای سایپا که در مرکز تحقیقات این گروه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در سال های ۹۸ و ۹۹ در گروه خودروسازی سایپا رخ داد بسیار قابل توجه است چرا که در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا این مجموعه به افزایش و رشد تولید و متنوع سازی محصولات دست یافت.

وی با بیان اینکه سایپا با پرداخت مطالبات قطعه سازان و عمل به تعهدات توانست زنجیره تولید خودرو را فعال کند، گفت: از دیگر موضوعات مهم که سایپا آن را محقق کرد کاهش معوقات و بدهی ها بود، در نیمه دوم سال گذشته وضعیت گروه خودروسازی سایپا بهبود یافت و حتی گام های برداشته شده نسبت به رقبای داخلی کم نظیر بود؛ بدین جهت امیدواریم در سال جاری مسیر رشد و توسعه ادامه پیدا کند، تا مردم شاهد پیشرفت مضاعف صنعت خودرو باشند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: اقدامات سایپا در تحقیق و توسعه، طراحی و تولید خودروهای جدید، تحویل خودروهای معوق به مردم و کمک به آرامش بازار بسیار خوب بوده است؛ البته راه طولانی وجود دارد که مجموعه سایپا برای تحقق آنها بایستی تلاش کند.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو برای ادامه رشد نیازمند قوانین مناسب است، تصریح کرد: سیاست‌هایی که وزارت صمت و نهادهای مکمل چون شورای رقابت در ارتباط با صنعت خودرو اتخاذ می کنند باید به گونه ای باشد که در حوزه فناوری، پیشرفت های خوبی حاصل شود؛ اگر این امر در سال جاری با جدیت دنبال شود در تولید خودرو موفقیت های بیشتری به دست می آید.

خاندوزی اظهارداشت: اگر تولید خودرو بر اساس فناوری های روز باشد می توان با شرایط بهتری با خودروهای خارجی رقابت کرد و شرایطی را فراهم کرد که سهم خودروهای ایرانی در بازارهای خارجی افزایش پیدا کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد اتفاقات داخل و بیرون صنعت خودرو به نحوی مدیریت شود که تمام مجموعه ها دست به دست هم دهند تا این صنعت مسیر رشد و تعالی را طی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه