با استناد به آمار رسمی تولید خودرو کشور در سال۹۸

سایپا خودروساز اول کشور شد

سایپا خودروساز اول کشور شد
کدخبر : 8128

وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار نهائی و رسمی تولید انواع خودرو در سال ۹۸ را اعلام کرد که براساس آن تولید خودرو کشور در این سال با افت ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۸۳۱ هزار و ۳۳۴ دستگاه رسید و سایپا در رتبه اول از این نظر قرار گرفته است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش 12 ماه عملکرد صنعت خودرو در سال 98، ایران خودرو 372 هزار و 591 دستگاه خودرو تولید کرده که در همسنجی با سال 97 میزان تولید این مجموعه 12.5 درصد کاهش داشته است. سال 97 میزان تولید ایران خودرو 425 هزار و 825 دستگاه بوده است.

 

از سوی دیگر و در حالی که کاهش تولید خودرو در ایران خودرو، دو رقمی است، گروه خودروسازی سایپا توانسته رقم کاهش تولید خود را در قیاس با سال 97 به حدود یک درصد برساند. سایپا، سال گذشته 414 هزار و 578 دستگاه خودرو تولید کرده که این رقم سال 97 حدود 419 هزار و 845 دستگاه خودرو بوده است.

بررسی جدول تولید انواع خودرو که وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده، نشان می دهد که سایپایی ها در قیاس با خودروسازان دیگر بیشتر به تعهدات خود پایبند بودند و توانستند تعداد بیشتری از تعهدات خود به مشتریان را پاسخ دهند.

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه