آیا باید منتظر موج ششم کرونا باشیم؟

کدخبر : 23297

اگرچه به واسطه انجام واکسیناسیون گسترده خوشبختانه تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا روند کاهشی در طی ماه اخیر به خود گرفته است اما آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در هفته گذشته نشان از تعداد رو به رشد بیماران جدید و افزایش مراجعات به مراکز درمانی دارد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که با ورود به روزهای سرد سال و مستعد شدن بدن برای ابتلا به کرونا، شتاب در بازگشایی مدارس و یا انجام هر گونه اقدامات سهل انگارانه زمینه را برای گسترش غافلگیر کننده و انفجاری بیماری کووید مهیا خواهد کرد. چنانچه طبق آمار رسمی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر 50 درصد افت کرده است و این بدین معناست که بسیاری از ایرانی‌ها هم اکنون ماسک نمی‌زنند، فاصله گذاری اجتماعی را را رعایت نمی‌کنند، با خیال راحت در مراسم‌های عروسی و عزا شرکت می‌کنند و البته در کنار همه این موارد سفرها به شمال و جنوب کشور نیز به راه است که همه نشان از کمتر شدن فاصله ما با موج ششم کرونا است. با نگاهی به نقشه کرونایی کشور متوجه می‌شویم که شهرهای قرمز به صورت چراغ خاموش از استان های غربی به سمت مرکز کشور در حرکت هستند و این هشداری جدی برای مسئولیت پذیر بودن در قبال موج ششم است. طبق آمار وزارت بهداشت طی چند روز اخیر تعداد مراجعین سرپایی به مراکز درمانی تهران به مرز یازده هزار نفر رسیده است و اگر این تعداد به 15 هزار نفر برسد بدین معناست که کلان شهر تهران بایستی خود را برای مواجه با خیز مجدد کرونا و روند صعودی آمار بستری و مرگ و میر آماده کند. افزایش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در ایران رو به افزایش بوده و ظاهرا موج ششم کرونا در حال شکل‌گیری است.  البته آمار‌ها نشان می‌دهند که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران کاهش یافته، اما تعداد شهرهای قرمز و  بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها با شیب ملایمی رو به افزایش است. 

 

موج ششم کرونا

چگونه می توان مانع از شکل‌گیری موج ششم کرونا شد؟

جای بسی خوشحالیست که تا امروز بسیاری از هموطنان هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند و خطر مرگ و میر ناشی از کرونا تا حدی کاهش یافته است اما نکته نگران کننده ورود برخی افراد به موج بی خیالی است که با رفتارهای سهل انگارانه سبب به خطر انداختن جان خود و اطرافیان می‌شوند. اگرچه دریافت واکسن خطر مرگ ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد اما هستند افرادی که با دریافت هر دو دوز واکسن اکنون بر تخت بیمارستان بستری بوده و حال و روز خوبی ندارند. بنابراین علاوه بر واکسن زدن، با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و نیز مراجعه به پزشک در صورت بروز هر گونه علائم مشکوک به کرونا در حفظ سلامتی خانواده و اطرافیان کوشا باشید.

 

تاثیر واکسن کرونا

دلیل شکل گرفتن موج جدید چیست؟

شکل‌گیری موج ششم کرونا با توجه به دلایل زیر پیش‌بینی می‌شود:

  • امتناع ۱۵ تا ۲۰ درصد مردم برای تزریق واکسن کرونا
  • برگزاری تجمعات و مراسم
  • افزایش سفرهای زیارتی و تفریحی
  • لغو ممنوعیت فعالیت برای اصنافی که غیر ضروری به نظر می‌رسند.
  • لغو دوری‌کاری مشاغل
  • بازگشایی‌ها بدون برنامه مدارس و مشاغل
  • افزایش ترددهای عمومی

در حال ویروس آنفلوآنزای نوع A نیز در ایران در حال گردش است و این نگرانی وجود دارد که موج ششم کرونا با پیک آنفلوآنزای A همزمان شود. 

چرا تشخیص زودهنگام کرونا در فصل پاییز و زمستان حائز اهمیت است؟

با وارد شدن به روزهای سرد سال افراد بیشتر در معرض ابتلا به ویروس های تنفسی از جمله کرونا، آنفولانزا و رینو ویروس‌ها قرار می‌گیرند. این ویروس‌ها در چنین روزهایی از حالت تهاجمی‌تری در آلوده کردن مجاری تنفسی برخوردارند و به دلیل اینکه معمولا با علائم مشابهی نیز بروز می‌کنند بسیاری از افراد ممکن است بیماری خود را با توجه به سرد بودن هوا به آنفولانزا و سرماخوردگی نسبت دهند. اما نکته مهم و جدی که نیاز به یادآوری دارد این است که در کووید-19 بایستی در همان مراحل اولیه بیماری با انجام تست کرونا و تشخیص زودهنگام بیماری، از پیشروی عفونت در ریه‌ها جلوگیری شود. هر گونه به تاخیر انداختن تشخیص و درمان کروناویروس می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی را به دنبال دشته باشد. بنابراین با مشاهده هر گونه علائم سرماخوردگی توصیه متخصصان بر این است که با انجام تست کرونا و مراجعه به پزشک از خطراتی که ممکن است گریبانگیر شما شود پیشگیری نمائید.

 

شرایط کرونا در کشور

مزایای تست کرونا در منزل برای تشخیص زودهنگام کووید-19 چیست؟

شاید تا کنون تصور شما بر این بوده است که در صورت بروز علائم کرونا و یا نیاز به انجام تست PCR حتما بایستی به آزمایشگاه‌های تشخیص طبی مراجعه کرده و با وجود دغدغه‌های روزمره و مشغله‌های کاری این هم بر لیست اضافه شده تا تقریبا یک روز کاری مفید خود را بدین صورت از دست بدهید. طبیعی است که در چنین روزهایی مراجعه به مراکز درمانی و انتظار کشیدن در صف پذیرش و نمونه گیری آزار دهنده باشد. اما خبر خوب این است که با میسر شدن فرایند تست کرونا در منزل در شهر تهران، شهروندان نیازی به بیرون رفتن از منزل جهت مراجعه به مراکز درمانی ندارند. تست کرونا در منزل راهی بسیار آسان و قابل اطمینان است و در هر ساعتی که تمایل دارید و با امور روزانه شما تداخلی ایجاد نکند زمان تست تعیین می‌شود. پس از تعیین وقت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیروی متخصص به منزل شما اعزام شده تا آزمایش کرونا انجام شود. تمامی مراحل آزمایش از نمونه گیری تا ارائه جواب آزمایش، توسط مرکز آزمایشگاه تست کرونا در منزل مدیریت خواهد شد و دغدغه فکری و اتلاف وقتی که برای هر آزمایش ممکن است پدید ‌آید در این روش کاملا برطرف می‌شود.

 

شرایط کرونا در کشور

جواب تست کرونا در منزل در چند روز آماده می‌شود؟

شاید برایتان جالب باشد که در روش تست کرونا در منزل تمام پروسه ثبت درخواست آزمایش و دریافت جواب تست کرونا در کمتر از 12 ساعت قابل انجام است. چنین سرعت عملی در انجام آزمایش بدون نیاز به خروج از منزل و یا گرفتن مرخصی‌های روزانه و ساعتی از محل کار، یک معیار مهم و شاخص کلیدی برای مراکز آزمایشگاهی آنلاین به شمار می‌آید تا بتوانند رضایت حداکثری مخاطبان خود را کسب نمایند. طبق آمار، تمایل روز افزون مردم برای دریافت چنین خدماتی نشان از تاثیر مثبت خدمات آنلاین آزمایشگاهی در بهبود زندگی مردم و گامی موثر در ایجاد زندگی آسان‌تر و بی دغدغه برای عموم مردم دارد. برای درک بهتر موضوع اگر همین روند را با مراجعه حضوری به مراکز درمانی مقایسه کنیم تفاوت ها کاملا مشهود خواهد بود. با توجه به اینکه در روزهای سرد سال قرار داریم تعداد مراجعات بیماران و ازدحام افراد در مراکز درمانی قابل توجهی است. گسترش انواع بیماری‌های ریوی و تنفسی در چنین شرایطی، هر فردی را در معرض انواع عفونت‌های ویروسی و باکتریایی قرار می‌دهد از اینرو اتلاف وقت در ازدحام جمعیت تنها دغدغه فکری نخواهد بود.

شرایط کرونا در کشور

کدام مراکز در تهران از نظر دقت و سرعت عمل برای تست کرونا در منزل توصیه می‌شود؟

مراکز مراقبتی  که دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان بوده و با آزمایشگاه‌های معتبر در ارتباط هستند قادرند خدمات تست کرونا در محل را ارائه دهند. با یک سرچ ساده در گوگل می‌توانید این مراکز را پیدا کنید. از جمله این مراکز می‌توان به مرکز خدمات آنلاین هومکا اشاره کرد که توانسته است در مدت نه چندان طولانی از زمان تاسیس خود مورد توجه شهروندان تهرانی قرار بگیرد و افتخار جلب رضایت حداکثری مخاطبان را بدست آورد. هومکا قادر است انواع خدمات بهداشتی و درمانی در منزل از جمله تست کرونا در منزل را برای عموم مردم در تهران و حومه فراهم نماید. سرعت عمل، کادر متخصص و قیمت‌های مقرون به صرفه از مولفه‌های اصلی مرکز هومکا برای جلب رضایت مخاطبان خود است. برای درخواست آزمایش و تست کرونا کافیست که به وبسایت هومکا به آدرس www.homeca.ir مراجعه نموده و یا با شماره 02191025595  تماس بگیرید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه