تعهدات جاری و آتی سایپا به عدد بی‌سابقه ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو کاهش یافته است

تعهدات جاری و آتی سایپا به عدد بی‌سابقه ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو کاهش یافته است
کدخبر : 21245

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: میزان تعهدات جاری و آتی مربوط به تحویل خودروهای مشتریان به عدد بی‌سابقه ۱۷۰ هزار دستگاه کاهش یافته که همه این خودروها در زمان مقرر و سررسید تحویل خریداران خواهد شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از سایپانیوز؛ حسین کاظمی با بیان این‌که در انتهای سال ۹۷، گروه سایپا بیش از ۵۲۰ هزار دستگاه تعهد داشت، افزود: کاهش حجم وسیعی از تعهدات جاری و آتی و رساندن آن به ۱۷۰ هزار دستگاه، باتوجه به مشکلات اقتصادی، شیوع کرونا و در نتیجه دشواری‌های تولید صورت گرفته است. 

کاظمی افزود: این میزان تعهد معا‌دل فقط ۴ ماه تولید گروه سایپا است که در صنعت خودرو بی سابقه بوده و نشان از تحول ویژه در حوزه فروش سایپا است، چرا که پیش از این و در مقاطعی خودروسازان تولیدات بیش از یکسال تولیدات خود را پیش فروش می‌کردند.

وی تاکید کرد: باتوجه به برنامه گروه سایپا برای ایجاد کمترین میزان تعهد تا زمان پاسخ‌گویی به تعهدات قبلی، بلافاصله پس از تکمیل خودروهای تولیدی، فرایند تحویل به مشتریان صورت می‌گیرد.

وی آمارها و اعدادی که در برخی از رسانه‌ها به اشتباه به‌عنوان تعهدات سایپا اعلام می‌شود را تکذیب کرده و اعداد را مربوط به صورت‌های مالی سال گذشته دانست و با توجه به افزایش ۱۵ درصدی تولید و و ۲۵ درصدی تحویل خودرو در سه ماهه اول سال نسبت به سال گذشته در شرکت سایپا افزود: تعداد تعهدات جاری و آتی ۱۷۰ هزار دستگاه است که سررسید نشده و خودروهای معوق و سررسید شده سایپا نیز به حدود شش ‌هزار دستگاه رسیده است.

معاون بازاریابی و فروش سایپا تصریح کرد: ۱۷۰ هزار تعهد فعلی سایپا عمدتاً متعلق به طرح‌های فروش اخیر است که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و محدود کردن تعداد ثبت‌نامی‌ها، در روند کاهشی قرار دارد.

کاظمی ادامه داد: مطابق برنامه مدیریت ارشد گروه سایپا، در چهارماهه نخست امسال با تسریع در تولید و تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، پاسخ‌‎گوی مشتریان این گروه باشیم.

وی در پایان گفت: باتوجه به برنامه‌های تولیدی فعلی که در سایپا جریان دارد، پیش‌بینی می‌کنیم با کمترین میزان تأخیر بتوانیم تعهدات خود را پاسخ داده و رضایت مشتریان را فراهم کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه