دریچه‌های منهول نانو رادیس؛ استفاده از تکنولوژی برای حل مشکلات شهری کشور

دریچه‌های منهول نانو رادیس؛ استفاده از تکنولوژی برای حل مشکلات شهری کشور
کدخبر : 16813

 

منهول یا آدم‌رو، مسیرهای زیرزمینی است که برای اتصال چند شبکه و خط لوله تأسیسات از جمله خطوط آب و فاضلاب، گاز و خطوط مخابراتی استفاده می‌شود. این محفظه‌ها امکان دسترسی کارکنان و تکنسین‌ها را به داخل کانال‌های زیرزمینی فراهم می‌کند تا در صورت نیاز، مشکلات احتمالی تأسیسات زیرزمینی حل شود. روی منهول‌های فاضلاب دریچه‌هایی وجود دارد که از سقوط شهروندان به داخل منهول‌ها جلوگیری می‌کند، به این دریچه‌ها که کاربرد بسیاری هم دارند، دریچه منهول فاضلاب می‌گویند. قیمت دریچه فاضلاب بسته به جنس و ابعاد آن متفاوت است. در این مقاله مروری کوتاه بر انواع دریچه منهول داریم.

 

انواع دریچه های فاضلاب

 دریچه منهول فاضلاب در انواع مختلفی از جمله: بتنی، چدنی، پلی اتین، کوپلیمر، کامپوزیت، نانوکامپوزیت و... تولید می‌شود. تمامی دریچه‌های نامبرده شده مزایای و معایبی دارند. مهم‌ترین نکته در انتخاب دریچه منهول فاضلاب علاوه بر سبکی و ضد سرقت بودن آن، مقاومت در برابر رطوبت و ترکیبات شیمیایی است. در ادامه با بررسی رایج‌ترین دریچه‌ها، دربارهٔ مناسب‌ترین دریچه منهول فاضلاب صحبت خواهیم کرد.

 

دریچه منهول فاضلاب بتنی

این نوع دریچه‌ها از قدیمی‌ترین درب‌های منهول فاضلاب هستند که مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد. دریچه های بتنی یک انتخاب مناسب به‌عنوان دریچه‌های ضد سرقت بوده با این حال سنگینی بیش از حد آن برای تکنسین‌ها بسیار دردسرساز است.

 

دریچه منهول چدنی

این دریچه برخلاف دریچه بتنی بسیار سبک است با این حال به هیچ عنوان انتخاب خوبی برای منهول های فاضلاب نیست. این دریچه قابل بازیافت است و میزان سرقت آن بالاست به علاوه مقاومت پایینی در برابر رطوبت، پوسیدگی و مواد شیمیایی دارد.

 

دریچه کوپلیمری

کوپلیمر یکی از انواع پلاستیک است که مقاومت بسیاری بالایی دارد، دریچه منهول فاضلاب کوپلیمری وزن بسیار پایینی دارد که جابه‌جایی را برای کارگران آسان می‌کند. با این حال پیشنهاد ما به شما این است که از این نوع دریچه در مسیر عبور وسایل نقلیه موتوری استفاده کنید. سبکی بیش از حد این دریچه باعث بلند شدن آن از روی منهول، در زمان عبور اتومبیل شده است.

 

دریچه منهول فاضلاب کامپوزیتی

دریچه‌های کامپوزیتی سبک و ضد سرقت هستند و عمدتاً ظاهر زیبایی دارند. مهم‌ترین مشکل دریچه‌های کامپوزیتی، مقاومت پایین آن‌ها در برابر گرما و حرارت است. در ساخت دریچه‌های کامپوزیتی از انواع پلیمرها، رزین و چند نوع چسب استفاده می‌شود؛ مواد تشکیل دهنده این نوع دریچه‌ها در برابر گرما و اختلاف دما بسیار پایین است. این دریچه‌ها انتخاب نسبتاً خوبی برای منهول های فاضلاب هستند.

 

دریچه های نانو کامپوزیت

 

دریچه‌ های نانوکامپوزیت

دریچه‎‌های نانوکامپوزیت جدیدترین و بی‌نقض‌ترین دریچه‌ موجود در بازار است. دریچه‌های نانو کامپوزیت مقاومت بالایی در برابر اشعهUV، حرارت و اشتعال، ضربه و... دارند.

دریچه‌های نانو کامپوزیت ظاهری شبیه به دریچه‌های بتنی دارند با این حال مواد مورد استفاده در آن شن و ماسه نیست. نکته دیگری که دریچه‌های نانو کامپوزیت را متفاوت کرده است سبکی و ضخامت کم آن است که باعث جابه‌جایی ساده آن برای کارگران تکنسین، در زمان تعمیرات یا آبگیری معابر، شده است.

 

استفاده از دریچه‌های نانوکامپوزیت رادیس امکان سرقت دریچه را کاهش می‌دهد، مواد مورد استفاده در این دریچه، بازیافتی نبوده، به علاوه در صورت دزدیده شدن، به دلیل خاصیت چکش‌خواری بالا، شکسته نمی‌شوند.

 

دریچه‌های نانو رادیس مقاومتی حدود 150 مگاپاسکال دارد، این در حالی است که دریچه‌های بتنی که ادعای مقاومت بالا دارند تنها مقاومتی حدود 25 تا 30 مگاپاسکال دارند.

 

دریچه‌های نانو رادیس در مقاومت‌های مختلف و باتوجه‌به استانداردهای جهانی برای نصب در پیاده‌رو، خیابان، جاده‌ها و حتی فرودگاه‌ها تولید شده است.

 

این محصول بهترین انتخاب به‌عنوان دریچه منهول فاضلاب است. مقاومت این نوع دریچه در برابر مواد اسیدی، ترکیبات آلی، سولفات خاک از سنگ هم بالاتر است. الیاف‌های فلزی که در ساخت دریچه نانوکامپوزیت به کار رفته است، برخلاف دریچه‌های کامپوزیتی، خاصیت ردیابی با استفاده از دستگاه فلزیاب را دارند. نتایج آزمایشگاهی این نوع دریچه نشان داده است که عمر مفید این دریچه حداقل 65 سال است و 18 ماه گارانتی برای خریداران دارد.

 

سخن پایانی

استفاده از دریچه‎‌های مشکل‌ساز منهول‌ و چاه‌ها نه تنها برای سلامتی افراد خطرساز است، بلکه تنها باعث هدر رفتن‌ هزینه‌های بالا خواهد شد. شرکت رادیس بزرگترین شرکت تولیدکننده دریچه‎‌های نانوکامپوزیت در ایران است. برای کسب اطلاعات دقیق درباره انواع دریچه منهول  به سایت رادیس مراجعه کنید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید