اتخاذ سیاست سایپای نوین با رفتن به سمت تولید خودروهای با کیفیت اقدام مثبت و مفیدی است

اتخاذ سیاست سایپای نوین با رفتن به سمت تولید خودروهای با کیفیت اقدام مثبت و مفیدی است
کدخبر : 19689

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست سایپای نوین و رفتن به سمت تولید خودروهای شاسی بلند و با کیفیت یکی از اقدامات خوب سایپا در دوره جدید است.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از پایگاه خبری جوان خودرو، جلال رشیدی نماینده مرودشت و ارسنجان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتخاذ سیاست سایپای نوین از سوی مدیران این شرکت خودروساز گفت: ‌اقدام شرکت سایپا برای رفتن به سمت تولید خودروهای با کیفیت و قیمت مناسب، اقدامی قابل تحسین و در خور توجه است.

وی در همین راستا به تولید خودروی شاهین از سوی سایپا اشاره و تصریح کرد: شاهین یک خودروی با کیفیت است و از خودروهای قبلی به لحاظ کیفی بالاتر است و می‌تواند با برخی از خودروهای خارجی رقابت کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در خصوص اتخاذ سیاست «سایپای نوین» و رفتن به سمت افزایش تولید قطعات خودرو و همکاری سایپا با شرکت های دانش بنیان ایرانی و استارتاپ های زیر نظر نیروهای مسلح تأکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت نخبگان و قطعه‌سازان داخلی صنعت خودرو را بومی‌سازی کنیم و نیاز کشور به خارج را کاهش دهیم.

رشیدی با اشاره به انتقادات برخی از مردم به صنعت خودروی ایران گفت: مردم نسبت به قیمت و کیفیت خودرو معترض هستند و به خودروسازان انتقاد دارند.

وی افزود: ‌تا زمانی که در صنعت خودرو انحصار وجود داشته باشد نمی‌توانیم شاهد رقابت و افزایش کیفیت خودرو و همچنین کاهش قیمت خودرو باشیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر وقت عرضه و تقاضا با هم همخوانی نداشته باشد قیمت‌ها افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در حال حاضر عرضه کم و تقاضا زیاد است و خودرو با هر قیمتی ارائه می‌‌شود.

رشیدی اظهار داشت: باید این انحصار شکسته شود که یکی از راهکارهای موجود واردات خودرو ورود کمپانی‌های بزرگ به داخل کشور است.

وی با اشاره به ضرورت تنوع در طراحی و ساخت پلت‌فرم‌های جدید در داخل کشور گفت: اگر پلت‌فرم‌های جدید تولید و عرضه شود قطعاً مردم به خودروی داخل تمایل پیدا می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه