تارا؛ خودروی مشتری پسند

تارا؛ خودروی مشتری پسند
کدخبر : 19913

​نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در کنار انتظاراتی که از خودروسازان دارد، از شرایط تامین نهاده های تولید از جمله ورق های فلزی، فولاد، آلومینیوم و مس به قیمت های روز و جهانی توسط قطعه سازان و خودروسازان و عدم قیمت گذاری دستوری در زنجیره تامین خودرو نیز مطلع است؛ به همین جهت قرار است در جلساتی که برگزار خواهد شد، به این موضوعات و نحوه قیمت گذاری خودرو، رسیدگی شود.

به گزارش  رصد اقتصادی  و به نقل از خبر آنلاین؛ یوسف داودی، با بیان این‌که هرگونه تغییر افزایش قیمت خودرو باید در گرو افزایش قابل قبول سطح ایمنی راننده و سرنشینان و آپشن های محصولات تولیدی خودروسازان باشد، افزود: تنها در این صورت است که می توان این افزایش قیمت را توجیه کرد. بر اساس گزارش های دریافتی از خودروسازان، در محصولات جدید ایران خودرو شاهد کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی و به روزآوری محصولات به ویژه خودروهای جدید هستیم.

وی عنوان کرد: در آخرین جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که با حضور نمایندگان وزارت صمت، شورای رقابت و ایران خودرو برگزار شد، مقرر شد تا خودروسازان قیمت تمام شده محصولات خود را بر اساس ریز قطعات خودرو و هزینه های دستمزد، انرژی، نیروی انسانی و... را در جلسه آتی به کمیسیون اعلام کنند تا میزان سود و زیان و قیمت نهایی خودرو، بررسی شود.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این‌که نظر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی این است که تولید داخل منجر به افزایش اشتغال می شود و از این رو، رویکرد حمایتی از خودروسازان داخلی دارد، بیان کرد: به ویژه تولید داخلی که قابلیت صادرات و رقابت با خودروسازان خارجی را داشته باشد، همواره مورد حمایت کمیسیون صنایع و معادن و نمایندگان مجلس بوده است. 

وی در ادامه با بیان این‌که از سوی دیگر مردم باید در قبال پولی که برای خرید خودرو پرداخت می کنند، رفاه و ایمنی بیشتری را تجربه کنند، خاطرنشان کرد: محصولات جدید ایران خودرو و به خصوص خودروی تارا که دارای استانداردهای جهانی است و توانسته انتظارات مشتریان را برآورده کند. سعی کمیسیون نیز بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری که تاکید بر تولید، پشتیابی و مانع زدایی ها  داشتند، کمک به خودروسازان داخلی است تا بتوانند مشکلاتی که بر سر راه تولید و اشتغال قرار دارد را از میان بردارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایران خودرو توانسته با افزایش تولیدات خود، به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی کند، اظهار کرد: بخش اعظم اشغالزایی غیر مستقیم، مربوط به شبکه قطعه سازان است؛ به همین جهت، مجلس و نمایندگان آن، همواره از تولیداتی که به این شکل در کشور موجب ایجاد اشتغال می شود، حمایت می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه