رپرتاژ اگهی//

نحوه پاک کردن رنگ لاتکس از روی فرش و موکت

نحوه پاک کردن رنگ لاتکس از روی فرش و موکت
کدخبر : 21791

رنگ لاتکس یکی از رنگ های بر پایه آب است که اغلب برای نقاشی خانه ها یا دیگر سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ های لاتکس نسبت به دیگر انواع رنگ ها، مزایای زیادی دارند که به همین دلیل یکی از انتخاب های خوب برای رنگ کردن خانه شماست.

 

رنگ لاتکس یکی از رنگ های بر پایه آب است که اغلب برای نقاشی خانه ها یا دیگر سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ های لاتکس نسبت به دیگر انواع رنگ ها، مزایای زیادی دارند که به همین دلیل یکی از انتخاب های خوب برای رنگ کردن خانه شماست.

در این میان، ریختن رنگ بر روی فرش و موکت در هنگام رنگ آمیزی خانه، یکی از مشکلات رایج اغلب افراد و خانواده ها است.

اگر با این مشکل مواجه شده اید، نگران نباشید. در این مقاله سعی کرده ایم تا روش پاک کردن رنگ لاتکس از روی فرش و موکت را به شما آموزش دهیم.

مواد و وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن رنگ لاتکس از فرش و موکت

برای پاک کردن این لکه شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک یا چند دستمال کاغذی
  • یک حوله تمیز
  • مایع ظرفشویی
  • آب
  • جاروبرقی

مراحل پاک کردن لکه

لکه را تمیز کنید

به طور کلی رنگ های لاتکس راحت ترین روش پاکسازی از روی فرش یا سایر سطوح را دارند، زیرا کمتر از دیگر رنگ ها، روغنی و مقاوم هستند. با این حال، برای پاک کردن این نوع رنگ ها از فرش نیز، اقدامات فوری کلید دریافت بهترین نتایج است.

به محض ریختن رنگ روی فرش، یک حوله تمیز یا دستمال کاغذی را بردارید و تلاش کنید تا رنگ اضافی را از روی فر بردارید. دقت کنید از پارچه ای استفاده کنید که دیگر نیازی به آن ندارید. سعی کنید دستمال را به گونه ای روی رنگ قرار دهید که بیشترین مقدار آن را جذب کند. پس از هر بار جذب رنگ توسط پارچه، از قسمت تمیز آن استفاده کنید.

از مالیدن محل لکه فرش خودداری کنید. سعی کنید با حرکات آرام و ضربه ای، لکه را پاک کنید. مالیدن فرش و لکه باعث می شود تا رنگ بیشتر در عمق الیاف فرش نفوذ کند و تمیز کردن آن را سخت تر می کند. در صورت نیاز به از معتبرترین قالیشویی در منطقه خودتان یعنی قالیشویی تجریش استفاده نمایید.

از مایع ظرفشویی کمک بگیرید

پس از برداشتن مقدار اضافی رنگ لاتکس از روی فرش، می توانید به کمک یک شوینده فاقد سفید کننده همچون مایع ظرفشویی استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با 1 فنجان آب ولرم در یک ظرف یا یک بطری اسپری مخلوط کنید. سپس یک پارچه سفید و تمیز بردارید و به محلول تهیه شده آغشته کنید و لکه گیری فرش را انجام دهید. اگر محلول را درون بطری اسپری ریخته اید، آن را بر روی فرش اسپری کنید و سپس به کمک یک دستمال تمیز، محل را تمیز کنید.

لکه گیری را از خارج لکه شروع کنید و به سمت وسط حرکت کنید. این کار را با ملایمت انجام دهید تا از ریختن رنگ بر روی دیگر قسمت های فرش جلوگیری کنید.

در صورت نیاز، محلول بیشتری را به محل لکه فرش اضافه کنید و تمیز کردن را تا جایی که دیگر لکه ای مشاهده نشود، ادامه دهید. اگر چند قسمت رنگ خشک شده بر روی فرش وجود دارد نیز کمی از محلول شوینده خود بر روی آن ها قرار داده و اجازه دهید حدود 5 دقیقه لکه خیس بخورد. سپس فرآیند تمیز کردن را همچون قبل انجام دهید.

مایع ظرفشویی اغلب بهترین روش برای از بین بردن لکه رنگ لاتکس از روی فرش و موکت است. اما در صورتی که پس از استفاده از مایع ظرفشویی، لکه همچنان وجود دارد، بهتر است از خدمات یک قالیشویی حرفه ای نظیر قالیشویی در کامرانیه استفاده کنید.

آبکشی کنید

پس از اتمام فرآیند تمیز کردن لکه با مایع ظرفشویی، مهم است که کف و مایع ظرفشویی را از فرش خارج کنید تا از جذب گرد و خاک و باکتری ها در فرش جلوگیری نمایید. برای این کار، یک ظرف را از آب پر کنید. یک دستمال یا اسفنج تمیز بردارید و آن را مرطوب کنید. دستمال نم دار را بر روی محل لکه بکشید تا تمام مواد آن خارج شود.

خشک کنید

پس از اتمام فرآیند تمیز کردن فرش یا موکت از لکه رنگ لاتکس، مهم است که مایعات را کاملا از فرش خارج کنید. این یک گام مهم برای جلوگیری از کپک زدن فرش است. برای این کار، یک دستمال یا حوله تمیز بردارید و تلاش کنید تا مایعات را به طور کامل از فرش خارج کنید.

پس از خروج مایعات تا حد ممکن، می توانید یک دستمال بر روی محل قرار داده و یک شی سنگین بر روی آن بگذارید. 24 ساعت بر روی محل راه نروید تا فرش کاملا خشک شود.

جاروبرقی بکشید

در نهایت می توانید با جاروبرقی کشیدن، الیاف فرش و موکت خود را به حالت اولیه بازگردانید.

در صورت لزوم کل مراحل را تکرار کنید. همچنین در صورتی که با وجود تکرار مراحل فوق، لکه همچنان سرسخت و پابرجاست، بهتر است از خدمات قالیشویی زرگنده استفاده کنید.

پاک کردن رنگ در قالیشویی

فرآیند لکه بری یکی از خدمات متنوع قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده زرگنده است. در قالیشویی ها، این کار به کمک دستگاه های مکانیزه و تمام اتوماتیک و همچنین استفاده از مواد شوینده مرغوب انجام می شود. قالیشویی محدوده بلوار فردوس می تواند انواع لکه های فرش های شما را در کمترین زمان ممکن پاکسازی نماید. بهره مندی از تکنسین های حرفه ای و آموزش دیده در قالیشویی محدوده یخچال به ما امکان می دهد تا با سرعت و کیفیت بالا، خدمات متنوع خود را در اختیار مشتریان قرار دهیم.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید به عنوان قالیشویی نمونه به نشانی اینترنتی( ( Tohidcarpet.ir سال مفتخر است که با دارا بودن شعب مختلف در سرتاسر تهران و کرج، می تواند خدمات متنوع قالیشویی و موکت شویی را به شما عزیزان ارائه نماید. ما می توانیم خدمات موکت شویی در محل را نیز از نزدیک ترین شعبه به شما ارائه نماییم. دارا بودن شعب مختلف، باعث شده تا بتوانیم جهت رفاه حال شما، خدمات با کیفیت خود را در اسرع وقت ارائه نمایی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید