کیفیت خودروهای بازار ایران کاهشی می‌شود

آینده بازار خودرو در دولت رئیسی

آینده بازار خودرو در دولت رئیسی
کدخبر : 21095

یک کارشناس بازار خودرو از احتمال افزایش سهم واردات خودروهای چینی در دولت سیزدهم گفت و توضیح داد: در دولت سیزدهم با توجه به سند ۲۵ ساله همکاری‌های ایران و چین سهم واردات و مونتاژ خودروهای چینی بیشتر و این خودروها جایگزین خودروهای کره‌ای و ژاپنی بازار می‌شود.

به گزارش رصداقتصادی و به نقل از تجارت‌نیوز، افزایش قیمت دلار بهای خودرو را صعودی کرد. البته بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو می‌گوید که افزایش قیمت دلار نه تنها قدرت خرید مصرف‌کنندگان را کاهش می‌دهد که به دلیل افزلیش قیمت نهاده‌های تولید و افزایش هزینه‌های واردات، کیفیت خودروهای موجود در بازار را دستخوش تغییر قرار می‌دهد.

او همچنین به موانع پیش روی احیای برجام و امضای سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین اشاره می‌کند و  می‌گوید که در دولت سیزدهم هم مونتار و هم واردات خودروهای چینی به بازار ایران افزایش خواهد داشت.

صدرایی همچنین گفت: در دولت سیزدهم با افزایش سهم خودروهای چینی در بازار باید با خودروهای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی خداحافظی کرد و در واقع، با ظرفیت خالی که در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد قطعا سهم بازار خودروهای چینی افزایش پیدا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه