خودرو گران شد + جدول

خودرو گران شد + جدول
کدخبر : 20520

قیمت خودرو هرچند نسبت به هفته گذشته با ثبات نسبی همراه است اما نرخ‌ها نسبت به ۲۰ روز گذشته رشد دو تا ۹ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

 به گزارش رصداقتصادی : قیمت خودرو در بازار در حالی روندی صعودی به خود گرفته که تولید خودروسازان در دومین ماه امسال با افت همراه شد. طی اردیبهشت‌ امسال ۷۹ هزار و ۷۸۸ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به اردیبهشت سال قبل ۲۱٫۴ درصد کاهش داشته است. در این مدت تولید خودرو سواری نیز با افت ۲۲٫۱ درصدی به ۷۳ هزار و ۱۷۲ دستگاه رسید.

 

طی اردیبهشت امسال ۳۶ هزار و ۷۲۶ دستگاه انواع خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده که نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۲۹ درصد افت داشته است. در این ماه تولید سواری توسط ایران‌ خودرو ۳۶ هزار و ۶۱۰ دستگاه بود که نسبت به اردیبهشت ۹۹ با کاهش ۲۸٫۳ درصدی همراه بوده است.

 

همچنین طی اردیبهشت امسال ۳۷ هزار و ۶۹۶ دستگاه خودرو توسط گروه خودروسازی سایپا تولید شده که نسبت به اردیبهشت سال قبل ۱۵٫۴ درصد کاهش داشته است. در این ماه تولید سواری توسط سایپا معادل ۳۲ هزار و ۹۷۷ دستگاه بود که در مقایسه با اردیبهشت ۹۹ افت ۱۶ درصدی را تجربه کرده است.

 

افزایش قیمت خودرو

از ۲۰ روز پیش تاکنون قیمت هر دستگاه سایپا ۱۱۱ با افزایش دو میلیون تومانی به ۱۳۳ میلیون تومان و سایپا ۱۳۱ با رشد چهار میلیون تومانی به ۱۱۹ میلیون تومان رسیده است. همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ با افزایش قیمت ۷ میلیون تومانی به قیمت ۲۱۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

در عین حال، قیمت تیبا ۲ با رینگ فولادی نیز هشت میلیون تومان افزایش یافته و به ۱۳۷ میلیون تومان رسیده و تیبا صندوق دار نیز با رشد دو میلیون تومانی به قیمت ۱۲۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

همچنین هر دستگاه پژو ۴۰۵ با رشد قیمت ۹ میلیون تومانی همراه شده و به قیمت ۱۹۸ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز با افزایش سه میلیون تومانی به ۲۵۸ میلیون تومان رسیده است.

در مورد قیمت هر دستگاه سمند LX مدل ۱۴۰۰ نیز باید به قیمت ۱۹۳ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم. پژو پارس ۲۳۲ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق دار مدل V8 با رشد قیمت دو میلیون تومانی معادل ۲۶۱ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

 
 

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک با افزایش قیمت ۹ میلیون تومانی نسبت به ۲۰ روز پیش، به قیمت ۳۹۷ میلیون تومان، دنا معمولی با رشد قیمت هشت میلیون تومانی به قیمت ۲۷۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند.

 

خودروهای کارکرده ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی در بازار

با توجه به آگهی‌های سایت دیوار، لیستی از خودروهای کارکرده در محدوده قیمتی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به دست آمده است.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپورت اکسلنت، پژو ۲۰۷i اتوماتیک و برلیانس H330 اتوماتیک در محدوده ۳۱۰ میلیون تومان معامله می‌شوند.

رنو ساندرو اتوماتیک با افزایش سه درصدی نسبت به هفته گذشته به قیمت ۳۵۸ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای ام‌وی‌ام X33S اسپورت و جک S3 اتوماتیک با افزایش سه درصدی در یک هفته گذشته به کانال ۳۹۰ میلیون تومان رسیده‌اند.

از طرفی خودروی چری آریزو ۵ TE توربو اکسلنت با کاهش ۳٫۶ درصدی قیمت در یک هفته گذشته با قیمت ۴۲۹ میلیون تومان معامله شده است.

در جدول زیر لیست خودروهای کارکرده در محدوده قیمتی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان را مشاهده می‌کنید.(این آمار برای ماشین‌های مدل ۱۳۹۷ به بعد است.)(قیمت‌ها مربوط به خودروهای با کارکرد بیشتر از ۱۰هزار کیلومتر است.)

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه