رپرتاژ اگهی /

مغز گردو به صرفه‌تر از گردو با پوست از است!

	مغز گردو به صرفه‌تر از گردو با پوست از است!
کدخبر : 16449

وضعیت فعلی بازار گردو چگونه است؟ همه‌گیری ویروس کرونا چه تاثیری بر این بازار داشته؟ الان زمان مناسبی برای خرید این محصول پرطرفدار است؟ این‌ها بخشی از سوالاتی است که این‌ روزها ذهن خریداران گردو را به خود مشغول ساخته است. برای پیدا کردن پاسخ این سوالات به سراغ آقای مهدیان مدیر فروشگاه اینترنتی پوست کاغذی رفته‌ایم. آقای مهدیان که چندسالی است مشغول به فروختن گردوی تویسرکان به صورت اینترنتی است، از اوضاع بازار کاملا با خبر بوده و اطلاعات دست اول و به‌روزی را در اختیارمان قرار داده است.

امسال میزان برداشت گردو خوب بوده         

خوشبختانه امسال میزان برداشت گردو در اکثر نقاط کشور خوب بوده است. به جز خراسان و اصفهان، تقریبا در سایر نقاط کشورمان سرمازدگی به محصولات آسیبی وارد نکرده و برداشت محصول نسبت به پارسال بسیار بیشتر بوده. امسال حدود ۲ تا ۲.۵ برابر پارسال محصول برداشت شده و خوشبختانه گردوی زیادی در بازار موجود است وضعیت گردوی تویسرکان نیز همینطور بوده. اما کیفیت محصولات امسال کمی پایین از پارسال است که علت این امر گرمای تابستان امسال است. هنگامی که گرمای تابستان طولانی‌تر از معمول شود، دو اتفاق می‌افتد اول آنکه میزان گردوهای چروک و مکیده در بار زیاد می‌شود و دوم، نسبت بار خورشتی ( سیاه‌‌رنگ) بیشتر می‌شود.

قیمت گردو در ابتدا کمی بالاتر از مقدار معقول بود

قیمت گردو امسال نسبت به سال گذشته حدود ۸۰  تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته. بخشی از این افزایش قیمت طبیعی است چون هزینه‌های برداشت محصول، بسته‌بندی و ... با توجه به نرخ تورم افزایش یافته است اما بخشی از این افزایش قیمت واقعی نبوده و ناشی از عطش بازار نسبت به گردوی ایرانی است.

قضیه این است که در از اردیبهشت سال ۹۹ گردوی ایرانی در بازار نایاب شده بود و گردوی خارجی با قیمت بالایی به فروش می‌رسید از اردیبهشت تا شهریور تقریبا گردوی ایرانی در بازار یافت نمی‌شد تا حدی که گردوهای مانده خارجی نیز به قیمت‌های بالا به فروش می‌رسیدند به همین دلیل با عرضه گردوی ایرانی در پاییز، ناگهان بازار به سمت این گردو هجوم آورد و باعث افزایش قیمت آن شد.

الان با توجه به گذشتن از پیک خریدها، قیمت‌ها متعادل شده و زمان مناسبی برای خرید گردو تازه است.

مغز گردو تویسرکان 

مغر گردو بخرید! به صرفه تر است

 طبیعی است که مغز گردو از گردو با پوست گران‌تر باشد زیرا از هر یک کیلوگرم گردو با پوست حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ گرم مغز به دست می‌آید. علاوه بر آن، هزینه جداکردن پوست هم به هزینه‌های آماده‌سازی مغز گردو اضافه می‌شود. به همین علت عموما خرید گردو با پوست و مغز کردن آن به صرفه‌تر است . اما امسال اتفاق جالبی افتاد؛ با توجه به شیوع کرونا، عموما خریداران ترجیح می‌دهند گردو را با پوست بخرند تا مغز گردو. به همین علت تقاضا برای خرید گردو با پوست بیشتر از مغز است و قیمت مغز گردو از چیزی که باید باشد پایین آمده است.

بنابراین  خرید مغز گردو به‌صرفه‌تر از خرید گردو با پوست است! در مورد کرونا هم کافی است مغز گردو را دو تا سه روز در اتاقی خشک وخنک نگهداری کنید تا ویروس پس از دو تا سه روز خود به خود از بین برود یا می‌توانید مغز‌ها را به مدت یک تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید. البته طبق آخرین تحقیقات شانس انتقال ویروس از طریق مواد خوراکی پایین گزارش شده است.

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد قیمت و خرید گردوی تویسرکان بر روی لینک مقابل کلیک کنید: دریافت مشاوره قیمت و خرید گردوی تویسرکان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید