توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو مطرح کرد:

ارتقای کیفیت محصولات تجاری و افزایش سهم بازار ایران خودرو دیزل

ارتقای کیفیت محصولات تجاری و افزایش سهم بازار ایران خودرو دیزل
کدخبر : 18872

مدیرعامل ایران خودرو دیزل از افزایش ارزشی سهم بازار این شرکت به ۴۴ درصد و بهبود عملکرد این شرکت در حوزه بازار و رشد آن در میزان فروش تعدادی در سال گذشته خبر داد و گفت: فروش ایران خودرو دیزل در سال ۹۹ نسبت به سال قبل ۴.۳ برابر شده و مبلغ فروش آن به ۴ هزار و ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش  رصد اقتصادی ، جواد توسلی مهر با اشاره به اقدامات و دستاوردهای این خودروساز در سال گذشته، گفت: عملکرد شرکت ایران خودرو دیزل و پنج شرکت زیر مجموعه آن شامل ایدم، چرخشگر، محور خودرو، قطعات خاور و گواه، در مقایسه با سال ۹۸ در مجموع ۳.۷  برابر شده است؛ شرکت ایران خودرو دیزل در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد ۲۷۰ درصدی را رقم زده است.

وی ضمن نوید دادن بهبود شرایط سهم این خودروساز از بازار محصولات تجاری در سال جاری، آمار رشد درآمدی این گروه صنعتی را به تفکیک تشریح کرد و افزود: ایران خودرو دیزل با برنامه‌ریزی برای جهش تولید، تمامی ظرفیت های خود را به کار گرفت و موفق به تحقق شعار سال گذشته با رشد  ۳۳۰ درصدی تولید نسبت به سال 98 شد. با تاثیر از این رشد، عملکرد شرکت‌های تابعه نظیر ایدم و چرخشگر نسبت به سال قبل شاهد رشد ۲.۹ برابری و ۲.۷ برابری بوده است. همچنین عملکرد شرکت های گواه، قطعات خاور و محورخودرو نسبت به سال قبل به ترتیب ۳.۴ برابر، ۲.۹ برابر و ۲ برابر رشد کرده است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل از افزایش تقریبا سه برابری فروش تعدادی این شرکت خبر داد و گفت: از هزار و ۳۵۵ دستگاه فروش همگن در سال ۹۸ به ۳ هزار و ۹۸۰  دستگاه در سال گذشته رسیدیم.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته سهم بازار ایران خودرو دیزل نسبت به سال ۹۸ از ۲۳ درصد به ۴۴ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: در سال گذشته رکورد ۹ سال اخیر شکسته شد.

توسلی مهر اظهار کرد: در سال گذشته سهم بازار این خودروساز در محصول کامیون به ۸۲ درصد و در کشنده به ۷۰ درصد رسیده است. در بخش مسافربری و ناوگان حمل و نقل عمومی و محصول اتوبوس شهری  نیز، سال گذشته ۲۴ درصد سهم بازار به ایران خودرو دیزل اختصاص یافته است. هم چنین علاوه بر بهبود قابل توجه عملکرد مالی و افزایش سهم بازار، در حوزه کیفیت و به تبع آن رضایت‌مندی مشتریان، گام‌های موثری برداشته شده است.

وی یادآور شد: ارتقای سطح کیفی سه محصول تولیدی شامل کشنده فوتون از سه ستاره به چهار ستاره و نیز کامیون واگن هود و مینی بوس آرین از دو ستاره به سه ستاره از این دست اقدامات بوده است. این در حالی‌است که محصول اتوبوس‌ شهری این شرکت نیز با رده کیفی سه ستاره در سال ۹۹ وارد بازار شد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال کیفیت این محصول به چهار ستاره ارتقا خواهد یافت.

به گفته مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل، طبق برنامه ریزی که در سال گذشته و در حوزه نوسازی ناوگان صورت گرفته، قرارداد نوسازی هزار دستگاه کشنده با همکاری سه جانبه سازمان راهداری، بانک توسعه تعاون و این شرکت با استفاده از تسهیلات بانک توسعه تعاون بسته شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

 

ایکوپرس

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه