اخرین وضعیت خودرو ها در گمرک شهید باهنر + جزئیات

اخرین وضعیت خودرو ها در گمرک شهید باهنر + جزئیات
کدخبر : 4715

رضایی گفت: هزار و ۱۶۷ هزار خودرو در گمرگ شهید باهنر قرار دارد که هزار و یک دستگاه از آن‌ها به هیچ عنوان مرجوع نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مهدی رضایی مدیرکل گمرک شهید باهنر در حاشیه بازدید از گمرک شهید باهنر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هزار و ۱۶۷ دستگاه در گمرک شهید باهنر قرار دارد، گفت: از این تعداد هزار و یک دستگاه تمامی عوارض، حقوق و اظهارنامه‌های سبزشان پرداخت شده، ولی به دلیل آنکه بعد از مصوبه هیئت دولت در تاریخ ۱۶/۴ نتوانسته‌اند ترخیص شوند به همین دلیل در این گمرک قرار دارند.

 

او درباره علت ترخیص نشدن این خودرو‌ها گفت: برای خارج شدن از گمرک باید تمامی خودرو‌ها مجهز به دستگاه «رو رو» باشند تا بتوانند از گمرک خارج شوند. اما به دلیل آنکه این دستگاه‌ها تا ۱۶ تیر نتوانست آماده شود به همین دلیل این هزار و یک دستگاه خودرو در گمرک باقی ماند، اما تمامی این خودرو‌ها پروانه سبز الکترونیکی را هم دریافت کرده‌اند.

 

رضایی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه نداده‌ است که هیچ خودرویی بعد از تاریخ ۱۶/۴ از گمرک خارج شود افزود: به دلیل اینکه این مصوبه مربوط به هیئت دولت است بنابراین گمرگ اجازه خارج شدن هیچ خودرویی را نمی‌دهد.

 

 

مدیرکل گمرک شهید باهنر بیان کرد: هزار و یک دستگاه النترا از ارز دولتی استفاده نکرده‌اند و تمامی آن‌ها مربوط به کرمان خودرو است.

 

رضایی یادآور شد: از هزار و ۱۶۷ دستگاه ۱۰۶ دستگاه مربوط به شرکت‌های خودرویی متفرقه هستند که متأسفانه هیچکدام از آن‌ها اظهارنامه و یا برگ سبز عوارض را هم دریافت نکرده‌اند به همین دلیل دولت به هیچ عنوان اجازه ترخیص آن‌ها را نمی‌دهد.

 

مدیرکل گمرک شهید باهنر با اشاره به اینکه تعدادی از این دستگاه‌ها هم موتورشان بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی‌سی است، گفت: تعداد انگشت‌شماری از این خودرو‌ها موتورشان بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی‌سی است که از سال‌ها قبل باقی مانده و هم اکنون در اختیارسازمان اموال تملیکی است که این خودرو را مرجوع کند و یا آن‌ها را بفروشد.

 

او افزود: صاحبان این خودرو‌های با موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی گا‌ها برای مرجوع کردن خودرو‌ها مراجعه می‌کنند که هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

رضایی اظهار کرد: هزار و یک دستگاه خودرویی که در گمرک شهید باهنر قرار دارد، به هیچ عنوان مرجوع نمی‌شود و وارد کشور می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه