گردهمایی مهران مدیری و رامبد جوان و سایر مجری های شبکه نسیم + عکس

گردهمایی مهران مدیری و رامبد جوان و سایر مجری های شبکه نسیم + عکس
کدخبر : 2175

برنامه سازان شبکه نسیم در جلسه ای با معاون سیما و همچنین برخی از مدیران سابق سازمان صدا و سیما جهت هم‌اندیشی بیشتر گردهم آمدند.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از ایسنا، در این هم اندیشی که عصر امروز سه شنبه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، مرتضی میرباقری معاون سیما، علی اصغر پورمحمدی، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، و هنرمندانی چون مهران مدیری، رامبد جوان، سروش صحت، محمد بحرانی، نیما شعبان نژاد، فواد صفاریان پور و برخی دیگر از برنامه سازان حضور داشتند.

 

محمد احسانی در ابتدای این مراسم با اشاره به فعالیت های شبکه نسیم در سخنانی یادآور شد: شبکه نسیم شبکه نشاط و سرگرمی است و طبق نظرسنجی ها این شبکه توفیق نسبی داشته و سعی کرده طبق ماموریت خودش پیش برود.

 

وی در ادامه گفت: در سال آینده شکه نسیم برنامه‌های جدید روی آنتن خواهد برد و پخش برنامه های فعلی که در آنتن شبکه می بینید، تا محرم آینده ادامه خواهد داشت.

معاون سیما نیز در جمع برنامه‌سازان شبکه نسیم در سخنانی گفت: ایجاد شبکه نسیم با هدف نشاط و سرگرمی تصمیم بسیار هوشمندانه بود که با سرعت زیاد خودش را به فضای رسانه‌ای برساند این به این معنی است که ماموریت شبکه درست انجام شده است.

 

 

وی ادامه داد: شبکه نسیم یکی از شبکه‌های شاخص رسانه ملی است و جزو سه شبکه اصلی پرمخاطب محسوب می شود.  معمولا در سبد مصرف مردم ایران اقلام اصلی مصرف ما برنامه‌های ترکیبی، مسابقه و در ادامه مقولات دیگر مثل مسائل علمی، اقتصادی، مذهبی  است. مردم به طور متوسط سه ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند و بیشترین رغبتی که دارند اول به فیلم و سریال  و سپس برنامه های تفریحی و سرگرمی است. در حالی که شبکه نسیم برنامه ورزشی و فیلم و سریال ندارد، اما بخش عمده ای از مصرف رسانه ای مردم را جذب می کند.

معاون سیما یادآور شد: ۳۰ درصد مصرف مردم فیلم و سریال است و حدود ۱۵ درصد این سبد، ورزشی است و حدود ۲۰ درصد هم برنامه‌های خبری و سیاسی این سبد را تشکیل می‌دهند و شبکه نسیم علی رقم اینکه سه قلم اصلی مصرف رسانه هی مردم را ندارد جزو سه شبکه اصلی پرمخاطب محسوب می‌شود.

 

 

میرباقری با بیان اینکه شبکه نسیم خیلی زود موفق شد، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه عمر آن طولانی نیست، اما توانست مخاطب را جذب کند. اغلب برنامه‌های نسیم پربیننده هستند.

وی عنوان کرد: رسانه تصمیم هوشمندانه گرفت و توانست نیاز بخشی از جامعه را برآورده کند، اما باید این نقش را حفظ کند. سال گذشته یکی دو برنامه پخش نشد و  کاملا با افت مخاطب مواجه ‌شدیم. هرچند ساختارهای دیگر از جمله جبران کردند.

معاون سیما اظهار کرد: شبکه نسیم در حال ترمیم اساسی است و دورهمی به تازگی شروع شده است و بقیه برنامه‌ها در مسیر خودشان قرار بگیرند.شبکه نباید اجازه دهد کالایی که معطوف مخاطب است از سبد رسانه ای مردم خارج شود.

میرباقری سپس تاکید کرد: ما که در مقام برنامه سازی هستیم باید نسبت به مجموعه برنامه‌هایی برای فرهنگسازی وقوف داشته باشیم. اینگونه نیست که هر یک در همه زمینه‌ها تخصص داشته باشیم و کار اکادمیک انجام دهیم. با این حال باید به منابع دانش دسترسی داشته باشیم جامعه از پیچیدگی‌های خودش برخوردار است و از علوم مختلف بهره بگیریم. انتظار ما این است که هنرمندان برنامه ریزان و برنامه سازان به داده‌های علمی دسترسی داشته باشند یا با کسانیکه دسترسی به این داده‌ها دارند تعامل داشته باشند.

وی افزود: شناخت وضع موجود یک پایه اصلی برنامه‌سازی است. به هرحال ما در ایران برنامه‌سازی می‌کنیم و یک پیشینه هویتی و تاریخی داریم و بدون اگاهی نسبت به این‌ها برنامه سازی ما نمی‌تواند موفق و تاثیرگذار باشد. در کشوری که مولوی، حافظ، سهروردی، ملاصدرا و... را داریم بدون وقوف نسبت به این سرمایه‌های هنگفت که هر کدامشان ده‌ها اثر تمدن‌ساز دارند نمی‌توان کار پیش برد. باید این‌ها باید دستمایه اصلی برنامه‌سازی قرار بگیرند.

 

معاون سیما عنوان کرد: ما ۱۷ شبکه برای برنامه‌سازی داریم که یکی از شبکه‌ها نسیم است که در نهایت باید نوعی تقسیم کار و حرکت تیمی داشت و یک برنامه همه اهداف را پیگیری نمی‌کند، باید تمرین کار جمعی داشته باشیم. هنوز یکی از بزرگترین ضعف‌های ما انجام کارهای جمعی است.

میرباقری در پایان گفت: شاید ۳۰ درصد مناسبت‌ها که محرم و صفر و عزا است شبکه نسیم دچار افتی محسوس می‌شود. شاید در سال‌های اول این انتظار را نداشتیم که شبکه ظرفیت‌های خوبی را بروز و ظهور دهد. اما حالا این انتظار می رود در این مناسبت ها بیش از پیش با خلاقیت‌های شما روبرو شویم.

 

* تصاویر این گزارش از سایت معاونت سیما برداشته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه