هشدار مهم و جدی به متقاضیان فروش خودرو سایپا و ایران خودرو

هشدار مهم و جدی به متقاضیان فروش خودرو سایپا و ایران خودرو
کدخبر : 9869

این روزها بحث فروش فوق‌العاده خودرو و قرعه‌کشی به نوعی یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در بین مردم شده است و همگی درباره شرایط ثبت‌نام صحبت می‌کنند.

قیمت خودرو باعث فعالیت ویژه خودرو سازان در بازار خودرو شد . مدتی است که تصمیمات جدیدی برای بازار خودرو و نحوه فروش توسط خودروسازان گرفته شده است. یکی از مهم‌ترین این تصمیمات بحث قرعه‌کشی خودرو است که نظر همه را به خود جلب کرده است. فروش فوق‌العاده ایران خودرو و سایپا از روز عید فطر استارت خورد و تا روز ۱۴ خرداد ادامه خواهد شد. طی این مدتی که گذشت قوانین و مقرراتی که برای این فروش فوق‌العاده در نظر گرفته شد و هر روز یک سری تغییرات داشت. از جمله مهم‌ترین آن‌ها حذف واریز نیمی از مبلغ خودرو پیش از قرعه‌کشی بود که به دستور سرپرست وزارت صمت صورت گرفت. قبل و بعد از انجام این تغییر انتقادات مختلفی به آن وارد شد چرا که با برداشتن آن این  میزان ثبت‌نامی‌ها بالا رفت.

 

 


خبر فوری : خبر مهم در مورد فروش فوری ایران خودرو / حتما بخوانید


 

در ادامه این گزارش قصد داریم به تمام تغییرات در قوانین و مقررات ثبت‌نام و جزئیات کاملقرعه‌کشی بپردازیم. 

 

زمان انجام قرعه‌کشی ایران خودرو

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو گفت:  ثبت نام‌ فروش محصولات ایران خودرو تا ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد داشت و شنبه قرعه‌کشی انجام می‌شود و حداقل تا ٣ ماه آینده تحویل خواهیم داد. پیش فروش دیگری هم خواهیم داشت مجدد که موعد تحویل آن سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

فرشاد مقیمی در رابطه با روند تولید در این خودروسازی نیز اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های بین‌المللی، در اردیبهشت‌ماه امسال، رکورد تولید در ایران خودرو با تولید ۵۱ هزار دستگاه خودرو شکسته شد. در رابطه با طرح‌های فروش نیز پس از اعلام نتایج اولین دوره فروش‌های فوق‌العاده، پیش فروش ۴۵ هزار دستگاه از محصولات ایران‌خودرو با موعد تحویل یکساله از هفته آینده آغاز خواهد شد.

مدیرعامل این خودروسازی در مورد خودروهای ناقص کف کارخانه اظهار کرد: بعضی از این خودروها یک تا دو قطعه کسری دارند که با ترخیص قطعات از گمرک جمهوری اسلامی ایران،‌ خودروها تکمیل و تحویل مشتریان خواهد شد.

مقیمی همچنین از کاهش تعداد تعهدات معوق خبر داد و گفت: تعداد تعهدات معوق به مشتریان به ۳۰ هزار دستگاه رسیده است که در بازه زمانی یک تا دو ماهه به مردم تحویل خواهد شد.

تغییرات در بند ثبت‌نام

پیرو بخشنامه شماره ۴۳۰۷ مربوط به فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو موارد ذیل به اطلاع متقاضیان و نمایندگی‌ها میرساند:

شرایط اخذ "چک" برای خرید محصولات شرکت ایران خودرو در این طرح حذف گردیده است.

سند خودرو به مدت یک سال در رهن شرکت ایران خودرو باقی مانده و امکان تسویه پیش ازموعد وجود نخواهد داشت.

ثبت نام جهت شرکت در قرعه کشی فروش فوق العاده بدون اخذ وجه تا تاریخ ۹۹/۰۳/۱۴ ادامه خواهد داشت.

امکان انصراف از ثبت نام اولیه جهت شرکت در قرعه کشی فروش فوق العاده تا قبل از زمان برگزاری قرعه کشی مهیا می‌باشد.

در صورت انتخاب متقاضی در قرعه کشی و عدم تکمیل وجه در موعد مقرر محدودیت ۲ ساله از خرید خودرو اشاره شده در بخشنامه ۴۳۰۷ کان لم یکن است.

پس از انجام قرعه کشی و در زمان تکمیل وجه، مبلغ ۱۰ میلیون ریال معادل یک میلیون تومان از مبلغ خودروی ثبت نام شده مشتری کسر و سند خودرو به مدت یک سال در رهن شرکت ایران خودرو خواهد بود و شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز) پس از اتمام دوران ترهین در قبال اخذ باقی مانده وجه فوق الذکر، تحویل مشتری خواهد شد.

گروه خودروسازی سایپا نیز در بخشنامه فروش خود، محرومیت ۲ ساله برندگان قرعه کشی را لحاظ کرده که تاکنون تغییری در این مورد صورت نگرفته است.

زمان انجام قرعه‌کشی سایپا

سید جواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا درباره اجرای طرح فروش فوق‌العاده خودرو، گفت: ثبت‌نام و انتخاب محصولات در این طرح تا ۱۴ خردادماه به صورت ۲۴ساعته ادامه خواهد داشت و پس از آن سایت برای انطباق اطلاعات ارائه شده توسط متقاضیان با سایر نهادها بسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی اطلاعات و بررسی محدودیت‌های اعمال شده برای کاهش واسطه‌گری و ایجاد نظام توزیع عادلانه، در فاصله روز پانزدهم تا هجدهم خردادماه انجام خواهد شد، افزود: متقاضیانی که حائز شرایط باشند و اطلاعات ارائه شده آنها با بانک اطلاعاتی سایر دستگاه‌های حاکمیتی همخوانی داشته باشد در قرعه‌کشی روز ۱۸ خردادماه حضور خواهند داشت.

مدیرعامل گروه سایپا اظهارکرد: قرعه‌کشی برای تخصیص ۱۰ هزار دستگاه از ۷ مدل خودرو گروه خودروسازی سایپا با حضور نمایندگانِ وزارت صنعت، معدن و تجارت، دادستانی کل کشور و دادستانی تهران، سازمان بازرسی کل کشور، مرکز ملی رقابت و سایر نهادهای نظارتی و نیز با پوشش تصویری رسانه ملی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل گروه سایپا خاطرنشان کرد: اسامی منتخبین این طرح فروش پس از پایان قرعه‌کشی و تایید نهادهای نظارتی به صورت عمومی منتشر خواهد شد و متقاضیان محترم ۴۸ ساعت فرصت دارند تا نسبت به واریز وجه خودروهای انتخابی خود اقدام کنند.

سلیمانی از آغاز عرضه ۳۰ هزار محصول دیگر سایپا در قالب طرح پیش‌فروش خبر داد و افزود: پس از انجام قرعه کشی طرح فروش فوق‌العاده، عرضه ۳۰ هزار دستگاه دیگر را در قالب طرح پیش‌فروش آغاز خواهیم کرد.

وی گفت: اطلاعات تکمیلی پیش فروش خودرو روز شنبه ۱۷ خردادماه اعلام می‌شود.

جزئیات دیگر از زبان مدرس خیابانی

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره شرایط جدید ثبت نام در طرح‌های فروش فوری خودروسازان، گفت: افرادی که دارای پلاک فعال هستند، همچنان نمی‌توانند در طرح‌های فروش فوری ثبت نام کنند در واقع در این طرح دو محدودیت در نظر گرفته شده است؛ نخست آنکه متقاضیان طی سه سال اخیر از هیچ یک از خودروسازان خودرو تحویل نگرفته باشند، دوم آنکه درحال‌حاضر پلاک فعال نداشته باشند.

وی درباره راهکار وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند، افزود: این افراد می‌توانند در طرح‌های پیش فروش خودرو ثبت نام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه