ورود تایرهای سنگین آرتاویل با ظرفیت 10 هزار تن به مدار تولید در پایان شهریور 1400

ورود تایرهای سنگین آرتاویل با ظرفیت 10 هزار تن به مدار تولید در پایان شهریور 1400
کدخبر : 21417

رئیس انجمن صنفی زنجیره ارزش صنعت تایر گفت: تایرهای سنگین با حداکثر ظرفیت در حال تولید است و آرتاویل تایر با ظرفیت 10 هزار تن در پایان شهریور ماه سال جاری وارد مدار تولید خواهد شد.

به گزارش رصد اقتصادی:  رئیس انجمن صنفی زنجیره ارزش صنعت تایر گفت: تایرهای سنگین با حداکثر ظرفیت در حال تولید است و آرتاویل تایر با ظرفیت 10 هزار تن در پایان شهریور ماه سال جاری وارد مدار تولید خواهد شد.

محمدرضا تقی گنجی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص وضعیت اجرایی مصوبه صادرات 20 درصدی انواع تایر اظهار داشت: خوشبختانه صادرات انواع تایر در ستاد تنظیم بازار به تصویب رسید اما تنها با صادرات 10 درصدی آن موافقت به عمل آمد و در حال حاضر، این میزان صادرات پاسخگوی مشکلات تولیدکنندگان خواهد بود.

وی در خصوص مصارف ارز حاصل از صادرات تایر گفت: به دنبال کاهش نیاز تایرسازان به تامین ارز از سوی دولت، واردات مواد اولیه یکی از بخش‌هایی است که بیشترین مصرف ارزی تایرسازان را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس انجمن صنفی زنجیره ارزش صنعت تایر با بیان اینکه تامین ارز تنها چالش‌ پیش روی تایرسازان در تامین مواد اولیه بوده است، افزود: حذف ارز 4200 تومانی از صنعت تایر و اختصاص ارز نیمایی به این صنعت با توجه به افزایش قیمت آن موضوعی است که تولیدکنندگان تایر را در تنگنا قرار داده است.

تقی گنجی همچنین در خصوص وضعیت اجرای مصوبه انجمن تولیدکنندگان مبنی بر افزایش 15 درصدی قیمت انواع تایر در شهریور ماه سال جاری تصریح کرد: تاکنون تصمیمی مبنی بر رد این مصوبه از سوی سازمان حمایت اتخاذ نشده است.

وی در خصوص سرانجام تایرهای دپو شده در بازار گفت: توقف سفرها به دلیل بیماری کرونا، کاهش مصرف تایر را به دنبال داشته و همچنان در انتظار رفع موانع و جذب این تایرها در بازار هستیم. افزایش سرعت واکسیناسیون و در نتیجه افزایش سفرها موجب رشد فروش و تخلیه انبارها خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران در خصوص وضعیت تولید تایرهای سنگین در کشور و راه‌اندازی کارخانجات تولیدکننده این نوع تایرها بیان کرد: تایرهای سنگین با حداکثر ظرفیت در حال تولید است و آرتاویل تایر با ظرفیت 10 هزار تن در پایان شهریور ماه سال جاری وارد مدار تولید خواهد شد.

تقی گنجی در خصوص اذعان یکی از مدیران وزارت صمت مبنی بر تاثیر مثبت توزیع سیستمی تایر بر روند تولید تا توزیع و افزایش سرعت عرضه به بازار گفت: تاثیر مثبت این نحوه توزیع محدود به زمانی می‌شود که ارز موردنیاز صنعت تایر با نرخ 4200 تومانی تامین می‌شد و رانت در بازار این محصول وجود داشت که به شفافیت و کاهش دلالی انجامید اما اکنون بازار آزادی وجود ندارد تا از طریق سامانه جامع تخصیص و سهمیه‌بندی صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه جامع به طور تقریبی برای برخی از انواع تایر از جمله تایرهای بایاس به طور کامل و سایر تایرها با سایز 12-24 حذف شده و صرفا آمار تولید در این سامانه به ثبت می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه