مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

تولید خودروی شاهین به ۱۵۰ دستگاه در روز رسید/ شاهین اتومات، اطلس و آریا نیمه دوم سال جاری وارد بازار می شود

کدخبر : 21559

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: از ابتدای سال جاری گروه خودروسازی سایپا به سمت صفر شدن معوقات خودروهای خود حرکت کرده و در تلاش است که با افزایش تولید خودروی شاهین و ورود محصولات جدید از نیمه دوم سال جاری، صنعت خودرو را متحول کند.

به گزارش رصد اقتصادی: سید جواد سلیمانی در حاشیه آغاز به کار مرکز جدید واکسیناسیون صنعت قطعه سازی درخصوص آخرین میزان معوقات گروه خودروسازی سایپا و اینکه چه زمانی معوقات این مجموعه به صفر نزدیک می شود، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 6 هزار دستگاه خودرو معوق داریم که امیدوارم با برنامه جامع و دقیقی که در این بخش دیده شده از 10شهریورماه این معوقات به صفر برسد و خودروها به روز تحویل مشتریان شود.

وی با پیش بینی اینکه با ادامه روند افزایشی تولید خودرو دیگر شاهد تعهد معوق نخواهیم بود، تصریح کرد: بیش از دو سال طول کشید تا مجموعه سایپا بتواند 300 هزار دستگاه خودرویی که در مدیریت های گذشته معوق شده بود را تحویل دهد. صفر شدن معوقات خودرویی از هفته آینده، اقدام مهمی است که با تلاش و همت مهندسان و کارگران خط تولید سایپا و قطعه سازان به دست می آید.

سلیمانی درباره افزایش قیمت خودرو در بازار و اینکه عنوان می شود کاهش عرضه شرکت های خودروسازی منجر به رشد صعودی قیمت ها شده است، خاطرنشان کرد: بیان کاهش عرضه خودرو توسط شرکت های  خودروسازی مساله انحرافی است؛ بحث افزایش نرخ ارز، رشد قیمت نهاده های تولید و سایر مسایل جانبی باعث شده که قیمت خودرو در بازار تحت الشعاع قرار گیرد و به سمت افزایش حرکت کند و این امر تنها در مورد خودرو اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که عرضه خودرو در بازار افزایش پیدا کند تا عرضه و تقاضا به تناسب برسد و دست دلالان از بازار خودرو کوتاه شود؛ بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون 170 هزار خودرو تحویل مشتریان شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش 25درصدی داشته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره قیمت گذاری خودرو در شواری رقابت و اینکه این امر تا چه حد باعث ضرر و زیان شرکت های خودروسازی می شود، تصریح کرد: قیمت خودرو بر اساس نرخ تورم تعیین می شود اما مشکل این است که پس از افزایش نرخ تورم و فشارهایی که بعضی از مولفه های اقتصادی وارد می کند، نسبت به قیمت خودرو تجدید نظر می شود، این در حالی است که باید در همان زمان که نرخ تورم افزایشی می شود، قیمت خودرو بازنگری شود تا شرکت های خودروسای با ضرر و زیان روبرو نشوند.

وی در خصوص رشد تولید در سال جاری نیز اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی که در زمینه تولید صورت گرفت از ابتدای سال جاری حدود 4درصد بیشتر از برنامه ابلاغ شده تولید خودرو صورت گرفته و از نظر تحویل خودرو هم افزایش 25 درصدی و بیشتر از برنامه مصوب، ثبت شده است.

سلیمانی درباره تحویل خودروی شاهین و روندی که این بخش وجود دارد، گفت: از روز شنبه هفته جاری تولید خودروی شاهین به 150 دستگاه در روز رسیده است و این در حالی است که هفته های گذشته میزان تولید این خودرو کمتر از 100دستگاه در روز بود؛ این امر نوید بخش آن است که مشکلی در تامین و تدارک قطعات مورد نیاز خودروی شاهین نداریم و تحویل این خودرو به مشتریان نیز با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه تحریم و فضای اقتصاد باعث شد که روند تامین قطعات خودرو با چالش هایی مواجه شود، افزود: با همکاری و همدلی تمام بخش ها روند تامین قطعات بهبود یافته است و با افزایش تولید محصولات و ورود محصولات جدید به خط تولید سایپا، محصولات قدیمی کنار گذاشته خواهند شد.

سلیمانی گفت: این امر کمک می کند تا ضمن تامین خواسته های مردم، بازار خودرو متحول شود؛ بر این اساس امیدوارم که در 6 ماهه دوم سال جاری، محصولات جدید سایپا شامل شاهین اتومات، آریا و اطلس، تجاری سازی و به بازار عرضه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه