مقیمی: اقدام جهادگونه قطعه سازان برای استقلال کشور ستودنی است

راه اندازی خط تولید واشکوت در شرکت مبدل خودرو پاک

راه اندازی خط تولید واشکوت در شرکت مبدل خودرو پاک
کدخبر : 20877

هم زمان با روز ملی صنعت و معدن، خط تولید واشکوت (مورد استفاده در کاتالیست خودرو)، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل ایران‌خودرو، استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در شرکت مبدل خودروی پاک ایران خودرو در محمودآباد قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش رصد اقتصادی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آیین بهره برداری از این خط تولید، اقدام جهادگونه قطعه سازان کشور برای استقلال تولید را ستود و گفت: با تلاش های صورت گرفته و همت زنجیره تامین ایران خودرو کاهش ارزبری قابل توجهی در تولید ایجاد شده است.

فرشاد مقیمی، با اشاره به برنامه های مختلف امسال گروه صنعتی ایران خودرو گفت: از ابتدای امسال در حوزه تولید خودروهای تجاری و سواری وضعیت مطلوبی داشته ایم و در حوزه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین رشد دو برابری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده ایم.

وی ادامه داد: تولید تارا اتوماتیک و ارتقا و بهینه سازی محصولات فعلی از جمله پروژه هایی است که امسال دنبال خواهیم کرد و کراس اوور ایران‌خودرو، محصول پروژه Kl25 سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید، همچنین تولید موتور سه استوانه نیز از جمله پروژه های مهم ایران خودرو است که در حال اجراست.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که این شرکت به ازای هر خودرو نیاز به کاتالیست دارد، تصریح کرد: با توسعه خطوط تولید به این هدف خواهیم رسید.

وی با تاکید بر تولید با کیفیت و توسعه بازارهای صادراتی گفت: ضروری است به دنبال تنوع محصولات با کیفیت برای حضور در بازارهای جهانی باشیم.

مدیرعامل گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران نیز در این مراسم، گفت: در راستای مسوولیت های اجتماعی در خصوص توجه به محیط زیست و کاهش آلایندگی، تولید واشکوت به عنوان یکی از پروژه های اصلی شرکت مبدل خودروی پاک اجرا شده است.سعید رضاپناه ادامه داد: ۷۰ درصد از کاتالیست های محصولات ایران خودرو در شرکت مبدل خودروی پاک تولید می شود.

وی افزود: در سال اول تولید چهار میلیون یورو معادل ۱۱۰ میلیارد تومان کاهش ارزبری ناشی از داخلی سازی این قطعه محقق خواهد شد که این میزان با توجه به افزایش تولید رشد خواهد داشت .

رضاپناه کاهش هزینه های تولید، دسترسی آسان به مواد اولیه و انتقال دانش فنی را از مزایای داخلی سازی این قطعه دانست .

وی افزود:‌ در سال جاری، با خرید یک دستگاه و تجهیز خطوط تولید، ظرفیت اسمی مونولیت نیز از ۵۰۰ هزار به یک میلیون عدد خواهد رسید.

گفتنی است، معاون وزیر صمت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در سفر یک روزه به استان قم، از شرکت های سی سو پلیمر زرنما، ایده نگر تولید کننده هواکش، محافظ حرارتی، فیلتر سوخت و دیسک صفحه، شرکت برازش صنعت و سازمند صنعت تولید کننده قطعات موتوری، فندک، آیینه چراغ خودرو و تامین کننده ۱۲۰ قطعه مورد نیاز خودروسازی و همچنین شرکت ابزارسازان خلاق آرین تولیدکننده گیربکس و پولس و محور انتقال قدرت بازدید کردند.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه