نماینده مردم جویبار، سوادکوه و قائمشهر عنوان کرد؛

عملکرد مثبت سایپا در فعالیت ­های دانش­ بنیان، تحقیق و توسعه

عملکرد مثبت سایپا در فعالیت ­های دانش­ بنیان، تحقیق و توسعه
کدخبر : 31911

نماینده مردم جویبار، سوادکوه و قائمشهر عملکرد سایپا در زمینه مطالعات علمی، فعالیت­ های دانش ­بنیان، تحقیق و توسعه و دستاوردهای مرکز تحقیقات این خودروساز را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش  رصد اقتصادی ، کمال علی­پور در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی از مرکز تحقیقات و خط تولید شاهین سایپا، اظهار کرد: با توجه به نگاه مقام معظم رهبری و گله ­مندی ایشان از وضعیت صنعت خودرو، سایپا در حال فراهم ­کردن شرایطی است تا رضایت مردم را تأمین کند که لازمه ­اش علاوه بر اینکه توان تولید نباید کم شود، کیفیت محصولات هم باید افزایش یابد.

او تصریح کرد: در مرکز تحقیقات سایپا اتفاقات خوبی در حال رخ­ دادن است و افراد متخصصی در این مرکز مشغول فعالیت هستند، سایپا در مسیر درست تحقیق و توسعه قرار دارد و ان­شاءا... امسال و سال ­های بعد محصولات خوبی توسط این خودروساز معرفی و وارد بازار خودرو خواهد شد.

علی­پور ادامه داد: به عنوان عضوی از کمیسیون جهش تولید مجلس همه فعالیت ­های سایپا را در قالب گزارشی به اطلاع نمایندگان دیگر خواهیم رساند تا از این خودروساز داخلی حمایت اعتباری و معنوی داشته باشیم و از محصولاتی که با نگاه دانش ­بنیانی مقام معظم رهبری در حال تولید است و سایپا هم در این مسیر قرار دارد و فعالیت ­های دانش­ بنیان این مجموعه هم خوب پیش می ­رود، حمایت شود و اتفاقات خوبی برای کشور و خودروسازی داخلی رقم بخورد.

نماینده مردم جویبار، سوادکوه و قائمشهر درخصوص رقابت در دنیای فعلی عنوان کرد: در دنیایی که سرعت پیشرفت صنعت خودرو بسیار بالاست، باید توان رقابت داشته باشیم و بتوانیم از دانش و قابلیت ­های دیگران هم استفاده کنیم.

او تاکید کرد: از دانش متخصصان و دانشگاهیان خودمان بهره بگیریم که به نظر می ­رسد سایپا از ظرفیت ­های برخی از دانشگاه ­های صنعتی به خوبی بهره می­ گیرد.

علی­پور افزود: سه عامل در صنعت خودرو برای ما بسیار اهمیت دارد، اول اینکه توان تولیدمان را افزایش دهیم دوم اینکه کیفیت تولید را بالا ببریم و سوم اینکه محصولات را با قیمت مناسبی در اختیار مردم قرار دهیم که البته برای تحقق این سه هدف مهم باید هم مجلس و هم دولت حمایت کنند و خودروساز هم با در نظرگرفتن این سه هدف پیش برود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه