سفارت آمریکا در بغداد کجاست+ عکس های سفارت

سفارت آمریکا در بغداد کجاست+ عکس های سفارت
کدخبر : 2155

صدها نفر از مردم خشمگین عراق که به حمله نیروهای آمریکایی به پایگاه‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه معترض هستند، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع و به آن حمله کردند.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از  خبرگزاری آنا از المیادین، پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای حشدالشعبی در بغداد که با حضور فرماندهان بسیج مردمی، برخی فرماندهان نظامی و نمایندگان دولت عراق برگزار شد، مردم خشمگین که به حمله نیروهای آمریکایی به پایگاه‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه معترض هستند، راهی منطقه سبز بغداد شدند. 

معترضان عراقی به تدریج خود را به نزدیکی سفارت آمریکا و مراکز دولتی عراق در منطقه سبز بغداد رساندند و در حالی که پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را زیر پای خود لگدمال می‌کردند، با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی اعتراض خود را به اقدام اخیر نیروهای تروریست آمریکایی در حمله به پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله نشان دادند.

تظاهرات مردم عراق مقابل سفارت آمریکا در بغداد

منابع خبری از افزایش تدریجی تعداد معترضان در مقابل سفارت آمریکا و سر دادن شعارهایی در حمایت از حشدالشعبی و محکومیت تعرض آمریکا به پایگاه‌های مقاومت خبر دادند. آنها همچنین در مقابل سفارت آمریکا در بغداد چادر زدند.

درهای سفارت آمریکا به روی معترضان بسته شده است و معترضان عراقی همچنان به سر دادن شعار علیه دولت آمریکا ادامه می‌دهند.

 

 

شیخ «یوسف الناصری»، از رهبران مقاومت عراق در تجمع هزاران نفر از مردم عراق در مقابل سفارت آمریکا گفت: خون شهیدان حشدالشعبی سرآغازی بر پیروزی سیاسی (بر آمریکا)ست. برای برقراری صلح در عراق و حفظ امنیت منطقه چاره‌ای جز پاک‌سازی خاک کشور از حضور نیروهای آمریکایی وجود ندارد.

شیخ «عادل الکرعاوی»، یکی دیگر از رهبران مقاومت عراق تصریح کرد: نیروهای آمریکایی و سفارت آمریکا محور شر هستند. کل گروه‌های مقاومت اسلامی در بیانیه‌های خود بر لزوم نشان دادن پاسخ مناسب به این تجاوز آمریکایی‌ها تأکید کرده‌اند.

تحولات لحظه به لحظه تجمع معترضان عراقی مقابل سفارت آمریکا در بغداد در روز سه شنبه 10 دی ماه:

۱۵:۴۹ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که از محاصره سفارت آمریکا در بغداد به خشم آمده است، در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد: ایران پیمانکار آمریکایی در عراق را کشت و چندین نفر را مجروح کرد. ما به‌شدت پاسخ دادیم و همیشه خواهیم داد. اکنون ایران یک حمله به سفارت واشنگتن در بغداد را هماهنگ کرده است. آنها کاملاً مسئول آن هستند.

وی افزود: ما انتظار داریم عراق از نیروی نظامی خود برای محافظت از سفارتمان در بغداد استفاده کند.

۱۵:۴۷ ابو ولاء الولائی، فرمانده گردان‌های حزب‌الله: حشدالشعبی به‌زودی همه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق را محاصره خواهد کرد.

۱۵:۰۳ عادل عبدالمهدی از همه معترضان خواسته است تا فوری اطراف سفارت آمریکا را ترک کنند. وی گفت: هرگونه تعدی و اقدام علیه سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد و قانون متخلفان را به شدیدترین شکل مجازات می‌کند. ما به‌طور قاطع و در عالی‌ترین سطوح حملات هوایی آمریکا را به بخش‌های نظامی خود محکوم کرده‌ایم.

وی افزود: دولت سلسله اقدامات و تدابیری را در این زمینه اتخاذ کرده است؛ به گونه‌ای که تضمین کننده حاکمیت عراق و امنیت شهروندان آن باشد. مراسم باشکوه تشییع شهدا بخشی از اعلام وفاداری به خون پاک و ارزشمند آنها به حساب می‌آید؛ اما این اقدام باید به دور از ساختمان‌های سفارتخانه باشد؛ زیرا مسئولیت حمایت از این مراکز دیپلماتیک برعهده دولت عراق است. 

۱۵:۰۰ تظاهرکنندگان پرچم عراق و پرچم‌های گروه‌های وابسته به حشدالشعبی را بر فراز دیوار سفارت آمریکا به اهتزاز درآورده‌اند.

۱۴:۵۸ مارکو روبیو؛ سناتور آمریکایی اعتراض مردم عراق به حمله اخیر واشنگتن به نیروهای حشدالشعبی در مقابل سفارت آمریکا در بغداد را به ایران نسبت داد و در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد: ایران مسئول سازماندهی حمله به سفارت آمریکا در عراق است و باید برای این کار و امنیت تمامی آمریکایی‌هایی که در آنجا خدمت می‌کنند، پاسخگو باشد.

۱۴:۵۴ وزیران دفاع و کشور عراق برای بررسی اوضاع وارد ساختمان سفارت آمریکا در بغداد شده‌اند.

 

 

یاسین الیاسری، وزیر کشور عراق در میان معترضان حاضر در مقابل سفارت آمریکا در بغداد

۱۴:۵۱ برخی نیروهای نظامی وارد محوطه سفارت آمریکا شده‌اند. منابع خبری اعلام کردند که هویت آنها مشخص نیست و در حال پرتاب گاز اشک‌اور به سوی تظاهرکنندگان هستند.

۱۴:۵۰ مردم لبنان در حمایت از تظاهرات ضد آمریکایی مردم عراق به خیابان‌ها ریختند.

۱۴:۴۷ تظاهرکنندگان در حال سر دادن  شعار «مرگ بر آمریکا» هستند و پرچم «لبیک یا حسین»‌ را بر فراز سفارت آمریکا به اهتزاز درآورده‌اند.

 

 

۱۴:۳۱ عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق به احترام خون شهدای حشدالشعبی در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

۱۴:۱۰ نیروهای امنیتی عراق در تلاش برای رسیدن به سفارت آمریکا هستند، ولی جمعیت خشمگین معترضان عراقی مانع از این کار شده‌اند. آنها شعار می‌دهند که از خون شهدای حشدالشعبی نخواهند گذشت. برخی تظاهرکنندگان توانستند شیشه‌های ضدگلوله سفارت را بشکنند.

۱۳:۵۲ معترضان خشمگین  به سفارت آمریکا حمله کردند و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.

۱۳:۴۰ معترضان عراقی بر شدت شعارهای ضد آمریکایی افزوده‌اند و خواستار اخراج سفیر آمریکا از بغداد هستند.

 

 

 

 

۱۳:۳۵ گفته می‌شود سفارت آمریکا از دولت عراق درخواست کرد تا از این مکان دیپلماتیک حراست کند، ولی بغداد از این موضوع سر باز زده است. در این میان برخی معترضان در حال چسباندن پوستر و پرچم‌های گردان‌های حزب‌الله بر روی دیوار سفارت آمریکا هستند.

 

 

 

 

۱۳:۳۰ زبانه‌های آتش و دود متراکمی از داخل سفارت آمریکا مشاهده می‌شود. به‌دنبال تیراندازی نگهبانان سفارت آمریکا به تشییع‌کنندگان شهدای بسیج مردمی و همچنین شلیک گاز اشک‌آور و بمب دودزا، دست‌کم ۱۰ نفر زخمی شدند. معترضان در حال انتقال مجروحان به نقاط امن هستند.

۱۳:۲۸ تظاهرکنندگان یکی از کیوسک‌های بیرون از سفارت آمریکا را به آتش کشیدند. همچنین گفته می‌شود دوربین‌های مداربسته سفارتخانه تخریب شده است.

 

 

 

 

۱۳:۲۶ معترضان دومین کیوسک نگهبانی سفارت آمریکا را در بغداد به آتش کشیدند.

۱۳:۲۴ حاکم الزاملی، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق: تحقیقات کمیته ویژه حادثه سقوط موصل نشان داد که آمریکایی‌ها در حمایت از داعش برای در دست گرفتن کنترل این شهر دست داشتند.

۱۳:۱۶ گردان‌های حزب‌الله اعلام کرد: تظاهرات مردم تا صدور دستور رسمی بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد ادامه خواهد یافت.

۱۳:۱۲ معترضان عراقی روی دیوار سفارتخانه نوشتند: «به دستور مردم بسته شد». همچنین دست‌نوشته‌هایی در دست دارند که بر روی آنها نوشته شده است: «آمریکا ما از شما انتقام خواهیم گرفت».

 

 

 

 

۱۳:۰۹ مسئولان وزارت امور خارجه عراق از خارج کردن سفیر آمریکا و کارمندان آمریکایی از این سفارتخانه خبر دادند.

۱۱:۵۷ مردم معترض عراق در شعارهای خود درباره ورود نکردن مجلس و تصویب اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور هشدار دادند.

۱۱:۵۴ عراقی‌ها در حال رفتن به سمت پل معلق نزدیک سفارت آمریکا هستند.

۱۱:۴۰ معترضان عراقی تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند و خواهان بسته شدن سفارت آمریکا و اخراج نیروهای آمریکایی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    حاج قاسم کاش من بجای تومیرفتم

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه